Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Systeem camera

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Als je een systeemcamera wil die in je jaszak past, ben je aangewezen op compacte, liefst zgn pancake lenzen.
    Ik zie het eerder als een tweede systeem dat niet alles moet kunnen.
    Het is soms wel prettig om enkel met een 35mm FF equivalent te fotograferen.
    Een vogeltje ? Spijtig, maar een andere keer ...

    Het idee om een uitrusting mee te sleuren voor alle omstandigheden heb ik al losgelaten.
    Met een systeemcamera gaat het allemaal wel wat kleiner en lichter zijn, maar om opnieuw een hele tas bijeen te verzamelen ?
    Dus is een compact camera aangewezen. Vooral voor wie slechts af en toe fotografeert en vooral portretfotografie wil. Het vervelende is helaas wel dat veel compacts en dan vooral die met een APS-C sensor duur uitvallen. Zelfs de modellen met een 1 inch sensor kosten meestal meer dan 500 €.

    Comment


    • #62
      Re: Systeem camera

      Een RX100 kost toch al lang geen 500 meer ?
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #63
        Re: Systeem camera

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Een RX100 kost toch al lang geen 500 meer ?
        idd ... Maar een nieuwe RX1000M3 staat nog steeds op $699 geprijsd ... €569 bij konijn ... vandaar gaat het enkel maar up up ...

        Comment


        • #64
          Re: Systeem camera

          Natuurlijk, maar er zit weinig verschil in prestaties van de sensor bij de verschillende RX100's. Keuze hangt sterk af van persoonlijke voorkeur. Zelf vond ik de RX100-ii de best passende bij wat ik wou doen.

          Hoewel ik er tevreden van was is deze toch weer verkocht. A6000 met 16-50 pancake is nauwelijks groter, past ook in mijn jaszak, heeft een aps-c-sensor en is uiteindelijk dankzij een paar extra lenzen erbij toch veel ruimer inzetbaar indien nodig.
          Last edited by K-2; 27 december 2017, 13:38.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #65
            Re: Systeem camera

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Natuurlijk, maar er zit weinig verschil in prestaties van de sensor bij de verschillende RX100's. Keuze hangt sterk af van persoonlijke voorkeur. Zelf vond ik de RX100-ii de best passende bij wat ik wou doen.

            Hoewel ik er tevreden van was is deze toch weer verkocht. A6000 met 16-50 pancake is nauwelijks groter, past ook in mijn jaszak, heeft een aps-c-sensor en is uiteindelijk dankzij een paar extra lenzen erbij toch veel ruimer inzetbaar indien nodig.

            Kan ik enkel maar beamen ... ik heb nog steeds beide (Ik dacht dat er toch wel een verschil was in prestatie tussen de "natieve" RX100 en de M2 ...)

            Comment


            • #66
              Re: Systeem camera

              Hallo,

              Ik had de native Sony RX100 en heb de Sony A6000 met o.a. de 16-50mm pancake. Daar is een half jaar geleden de Olympus E-M10MkII bijgekomen met inmiddels al een leuk arsenaal lenzen.
              Er is toch een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de RX100 en de A6000.
              Het verschil met de Olympus E-M10MkII is ook groot - in het voordeel van de Olympus.
              Dat gaat dan niet dadelijk om megapixels maar om het pure "fotoplezier".
              Dat is uiteraard een zeer subjectief - lees voor iedereen anders - maar mij biedt de Olympus vele malen meer "fotoplezier" dan de Sony('s)

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #67
                Re: Systeem camera

                Zowel Nikon als Canon komen in 2018 met heel goede systeemcamera's op de markt. Misschien nog even afwachten dus..

                Comment


                • #68
                  Systeem camera

                  Is daar dan al verdere informatie over?


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                  Comment


                  • #69
                    Re: Systeem camera

                    Nee, spijtig genoeg nog niet. Ze willen deze zo snel mogelijk op de markt brengen, maar er zijn nog geen data bekend. Ik was van plan om nu een Fujifilm X-T2 te kopen, maar ik wacht voorlopig nog af...

                    Comment


                    • #70
                      Systeem camera

                      Oké , ik zit ook te denken aan de X-T20 voor vervanging van mijn D5200. Maar haast heeft het niet. Dit kon ik wel vinden over de Nikon systeemcamera.

                      Camerabedrijf Nikon is bezig met de ontwikkeling van nieuwe systeemcamera's, zo valt af te leiden uit een opmerking van een woordvoerder van het bedrijf. Nikons meest recente systeemcamera komt uit 2015.
                      Last edited by LKre; 30 december 2017, 11:16.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Systeem camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
                        Nee, spijtig genoeg nog niet. Ze willen deze zo snel mogelijk op de markt brengen, maar er zijn nog geen data bekend. Ik was van plan om nu een Fujifilm X-T2 te kopen, maar ik wacht voorlopig nog af...
                        Sony en Panasonic en Olympus en Fuji komen ook met nieuwe systeemcamera's volgend jaar...

                        Eerst zien en dan geloven of Nikon met hun eerste FF systeemcamera de huidige marktleider kan bijbenen laat staan overtreffen....
                        Canon staat zeker niet aan de top op de moment met zijn systeemcamera's...en ook niet met hun APS-C/FF sensoren tov Sony/Nikon...

                        Comment


                        • #72
                          Re: Systeem camera

                          Canon en Nikon zullen zeker ooit FF mirrorless toestellen uitbrengen.
                          Hiervoor kan hun groot lenzenaanbod zonder veel nadelen verder gebruikt worden.

                          Als je met systeemcamera een compacte camera bedoelt hebben ze op dat punt geen voordeel.
                          Maar je kan ook geen toestel maken dat voor alles goed is.

                          Ik zie Canikon nog niet direct kapzeisen.
                          Sony is echt wel goed bezig maar de prijs is er ook naar, en de anderen zijn nu ook niet zo spotgoedkoop.

                          Maar ze moeten wel genoeg nieuwe jonge kopers aantrekken.
                          Last edited by palombian; 30 december 2017, 15:44.

                          Comment

                          Working...
                          X