Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansturen D40x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aansturen D40x

Hopelijk kunnen jullie me helpen in m'n zoektocht.

Ik heb een D40x en gebruik die voor astrofotografie. Met de Nikon software kan ik de camera aansturen en maximaal 2 afbeeldingen maken van 30 seconden. Op zich niet erg maar dan moet ik iedere minuut klaar staan voor de volgende 2 afbeeldingen.

Is er maw software waarmee ik m'n D40x kan aansturen maar het aantal foto's dat de pc moet nemen in 1 keer een pak hoger ligt. Eventueel ook de belichting aanpassen want 30sec is soms niet genoeg (eerder 1 minuut bv).
    De Flickr-pagina.
    Nikon D90 met een hele reeks lenzen

Re: Aansturen D40x

Oorspronkelijk geplaatst door Geys1987 Bekijk bericht
    Hopelijk kunnen jullie me helpen in m'n zoektocht.

Ik heb een D40x en gebruik die voor astrofotografie. Met de Nikon software kan ik de camera aansturen en maximaal 2 afbeeldingen maken van 30 seconden. Op zich niet erg maar dan moet ik iedere minuut klaar staan voor de volgende 2 afbeeldingen.

Is er maw software waarmee ik m'n D40x kan aansturen maar het aantal foto's dat de pc moet nemen in 1 keer een pak hoger ligt. Eventueel ook de belichting aanpassen want 30sec is soms niet genoeg (eerder 1 minuut bv).
    Misschien dit:

Tethered Shooting Bibble Pro only Bibble Pro Only

With your supported camera, you can shoot directly to your computer's hard drive and see your images instantly. Captured images are automatically named per your convention and large previews are displayed right away. See the specs page for a list of cameras and computers that are supported.

Comment

Zal me niet verder kunnen helpen vrees ik? Dit vond ik op hun site:
      Neither Bibble Pro nor Bibble Lite support remote camera control.
      Blb kan je er enkel de afbeeldingen die je maakt ineens kopieren naar een map op de pc.
      De Flickr-pagina.

Comment

Al eens gekeken naar "camera control pro" van nikon ? Is wel niet gratis. Ik dacht dat je zelfs een trial van 30 dagen kan dowloaden zo kan je zien of het voor jou geschikt is.
        I love my D500

Comment

Heb ik al eens uitgetest en kan er max 2 foto's mee nemen na elkaar met een maximale sluitertijd van 30sec.

Dit is wanneer ik wil uitlezen in NEF-formaat. Als ik voor jpeg kies dan kan ik tot 5 gaan geloof ik maar dan verlies ik wel data (en die mag ik niet verliezen bij astrofotografie).

Ik heb daarnet wel een mechanische oplossing gevonden. Een infraroodzender die je op je telescoop/tafel of wat dan ook plaatst die je kan programmeren om bv. 5x2min te gebruiken.
          De Flickr-pagina.

Comment

Ik heb het naarnet even uitgetest met camera control pro en mijn D80, en in "time lapse fotography" kan ik perfect meer dan 2 foto's maken. De maximum sluitertijd lijkt inderdaad max 30 seconden te zijn.
            Misschien is de trial gelimiteerd tot 2 foto's, en de volledige versie ongelimiteerd?
            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
            Flickr album Homepage

Comment

Working...
            X