Ben benieuwd naar de prestaties van zowel de camera als de FE-lenzen.
Ik zou verwachten dat de lenzen minstens het niveau halen van bv. de CZ24-70 of 70-200G II in a-mount.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Re: Sony A6300 en FE 24-70/2.8, 70-200/2.8 en 85/1.4 aangekondigd
8fps met live view tussen de shots is toch niet zo onbelangrijk. Dat was het grootste voordeel van een ovf tot nu toe, voornamelijk voor sport en om je onderwerp goed te kunnen volgen.
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Niet onder de indruk? Wat wil je nog meer? Ze brengen ook nog 1,5x en 2x extenders uit. MAAR...die prijzen dan weer
Als je later niet van plan bent naar full frame te gaan dan zie ik het nut niet in van die nieuwe Sony lenzen op een A6300. Dan zijn de Fuji lenzen inderdaad veel interessanter. Lichter en goedkoper.
886gr voor de 24-70 en 1480gr voor de 70-200. Dat is bijna even zwaar als mijn Nikon lenzen. (900gr en 1540gr)
Jammer dat de strategie van Sony is dat ze zich vooral op full-frame pro markt richten. Al hun nieuwe lenzen zijn FE met bijhorende prijzen. Op die manier dwingen ze toch veel amateurs richting Fuji, die zeer mooi glas op de markt brengen met concurrerende prijzen.
8fps met live view tussen de shots is toch niet zo onbelangrijk. Dat was het grootste voordeel van een ovf tot nu toe, voornamelijk voor sport en om je onderwerp goed te kunnen volgen.
Vind ik ook.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
gezien de launch prijs is het geen grote meerwaarde voor de gemiddelde consument.
Voor mij is dat niet het belangrijkste. Ik koop eigenlijk nooit aan de initiële prijzen, want die zijn steeds te hoog .
Het is vooral positief vind ik dat Sony blijft investeren in verdere verbeteringen aan de E-mount, die al sinds een de Nex-5N top is vind ik. Er wordt duidelijk gewerkt om elk potentieel nadeel tov traditionele dslr weg te werken, en we krijgen er een aantal bijkomende voordelen bovenop. Wat mij betreft ok dus.
Dat er bijkomend kwalitatief glas op de markt komt is ook een plus voor mij. Dat betekent dat een aantal mensen andere mooie dingen (zoals de huidige f/4's) gaan inruilen voor nieuwe f/2.8, wat prima is voor de markt van tweedehands glaswerk, en dat heeft me altijd al sterk geinteresseerd .
E-glas was er wat mij betreft al voldoende. Wat extra FE-glas mag ook na deze 3 lenzen nog steeds.
Ben ik het wel mee eens, maar het is logischer eerst de A7-reeks van f/2.8-glas te voorzien.
Voor de Axxxx-reeks is er al een 16-70/4, of om het even welke a-mount f/2.8 via adapter. Een E-f/2.8 zal ook wel volgen, maar was waarschijnlijk niet de eerste prioriteit.
Ik ben qua FE-lenzen vooral benieuwd naar die 85/1.4, mét SSM (in tegenstelling tot de CZ85/1.4 die ik vroeger had).
Comment