Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge fotografie welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Analoge fotografie welke camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Zieltjes winnen gaan we misschien niet doen, maar het is toch goed om weten dat er nog anderen die hier komen met film bezig zijn. Aff heeft inderdaad een andere mentaliteit, daarom dat ik er niet (meer) kom.
    Oei, dat is jammer. Ik vind het een schitterend forum maar er zijn inderdaad een paar personen bij die zich boven allen verheven achten, maar dat heb je ook hier.
    En ik geef het grif toe, onze noorderburen hebben zijn nu eenmaal arroganter dan de Vlamingen die veel bedeesder zijn.
    Maar beantwoord ze eens in hun taalgebruik en ze gaan rap een toontje lager zingen.
    Ik ben ook eens fel vernederd geweest op een Linux forum. Die vinden Pc gebruikers maar minnetjes omdat de software zo simpel geschreven is.
    Ik geraakte geen weg met Linux, dat mounten en ontmounten en al die rare commando's, waarvan ik spreek is 30 of 40 jaar geleden.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #62
      Re: Analoge fotografie welke camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
      Ik geloof ook niet dat het verstandig is om hier een discussie te beginnen of een van beiden beter/slechter is.... en genieten van het rijden zelf. Is dat verstandig??? Denk het niet maar wel ontzettend leuk.
      ....
      Gr. Joop
      Daar gaat het inderdaad om.

      Een oude analoge camera kopen in plaats van de nieuwste digitale is misschien nog niet zo dom wanneer het "Gear Acquisition Syndrome" weer eens opsteekt.
      Waarschijnlijk veel meer lol voor je geld.

      Ik doe het met printers. Kan je evengoed argumenteren dat je beter naar een labo gaat.
      Last edited by palombian; 17 september 2017, 08:45.

      Comment


      • #63
        Re: Analoge fotografie welke camera

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ik geraakte geen weg met Linux, dat mounten en ontmounten en al die rare commando's, waarvan ik spreek is 30 of 40 jaar geleden.
        Ik begrijp best dat ze je 30-40 jaar geleden niet begrepen hebben op een linux forum. De eerste release was pas in 1991, zo'n 26 jaar geleden.... Trouwens toen had ik pas een pc, een nieuwe 386 met coprocessor en 16 kleurs vga kaart. Internet was toen iets van in de boekjes, iets dat er ooit ging komen.

        Je hebt wel gelijk, het is zo met elk forum, het ligt je of het ligt je niet.

        Comment


        • #64
          Re: Analoge fotografie welke camera

          Hallo ?????? Gaat het nog lang duren voor zerokool zijn analoge camera heeft gekocht??? ik ben wel benieuwd naar de eerste resultaten !!!

          Comment


          • #65
            Re: Analoge fotografie welke camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ik begrijp best dat ze je 30-40 jaar geleden niet begrepen hebben op een linux forum. De eerste release was pas in 1991, zo'n 26 jaar geleden.... Trouwens toen had ik pas een pc, een nieuwe 386 met coprocessor en 16 kleurs vga kaart. Internet was toen iets van in de boekjes, iets dat er ooit ging komen.

            Je hebt wel gelijk, het is zo met elk forum, het ligt je of het ligt je niet.
            Toen was er al wel Compuserve om met de rest van de wereld te communiceren (off-line: eerst alle nieuwe boodschappen binnenhalen met de modem, daarna je eigen posts opladen).

            Om enigszins on-topic te blijven: toen was de verwachting dat na de derde generatie er vierde- en vijfdegeneratie computertalen zouden komen die de code zouden genereren.
            Het is enigszins anders uitgedraaid, oa met Linux, C++, php ...
            Ik vond dat een stap terug, het opzettelijk moeilijk maken, een beetje zoals een analoge camera gebruiken in plaats van een digitale.
            Heeft wel veel mensen aan een job geholpen.

            Comment


            • #66
              Re: Analoge fotografie welke camera

              Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
              Op de acedemie in Sask Hasselt (bij Carlo Valkenborgh) daar kunnen ze je alles leren van de trage fotografie, van kleinbeeld tot grootformaat, inclusief zelf (zwart-wit) ontwikkelen en scannen...
              De Carlo: een wandelende encyclopedie!

              mvrgr
              fred
              Ik ben nog onder Carlo afgestudeerd (analoog :-)
              en leverde mij de academieprijs Robert Vandereycken op ....

              :-)

              YMVV

              Ik fotografeer 8x10 super grootformaat (Sinar F2) en 9x6 middenformaat Fuji 690 GSW III
              Enkel Zw/W en ontwikkelen doe ik zelf...

              Marc
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #67
                Re: Analoge fotografie welke camera

                Marc L. Super
                Waar zien we je werk?

                Is Carlo nog actief op de academie?
                https://efbeo.wordpress.com

                Comment


                • #68
                  Re: Analoge fotografie welke camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                  Marc L. Super
                  Waar zien we je werk?


                  Is Carlo nog actief op de academie?
                  Te laat ... Juist een tentoonstelling gedaan met anderen in het VOC


                  Carlo: alive and kicking ... :-)

                  Momenteel bezig met gomdrukken en als het lukt carbon drukken.
                  Materiaal genoeg maar die eeuwige 'ontbrekende' tijd

                  M
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Analoge fotografie welke camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Toen was er al wel Compuserve om met de rest van de wereld te communiceren (off-line: eerst alle nieuwe boodschappen binnenhalen met de modem, daarna je eigen posts opladen).

                    Om enigszins on-topic te blijven: toen was de verwachting dat na de derde generatie er vierde- en vijfdegeneratie computertalen zouden komen die de code zouden genereren.
                    Het is enigszins anders uitgedraaid, oa met Linux, C++, php ...
                    Ik vond dat een stap terug, het opzettelijk moeilijk maken, een beetje zoals een analoge camera gebruiken in plaats van een digitale.
                    Heeft wel veel mensen aan een job geholpen.
                    Euhm, ik heb van ongeveer 90 tot 14 in vierdegeneratietalen gewerkt hoor. Linc genereerde cobol en dms en compileerde en reorganiseerde, werkte fantastisch...
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Analoge fotografie welke camera

                      On topic: de winkel in centrum van luik, op la sauveniere ontwikkelt en scant alles voor goede prijs.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X