Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge fotografie welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Analoge fotografie welke camera

    Labo Schelfhout in Antwerpen ben ik heel tevreden van. Film via Macodirect, of Caddy Photo of gewoon Ebay. Scanners hangen beetje af van wat je juist wil scannen. Epson is heel veelzijdig, Plustec heel handig voor kleinbeeld onversneden.

    Toestel heeft misschien weinig belang, dat klopt. Maar eigenlijk is het wel de body die bepaalt hoe je toestel in de hand ligt, waar de controles liggen, of het prettig werken is. En als je niet prettig werken kan dan heeft het toestel meer invloed dan je denkt.

    Comment


    • #32
      Re: Analoge fotografie welke camera

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      In analoge fotografie heeft efbeo overschot van gelijk hoor.

      Heb analoge fotografie zelf meegemaakt, dus ben geen nieuwkomertje die nu plots interesse heeft voor analoge fotografie.
      Ook al is het slapend kindje nu terug wakker. (Voor sommigen nooit in slaap gewiegd) Voor mij hoeft dit niet meer.

      Ieder zijn ding natuurlijk, maar het ironische van Efbeo is dat hij zijn visie in digitale fotografie ook wil doortrekken (wat camera's betreft) wat complete nonsens is.

      Camera keuze is altijd persoonlijk en heeft wel van belang naargelang hetgeen je ermee wil aanvangen.
      Ook analoog kan een camera het verschil maken, al was het maar voor een prettigere bediening (puur persoonlijk)
      Zo vond ik in het verleden een Praktica B100 fijner werken dan een MTL5.

      Mijn Visie is: als er iemand een bepaalde camera wil.. laat je iemand de vrije keuze ook al worden de expressie van je foto's er niet beter van.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #33
        Re: Analoge fotografie welke camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Heb analoge fotografie zelf meegemaakt, dus ben geen nieuwkomertje die nu plots interesse heeft voor analoge fotografie.
        Ook al is het slapend kindje nu terug wakker. (Voor sommigen nooit in slaap gewiegd) Voor mij hoeft dit niet meer.

        Ieder zijn ding natuurlijk, maar het ironische van Efbeo is dat hij zijn visie in digitale fotografie ook wil doortrekken (wat camera's betreft) wat complete nonsens is.

        Camera keuze is altijd persoonlijk en heeft wel van belang naargelang hetgeen je ermee wil aanvangen.
        Ook analoog kan een camera het verschil maken, al was het maar voor een prettigere bediening (puur persoonlijk)
        Zo vond ik in het verleden een Praktica B100 fijner werken dan een MTL5.

        Mijn Visie is: als er iemand een bepaalde camera wil.. laat je iemand de vrije keuze ook al worden de expressie van je foto's er niet beter van.
        Als je het zo bedoelde dan heb je natuurlijk ook volledig gelijk.
        Als de camera niet goed in je hand ligt of als er om het even wat je niet prettig vind, dan zoek je verder totdat je iets vind waar je je goed bij voelt.
        Zo vond ik Yashica heel goed en kocht in begin de jaren '70 een TL Electro X its, simpel met die pijltjes in de zoeker en of het nu klaar was of donker je zag steeds of je goed zat.

        Tegenwoordig heb ik gans de Canon A serie, bovenvermelde TL Electro X its en onlangs een Yashica FRI.
        Mijn eerste echte camera was trouwens een Yashica Minister D. Heb die nog steeds maar zou een volledig onderhoud nodig hebben.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: Analoge fotografie welke camera

          Ik zal m'n punt verduidelijken met volgende link...
          Kijk eens naar de film https://youtu.be/YlQ104-3XYs
          Of koop de DVD
          Al de foto's worden erin gemaakt met snelle toestelletjes, dus geen discussie snel/traag maar wél eendert welk toestel én creativiteit én visie én doorzettingsvermogen.
          Alle foto's worden gemaakt met oude digitale toestellen waar jullie niet meer willen mee werken... :-)
          mvrgr
          fred
          https://efbeo.wordpress.com

          Comment


          • #35
            Re: Analoge fotografie welke camera

            En het voordeel van analoog tegenwoordig is dat je de topcamera's voor geen geld kan vinden.

            Comment


            • #36
              Re: Analoge fotografie welke camera

              Sommige toestellen en merken blijven stevige prijzen halen, maak je geen illusies.

              Comment


              • #37
                Re: Analoge fotografie welke camera

                Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                - Goede aanraders/websites voor film te kopen? (35mm, 6X6)
                - Goede labos/scanners mogen jullie hier ook altijd achter laten. In Limburg precies nog geen gevonden. In Brussel blijkt deze wel een aanrader te zijn. http://jazzcolorlab.be/
                Macodirect
                Endecken Sie die Welt der analog Fotografie auf macodirect.de - Finden Sie analoge Filme, Papier, Chemie u.v.m. ✓ Gratis Versand ab 89,-€ ✓ schnelle …


                Foto Bögemann in Genk kun je nog laten ontwikkelen. Kleur zeker. Zwart Wit laten ontwikkelen is al moeilijker om nog ergens iemand te vinden.
                Last edited by pogi; 11 september 2017, 18:30.

                Comment


                • #38
                  Re: Analoge fotografie welke camera

                  Er zijn z/w films die je met het kleurproces C41 moet ontwikkelen. Bvb Ilford XP2 en Fuji Neopan CN. Geen idee of die laatste nog vlot te krijgen is.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Analoge fotografie welke camera

                    Vandaag nog een student gezien met de Nikon(Mat?), dus zelfs onder de jeugd leeft het.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #40
                      Re: Analoge fotografie welke camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Vandaag nog een student gezien met de Nikon(Mat?), dus zelfs onder de jeugd leeft het.
                      zoals gezegd 3 klassen (uitsluitend) analoog dit semester in CVO Leuven...
                      back to the future
                      mvrgr
                      https://efbeo.wordpress.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Analoge fotografie welke camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                        zoals gezegd 3 klassen (uitsluitend) analoog dit semester in CVO Leuven...
                        back to the future
                        mvrgr
                        Dit gaat over de informatica opleiding in het zuiden van NL.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #42
                          Re: Analoge fotografie welke camera

                          Ik zie hier nergens de legendarische Nikon F2 voorbijkomen, ook 100% mechanisch zoals de Leica maar oneindig veel moduleerbaarder. Je kan hem uitrusten met en zonder lichtmeter, een motor, een is enorme verscheidenheid aan matglazen, zoekers, achterwanden en weet ik wat nog.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Analoge fotografie welke camera

                            analoog zwart-wit raad ik je sterk aan zelf te ontwikkelen, een keer producten en ontwikkelkoker kopen en dan voor twee keer geen geld zelf ontwikkelen, je mag zeker hier eens mee komen kijken, net voorbij de limburgse grens. Kleur kan je nog steeds bij Hema laten ontwikkelen, die doen zelden iets fout! en niet duur!

                            daarna inscannen en bewerken of zelf afdrukken?

                            Tom
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment


                            • #44
                              Re: Analoge fotografie welke camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                              analoog zwart-wit raad ik je sterk aan zelf te ontwikkelen, een keer producten en ontwikkelkoker kopen en dan voor twee keer geen geld zelf ontwikkelen, je mag zeker hier eens mee komen kijken, net voorbij de limburgse grens. Kleur kan je nog steeds bij Hema laten ontwikkelen, die doen zelden iets fout! en niet duur!

                              daarna inscannen en bewerken of zelf afdrukken?

                              Tom
                              Met alle sympathie voor wie die tijd opnieuw wil beleven (ik heb nog getuigd over die periode in een artikel in Shoot), maar maak dan ook je afdrukken in de donkere kamer !
                              Ook voor wie met natte platen werkt en zo, mijn hoed af !

                              Nu een pas genomen negatief of dia inscannen om digitaal af te drukken lijkt me veel kosten en werk voor een minder resultaat, zoiets als de wereld rondgaan om de straat over te steken.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Analoge fotografie welke camera

                                ik druk ook af hoor, niks digitaal in de doka (of jawel, de lichtmeter om snel een mooie startafdruk te krijgen )
                                Maar hybride werk zit nu eenmaal in de lift, eigenlijk zou je dan wel minsten van middenformaat moeten starten.

                                Tom
                                De gustibus et coloribus non est disputandum
                                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                                Comment

                                Working...
                                X