Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
een handig tooltje om je monitor alvast softwarematig te calibreren is WYZIWIG van Praxisoft.
Kan uiteraard niet aan een hardwarematige calibratie tippen, maar helpt je toch al goed opweg om de grove fouten eruit te halen. Als je dan bovendien je printer calibreert ( lees rinter + papier + inkt als 1 combinatie) krijg je al gauw veel betere resultaten dan wat je nu (waarschijnlijk) hebt.
Vroeger gebruikte ik praxisoft maar ik weet niet of deze nog gratis is.
Thanks mannen ik dit progje eens zoeken.
Groetjes,
Jonas
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
Je kan je printer vrij goedkoop professioneel laten calibreren. (phille heeft dit voor mijn printer laten doen, kost echt niet veel geld maar het resultaat is spectaculair.) Ik kan dat wel eens opzoeken waar hij dat heeft laten doen als er iemand intresse heeft.
Ik ben eigenlijk ook wel geïnteresseert, als ik een nieuwe printer koop. (die dringender aanvervanging toe is dan mijn scherm)
Maar wat is "vrij goedkoop". 100-150 euro.
gtrz, Jonas
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
Dit is de verdeler van colorvision producten voor belgië.
als alles goed gaat wordt alles morgen geleverd.
Niet tevreden: geld terug. Bevestigd door leverancier
een handig tooltje om je monitor alvast softwarematig te calibreren is WYZIWIG van Praxisoft.
Heb ik dus gedownload
Mijn monitor is alvast veel beter van kleuren.
Groetjes,
Jonas
@ MarkyMarc: ben nog aan het zoeken naar de gegevens - ben nog maar net verhuisd en nog niet alles is uitgepakt... Ik heb wel een mailtje naar de Phille gestuurd, misschien kan die ons even uit de brand helpen. Als ik de naam opduikel laat ik hem je direct weten, ok?
Als je je eigen printer wil calibreren ga dan eens naar de website die ik hiervoor al opgaf want je kan dat daar laten doen. Het is immers de bestaansreden van deze website.
Voor wie met Photoshop werkt en met een Epson-printer is volgende website erg interessant qua calibratie van zowel monitor als printer. Je leert er heel wat over Colour Management en de maker Ian Lyons biedt je bovendien gratis printerprofielen voor je Epson-printer.
Ik maak prints via PS die niet te onderscheiden zijn van lab-prints sinds ik met zijn printer-profiel werk.
Dit is de verdeler van colorvision producten voor belgië.
als alles goed gaat wordt alles morgen geleverd.
Niet tevreden: geld terug. Bevestigd door leverancier
Mijn ervaring met Colorsystemsmarketing:
Ik had de Spyder3Studio bij Colorsystemsmarketing besteld, maar moeten annuleren en elders gaan kopen omdat na 3 maanden nog steeds niets geleverd was. Tijdens die 3 maanden ben ik aan het lijntje gehouden geweest met vage mailtjes waarin me een spoedige levering werd beloofd.
Het betaalde voorschot van 47 € kreeg ik zelfs na meer dan 2 maanden aandringen, niet terug. Daarop heb ik DataColor / Colorvision (de fabrikant van het product) gecontacteerd. Zij waren zeer begaan met de zaak en hebben op hun beurt Paul Vandeborne meermaals gecontacteerd en gevraagd het voorschot terug te betalen. Tegen hen loog hij o.a. dat het betaalde voorschot de kost was voor materiaal dat hij zogezegd aan mij had uitgeleend.
Ik heb dan maar klacht neergelegd bij de politie en hem laten weten dat ik desnoods een gerechtelijke procedure in gang zou laten zetten. Ook had ik klacht neergelegd bij al zijn webshops (kapaza, tweedehands.net etc.). Tweedehands.net heeft hierop zijn webshop gesloten.
Uiteindelijk heeft hij me dan toch een deel van het bedrag terugbetaald (de 47 € min 25 € zogezegde administratiekosten).
PS: Ondertussen is deze persoon officiele verdeler van Datacolor meer
Last edited by Shandanik; 14 oktober 2013, 23:09.
Reden: bondig
Ja dat lukt zonder printerprofiel, ik werk met Qimage en die gebruik ook het monitorprofiel van de calibratie en geen printerprofiel.
Excuse me
Dat is toch niet juist hoor. Ik gebruik zelf reeds jaren Qimage (heb de Studio Edition) en deze gebruikt wel degelijk verschillende profielen voor scherm en printer. Zelf gebruik ik meestal profielen gemaakt door Marc voor mijn Epson 3800, soms ook eens fabrieksprofielen voor specifieke papiersoorten.
Edit : Wat is dat nu? Ik zie dat dit een post van 2004 is die werd opgerakeld .
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Excuse me
Dat is toch niet juist hoor. Ik gebruik zelf reeds jaren Qimage (heb de Studio Edition) en deze gebruikt wel degelijk verschillende profielen voor scherm en printer. Zelf gebruik ik meestal profielen gemaakt door Marc voor mijn Epson 3800, soms ook eens fabrieksprofielen voor specifieke papiersoorten.
Edit : Wat is dat nu? Ik zie dat dit een post van 2004 is die werd opgerakeld .
Inderdaad een post van 2004, nu werk ik ook met profielen voor iedere papiersoort die ik gebruik, zijn niet echt voor Mijn printer maar een download via het net voor de Epson 3800 en het gebruikte type papier.
Ben tevreden van de resultaten.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment