Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke resolutie het best

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke resolutie het best

beste,

Op welke resolutie neem je best foto's.

nu staat de resolutie van de foto's op 3456 X 2304 met 72 dpi

instelling camera:

camera model: Canon EOS 350D DIGITAL
    f-Stop: f/3,6
    belichtings tijd: 1/60 sec.
    iso snelheid : iso-400
    belichtings afwijking: 0-stap
    brandpuntsafstand: 87 mm

nu zijn de foto's mooi, maar wanneer we de foto's verkleinen dat gebeurd bij het verwerken in een fotoshow software, vervagen de foto's. resultaat niet mooi meer. dit heb ik al eerder aangekaart in een topic. dus denk ik nu dat de instellingen van het fototoestel niet goed zijn voor onze bedoelingen.

groeten dieter

Re: Welke resolutie het best

als je een foto verkleint, moet je ook extra aanscherpen
    mss es in die soft zien waar je dat kan aangeven
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieterC Bekijk bericht
      beste,

Op welke resolutie neem je best foto's.

nu staat de resolutie van de foto's op 3456 X 2304 met 72 dpi

instelling camera:

camera model: Canon EOS 350D DIGITAL
      f-Stop: f/3,6
      belichtings tijd: 1/60 sec.
      iso snelheid : iso-400
      belichtings afwijking: 0-stap
      brandpuntsafstand: 87 mm

nu zijn de foto's mooi, maar wanneer we de foto's verkleinen dat gebeurd bij het verwerken in een fotoshow software, vervagen de foto's. resultaat niet mooi meer. dit heb ik al eerder aangekaart in een topic. dus denk ik nu dat de instellingen van het fototoestel niet goed zijn voor onze bedoelingen.

groeten dieter
      Je neemt geen foto's van een bepaalde resolutie in dpi, wel in pixelafmetingen.
      (Zie massa's andere draden)

De afmetingen in pixels hangen dan weer af wat je met de foto gaat doen.
      Als het is om op het web te plaatsen is 900x900 genoeg.

Vrijwel iedereen neemt de grootst mogelijke foto's omdat verkleinen met een geschikt programma altijd nog kan.

DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Eerst en vooral heeft DPI enkel iets te maken met afdrukken : "Dots per inch". Voor veel mensen werkt dit verwarrend en denkt men dat het pixels per inch is.
        Dus de DPI verandert niets aan de kwaliteit van je foto "op het scherm", wel het aantal pixels waarin je foto op het scherm wordt getoond.
        Maar als je je foto's verkleint en je wil dezelfde kwaliteit dan moet je bvb in Photoshop : afbeelding/afbeeldingsgrootte : Resampelen(= nieuwe pixels berekenen) uitzetten. Je kan dat testen : als je nu de grootte van je foto, bvb. op 15-10cm wil ga je zien dat het aantal pixels niet verandert. Zet je echter "Resampelen" niet uit, dan zie je dat het aantal pixels van de foto WEL verandert (resampelen). Je foto zal dan ook een mindere kwaliteit hebben.
        Dit is waarschijnlijk wat er bij jou gebeurt.

Groetjes,
        Pol.
        Last edited by enero; 14 augustus 2008, 17:12.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

dank voor jullie hulp, met enkel instelling te veranderen is het me toch gelukt. lag dus niet aan de foto maar de instelling van de software. me dank voor jullie hulp

groeten

dieter

Comment

Working...
          X