Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A6300 en FE 24-70/2.8, 70-200/2.8 en 85/1.4 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A6300 en FE 24-70/2.8, 70-200/2.8 en 85/1.4 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Mis ik nu iets of is die A6300 niet zoveel verbeterd tov de A6000? Behalve autofocus en magnesium body?
    Is er hier nu echt niemand die de specs van die nieuwe body leest/opzoekt ? of praat men hier een beetje in het wilde weg ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Mis ik nu iets of is die A6300 niet zoveel verbeterd tov de A6000? Behalve autofocus en magnesium body?
      Tijdens de presentatie van de a6300 vertelde Sony dat de a6000 de best verkochte camera wereldwijd boven de 600$ is, beter dan eender welke DSLR boven de 600$, dit creëert ongetwijfeld een ruimte voor mogelijke prijsverhoging. Aan de andere kant zijn de koersschommelingen ( yen, dollar en euro) van de laatste 2 jaar ook niet onbelangrijk. En er zijn toch wel een aantal verbeteringen aangebracht die een prijsverhoging verantwoorden.

Is de a6300 zoveel beter, voor sommige gebruikers wel voor andere niet.
      Sport en actie fotografen zullen dit toestel toejuichen maar voor de andere gebruikers zijn er toch ook wel belangrijke verbeteringen.
      De a6000 had relatief weinig zwakke punten in vergelijking met andere toestellen, inclusief DSLR en men heeft die zoveel mogelijk weggewerkt.

-Frame blackout voor 80-90% vd gebruikers no big deal, voor andere uiterst belangrijk
      Nikon maakte tijdens presentatie van de d5000 daar een groot punt van, dat was volgens Nikon DE reden waarom DSLR beter was. Sony heeft heel hard teruggeslagen door in hun presentatie de Nikon test te herhalen maar dan door een DSLR naast de a6300 plaatsen en aan te tonen dat de black out tijd bij de a6300 kleiner is dan bij een DSLR.

-Ontzettend snelle AF en intelligent tracking systeem, voor meeste gebruikers maakt dit weinig uit, voor andere gebruikers weeral heel belangrijk

-Body in magnesium legering voor meeste weinig belangrijk maar voor andere …..

Welke verbeteringen zijn dan volgens mij wel voor heel veel (toekomstige) gebruikers belangrijk:

-Dat het geavanceerd AF- systeem ook ten volle kan gebruikt worden in combinatie met alle A-mount lenzen (SSM,SAM) en ook Canon lenzen, en in mindere mate Nikon lenzen.
      A7ii en a7rii verkopen vooral goed omdat DSLR gebruikers geen arsenaal aan nieuwe lenzen hoeven te kopen na een overstap maar nog altijd de lenzen welke ze in hun bezit hebben kunnen blijven gebruiken.

-nieuwe sensor, waarschijnlijk ook gebruikt door Nikon (d5000) en fuji (xpro-2), sensor zal toch wel bijdragen tot beter hoger ISO gedrag en hoger DR. (14 stops voor video)

-4k-video: Sony zegt tijdens presentatie dat de a6300 het beste 4k video systeem heeft van al hun niet pro camera's. Video wordt toch heel belangrijk den dag van vandaag, werd in het verleden minder gebruikt omdat de kwaliteit meestal de wensen overliet en gebruik omslachtig was.
      (denk dan vooral aan AF tijdens video)

-verbeterde EVF

Wat ik wel een te kort vind is de in body stabilisatie , maar dan had men de body waarschijnlijk moeten vergroten wat ook geen goede zaak is.
      Last edited by puerte; 4 februari 2016, 16:01.

Comment

Prijs A6300 : 1.250 euro (!!!)
        Prijs A6000 : 580 euro

No buy
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Mee eens Puerte.

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Wat ik wel een te kort vind is de in body stabilisatie , maar dan had men de body waarschijnlijk moeten vergroten wat ook geen goede zaak is.
          Dit vind ik persoonlijk vooral een min voor wie niet met E-lenzen werkt maar met een of andere converter. De E's hebben veelal immers OSS.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            Prijs A6300 : 1.250 euro (!!!)
            Prijs A6000 : 580 euro

No buy
            Ik ook niet morgen, maar uiteindelijk zakt de prijs altijd hé .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik kijk vooral uit naar de deals, over een jaartje, voor de a7II.

Comment

Dat dacht ik tot voor kort ook, maar ik twijfel of ik zolang het geduld ga hebben Bobb .

Comment

Als sony nu nog een service zou hebben als cps of de nikon tegen hanger zouden er mss meer mensen overstappen.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Vind het prijsverschil echt wel gigantisch. In de VS moet de A6300 1.000 dollar kosten, kan best dat daar tax bij komt of zo maar 1.250 euro voor een APS-C mirrorless body vind ik toch behoorlijk wat centen. Als ie onder de 1.000 euro was gebleven dan zou ik het nog overwegen maar nu...
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Samples :

I put Sony's flagship G Master lenses to the test, heading to New Orleans with the Sony FE 24-70mm F2.8 and FE 85mm F1.4 G Master lenses.

Comment

Bedankt voor de link.

Die beelden zien er meer dan goed uit.
                        Ook over de balans met deze niet zo kleine lenzen in de hand is hij trouwens heel positief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Bedankt voor de link.

Die beelden zien er meer dan goed uit.
                          Ook over de balans met deze niet zo kleine lenzen in de hand is hij trouwens heel positief.
                          Die 24-70 ziet er wel heel goed uit ...enkel de prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            enkel de prijs
                            Mee eens, maar die komt mettertijd wel naar beneden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Vind het prijsverschil echt wel gigantisch. In de VS moet de A6300 1.000 dollar kosten, kan best dat daar tax bij komt of zo maar 1.250 euro voor een APS-C mirrorless body vind ik toch behoorlijk wat centen. Als ie onder de 1.000 euro was gebleven dan zou ik het nog overwegen maar nu...
                              Het is inderdaad veel geld , 900€ had mooier geweest, maar is toch nog goedkoop in vergelijking met bvb de d500 welke voor 2250€ over de toogbank gaat.
                              2 jaar terug waren prijzen in € (inclusief tax) gelijk of iets lager dan prijzen uitgedrukt in $, vandaag is dit verschil vrij groot geworden (rondom de 20%) door de devaluatie van de € toz van de $

Comment

De prijs van't glas is al een tijdje aan 't omhoog gaan, ook bij Canon en Nikon worden er niet goedkoper op. Wellicht daalt het aantal lenzen en camera's die men verkoopt - en gezien men vaak beursgenoteerd is - moet dat verschil goedgemaakt worden.
                                Beter glas - dat is mogelijk, we zullen zien.
                                De prijs is dermate - dat m'n f2.8's op a-mount nog lang in gebruik zullen blijven - trouwens als ik nog een klein onderdeeltje bij koop, moet ik een nieuwe kast kopen (en ja een kast kopen, dan is't geld op voor meer glas - we zitten met een probleem, een ernstig probleem zelfs).
                                En idd. 1200€ is er over - meer AF punten op de sensor en wat meer extra's dat mag iets kosten, maar geen verdrievoudiging van de prijs (mijn a6000 heeft maar 420€ gekost...).
                                Men zal't wel snel merken - en er zullen cashbacks komen - zeker weten.

Comment

Working...
                                X