Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A6300 en FE 24-70/2.8, 70-200/2.8 en 85/1.4 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A6300 en FE 24-70/2.8, 70-200/2.8 en 85/1.4 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Die 24-70 ziet er wel heel goed uit ...enkel de prijs
    Blijkbaar zitten in de nieuwe FE GM lenzen ook 2 nieuwe snelle en stille AF motoren (vergelijkbaar met Canon STM lenzen, maar dan voor zwaar glas). Canon kan STM op de moment ook nog niet gebruiken op zwaarder L glas)

Comment

Voor mirrorles camera's is altijd al STM (stepping motor) type AF-systeem gebruikt omdat focussing ingeval van contrast detectie in steppen gebeurt.
      De 3 nieuwe lenzen hebben elk een verschillend aandrijvingssysteem:
      -24-70 mm: direct drive via piezoelectric element (ook gebruikt in de 35mm en ik geloof de 90 mm)
      -85mm: ring-type focus systeem beter geschikt voor zwaar glas
      -70-200mm: combinatie van ring-type en linear motor (ring type voor het zware werk en linear motor voor het fijne)

Sony zegt ook dat gewoonlijk de lens producenten (canon, nikon, sony ….) een standaard gebruiken (oplossend vermogen) van 10 tot 30 lijnen per mm en Zeiss 40 lpm, voor deze nieuwe lenzen gebruiken ze nu als standaard 50lpm. Men verwacht duidelijk sensor met nog veel hogere resolutie dan 40mp. (Voor alle EF lenzen heeft men zich gericht op 40mp sensor)

Wat is het voordeligste duurdere lenzen die langer kunnen gebruikt worden, of minder duurdere die binnen een paar jaar niet meer voldoen aan de hoge eisen van een nieuwe generatie sensors ?

Bij de ontwikkeling van deze nieuwe lenzen heeft men ook ontzettend veel aandacht besteed aan het bokeh van de lenzen, de 85mm heeft bvb 11 lamellen als diafragma, glas is speciaal geslepen om zeer zachte overgangen te krijgen.

En natuurlijk moeten ook heel goed inzetbaar zijn voor video doeleinden

Het is duidelijk dat het niet zomaar lenzen zijn , heel dure ontwikkeling welke enkel rendabel kan worden als er voldoende toestellen in omloop zijn, en dat schijnt blijkbaar het geval te zijn.

Comment

Beste opmerking vond ik van Lavikka: "zolang customer service niet op pro niveau zit zoals bij canon en nikon, zullen de pro's twijfelen en bij hun vertrouwde merk blijven".

Ze kunnen dan wel vooral op de pro markt focussen met hun nieuwe body's en lenzen, maar zonder service punten waarbij ze meteen assistance krijgen gaat geen enkele pro die leeft van zijn beroep als fotograaf het risico niet nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
          Beste opmerking vond ik van Lavikka: "zolang customer service niet op pro niveau zit zoals bij canon en nikon, zullen de pro's twijfelen en bij hun vertrouwde merk blijven".

....
          bof .. ik heb geen hoge pet op van de Canon service hoor ... zeker niet na al de problemen met mijn eerste dSLR van Canon (die trouwens aan een gevolg van absoluut ondermaatse quality control leed!) ... hun service centra zitten trouwens allemaal in onderaanneming en de communicatie tussen die centra en de top is, in Europa?, méér dan krakkemikkig. OK, misschien is het de laatste jaren verbeterd maar ik hou er zeker mijn adem niet op in ... heck ik heb destijds de ganse benelux rondgebeld en zelfs in het Noorden van Frankrijk naar service centra gezocht ... allemaal "koekoek, eene zang" ! heck, ze wisten allemaal van toeten noch blazen voor wat betreft de "goede voornemens en nieuwe instructies van Canon" enkel in Canada wisten ze van de nieuwe service instructies van Canon Inc. .. ja, daar schiet men idd mee op !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Voor mirrorles camera's is altijd al STM (stepping motor) type AF-systeem gebruikt omdat focussing ingeval van contrast detectie in steppen gebeurt.
            De 3 nieuwe lenzen hebben elk een verschillend aandrijvingssysteem:
            -24-70 mm: direct drive via piezoelectric element (ook gebruikt in de 35mm en ik geloof de 90 mm)
            -85mm: ring-type focus systeem beter geschikt voor zwaar glas
            -70-200mm: combinatie van ring-type en linear motor (ring type voor het zware werk en linear motor voor het fijne)
            ...dan heeft den Hugh Brownstone gelogen :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
              Klopt... Den k persoonlijk dat deze lenzen niet veel pro's gaan laten twijfelen... De lenzen zijn even groot/groter en even zwaar/zwaarder....

De reviews zullen toch heel goed moeten zijn voor ik zoveel centen geef aan de 24-70...

Comment

Ik denk dat Sony niet meer inzet op klein en licht maar eerder de kwaliteit laat voorgaan. Het is gewoon een ander systeem waar je voor kiest en je moet niet meer naar Canon of Nikon. Ik heb het dan over full frame want voor APS-C en M4/3 heb je keus genoeg.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Qua kwaliteit en zeker ook qua technologische ideëen en vernieuwing is men bij Sony in elk geval goed bezig. Dat pad is men eigenlijk al ingeslagen kort na de overname van Minolta, en ondertussen is het duidelijk waar die verschillende stappen van de voorbije 10 jaar met minder bewegende delen, lichtdoorlatende spiegel en daarna spiegelloos naar leiden. Ik denk trouwens ook dat het niet in de eerste plaats de bedoeling is vijftigers of zo die prof zijn en al 30 jaar bij een merk zitten te overtuigen om over te stappen. Men richt zich op de jongere generaties die sowieso meer van vernieuwing houden en nog minder vast zitten aan een bepaald merk. Dat is een veel groter percentage van de markt dan die enkelen die elke dag met hun fototoestel hun brood verdienen.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    ... Ik denk trouwens ook dat het niet in de eerste plaats de bedoeling is vijftigers of zo die prof zijn en al 30 jaar bij een merk zitten te overtuigen om over te stappen. Men richt zich op de jongere generaties die sowieso meer van vernieuwing houden en nog minder vast zitten aan een bepaald merk. Dat is een veel groter percentage van de markt dan die enkelen die elke dag met hun fototoestel hun brood verdienen.
                    Nou moe .. dat is bijzonder kort door de bochten !!
                    Al wie serieus met fotokwaliteit bezig is, ongeacht leeftijd, die kijkt toch niet zo nauw op een merk ? ... wel, ik in elk geval toch niet alhoewel ik mijn eerste Canon SLR kocht in ... hmm laat eens zien ... 1968 of daaromtrent (Ft-QL) ? oh en naast mijn canon dSLR's (ondertussen 1 verkocht) had ik steeds ook Sony, vanaf de H1 (samen met een Canon G6) ... op een zeker moment had ik hier 4 of 5 Sony's liggen (in bruikleen of eigenaar) en als ge een beetje kunt rekenen .. juist ja, de 50 al lang voorbij !! LOVL !

Comment

Ik bedoel helemaal niets negatiefs wat leeftijd betreft hoor. Ik zit trouwens zelf rond dat getal... Ik denk enkel dat iemand die al 30 jaar met een bepaald merk werkt niet zo gauw meer verandert...
                      Last edited by K-2; 7 februari 2016, 20:41.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Sony heeft mooie kleine body's zoals de 6000 reeks , maar de lenzen blijven een pijnpunt. Kan ik de fujilenzen niet op de Sony zetten? ��

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          ...dan heeft den Hugh Brownstone gelogen :

Heeft waarschijnlijk verkeerdelijk begrepen wat er op de persconferentie verteld is geworden, sony heeft heel duidelijk verteld dat er 3 verschillende drive systemen gebruikt worden voor de 3 verschillende lenzen, volledig afgestemd op de context vd lens.

-24-70: direct drive (piezo electric)
                          -85: focus ring (geloof dat canon dit systeem ook gebruikt in hun stm lenzen)
                          -70-200: dubbel drive systeem, focus ring voor zwaar gedeelte vh focus glas en lineaire motor voor het lichter gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Sony heeft mooie kleine body's zoals de 6000 reeks , maar de lenzen blijven een pijnpunt. Kan ik de fujilenzen niet op de Sony zetten? ��
                            je kunt dat, want register afstand van fuji is groter, maar denk niet dat de producenten van adapters daar brood in zien.

Comment

Was maar om je grappen hè!
                              Maar, als is die a6000 of,zijn opvolger nog zo mooi, een kwaliteitssyteem kan ik het niet noemen. Ik denk toch maar weer een Fuji setje samen te stellen.

Comment

Nieuwe voorbeeld foto's :

FE 24-70 GM :

85mm F1.4 GM :

Comment

Working...
                                X