Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

    Ik snap het niet deze foto is precies out of focus...ik neem bijna altijd jpegs en ik heb dit nog nooit gehad zo'n uitgesmeerde foto zoals jullie het noemen. Ik denk eerder een onscherpe foto

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #17
      Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Ik snap het niet deze foto is precies out of focus...ik neem bijna altijd jpegs en ik heb dit nog nooit gehad zo'n uitgesmeerde foto zoals jullie het noemen.
      Maar op wat is je high iso noise reduction ingesteld?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Ik snap het niet deze foto is precies out of focus...ik neem bijna altijd jpegs en ik heb dit nog nooit gehad zo'n uitgesmeerde foto zoals jullie het noemen. Ik denk eerder een onscherpe foto

        grtz

        Templar
        Neen , ik ook niet ... ik heb er een paar vakantie kiekjes bij genomen van "weidse" landschappen ... ik zie een bepaald "verlies van details" maar om dat nu "vegen" te noemen ???

        Kunnen jullie dit zien ? full size jpg recht uit de camera .. even bekijken op 100%
        http://1drv.ms/1O2FW8K
        http://1drv.ms/1S1Eck6

        Edit .. ter vergelijking .. eentje met een NEX5 met de 16-55 kit lens
        http://1drv.ms/1O2Hobk
        Last edited by Guest41; 5 januari 2016, 12:32.

        Comment


        • #19
          Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ik snap het niet deze foto is precies out of focus...ik neem bijna altijd jpegs en ik heb dit nog nooit gehad zo'n uitgesmeerde foto zoals jullie het noemen. Ik denk eerder een onscherpe foto
          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Neen , ik ook niet ... ik heb er een paar vakantie kiekjes bij genomen van "weidse" landschappen ... ik zie een bepaald "verlies van details" maar om dat nu "vegen" te noemen ???
          Kerels, ik geloof dat ik weet waar de verwarring vandaan komt...
          Mijn fantastische Dropbox heeft wellicht de exif gestript, waardoor jullie niet door hebben dat dit een foto is genomen bij valavond met ISO4000. De smearing is uitsluitend afkomstig van high iso noise reduction... die ik dus uitschakel sindsdien.
          Wees gerust: tot ISO800 zijn de resultaten van mijn RX100 ook zo goed als de voorbeelden van regulus.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #20
            Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Ik snap het niet deze foto is precies out of focus...ik neem bijna altijd jpegs en ik heb dit nog nooit gehad zo'n uitgesmeerde foto zoals jullie het noemen. Ik denk eerder een onscherpe foto

            grtz

            Templar
            Foto is iso 4000 en hier kom je de limieten van de 1" sensor tegemoet.
            Uiteraard is van scherpte geen sprake.. alles loopt in elkaar. Daarom ook de uitspraken van "schilderijtje"
            Pieter speelt daar op in om ruis reductie uit te schakelen en in Raw alles zelf te controleren ....
            Regulus voegt daar aansluitend aan toe dat je per slot van rekening dan toch naar Jpeg moet gaan en dat er dan toch weer de fijnste details verloren gaan door compressie ..ook al is die "controle bewust"minimaal.

            mijn Post 14 is irrelevant... maar toch waarheid.. want alles wat je kijkt hangt af van de grootte van het formaat waarop je deze bekijkt

            Gelukkig moet je in normale omstandigheden iso 4000 niet of hoger niet te dikwijls raadplegen (ikzelf eigenlijk nooit) en das ook het feit dat jij dit soort uitgewassen foto's niet tegenkomt.
            Voor statisch opnamen met de goede stabilisatie van deze toestellen kom je een heel eind.
            Wil je toch zo laag mogelijke iso behouden dat bied een klein statiefje hier de uitkomst.

            Bij avondfoto's in combinatie met personen die bewegen (b.v dansvloer bij spotlight) dan ben je natuurlijk verplicht je iso op te trekken wil je nog beweging vastleggen..
            Maar hier heb je eigenlijk al de verkeerde camera vast wil je nog een deftig resultaat... tenzij je flitst natuurlijk (maar je spotlight sfeer is dan wel om zeep)
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Kerels, ik geloof dat ik weet waar de verwarring vandaan komt...
              waardoor jullie niet door hebben dat dit een foto is genomen bij valavond met ISO4000.
              Ik had het door hoor.. ik had de foto even in iPhoto getrokken om te controleren
              had dit al vermeld naar templar toe in post 20... trouwens je had dit ook al geschreven in post 7
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                heu .. alle (laatdunkende? ) kommentaren ten spijt .. quick&dirty eindejaarskiekje op ISO6400 ! ... andermaal jpg recht uit de camera ... Wie zegt beter ??

                http://1drv.ms/1kIcPx7

                Comment


                • #23
                  Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  heu .. alle (laatdunkende? ) kommentaren ten spijt .. quick&dirty eindejaarskiekje op ISO6400 ! ... andermaal jpg recht uit de camera ... Wie zegt beter ??
                  Niks laatdunkend hoor.
                  Inderdaad niks op aan te merken. De raw zou in dit geval weinig extra bieden... misschien wat detail in de glazen en op het tafeloppervlak, maar niks dat echt zichtbaar is tenzij je diep inzoomt.
                  Lichtomstandigheden en - zeker in jouw geval - scherpstelafstand spelen ook een rol. En het allerbelangrijkste (zoals steeds): correct belichten bij het maken van de foto.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Ik had het door hoor.. ik had de foto even in iPhoto getrokken om te controleren
                    had dit al vermeld naar templar toe in post 20... trouwens je had dit ook al geschreven in post 7
                    Zo is dat... maar je weet hoe dat gaat in zo een draadje...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                      Was maar een grapje he ... maar de nieuwere sensoren van Sony worden heel erg onderschat denk ik ... electronica bouwen verstaan ze als de beste .. spijtig dat hun lenzen niet "up to par" zijn
                      .. en voor mij is de A6000 nog een heel klein beetje beter ..
                      ben eens benieuwd hoe de nieuwe A6100 uit de verf zal komen (rumoer zwelt aan !) ! misschien moet ik binnen kort al upgraden .. LOL !

                      Comment


                      • #26
                        Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Was maar een grapje he ... maar de nieuwere sensoren van Sony worden heel erg onderschat denk ik ... electronica bouwen verstaan ze als de beste .. spijtig dat hun lenzen niet "up to par" zijn
                        .. en voor mij is de A6000 nog een heel klein beetje beter ..
                        ben eens benieuwd hoe de nieuwe A6100 uit de verf zal komen (rumoer zwelt aan !) ! misschien moet ik binnen kort al upgraden .. LOL !
                        Dat treft! Iemand heeft mij onlangs gevraagd of ik geen recente tweedehands A6000 wist zitten
                        Worden de Sony sensors nog onderschat? Ik dacht dat ze soms wat teveel opgehemeld werden Maar ze zijn zeer goed, zoveel is zeker.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                          Even nagekeken en mijn NR bij hoge iso stond op normaal,heb deze ook uitgeschakeld merci voor de tip.

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #28
                            Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            Even nagekeken en mijn NR bij hoge iso stond op normaal,heb deze ook uitgeschakeld merci voor de tip.
                            grtz
                            Templar
                            En zo was deze topic toch nog een beetje nuttig !

                            Nog een vraagje trouwens : kleinere sensors hebben een kleinere dynamic range. Iemand een idee welke setting of style of whatever bij deze RX100 iii de grootste DR heeft? Ik had ergens gelezen dat dat de Landscape style zou zijn. Is er ergens een test of zo waar dit grondig uitgemeten is?
                            Know what you know, and don't know what you don't know.

                            Comment


                            • #29
                              Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                              Ik ken maar één deugdelijke bron die u daar iets kan over vertellen ... en IMHO heeft een picture style weinig of geen invloed op de dynamische range van de sensor maar DRO heeft dat wel ...
                              http://www.dpreview.com/reviews/sony...sc-rx100-m3/10

                              edit : vergelijking schijnt aan te tonen dat de natieve RX100 sensor het grootste dynamische bereik heeft ? (Geen cijferwaarden voor de IV helaas ...)
                              Last edited by Guest41; 10 januari 2016, 13:06.

                              Comment


                              • #30
                                Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Ik ken maar één deugdelijke bron die u daar iets kan over vertellen ... en IMHO heeft een picture style weinig of geen invloed op de dynamische range van de sensor maar DRO heeft dat wel ...
                                http://www.dpreview.com/reviews/sony...sc-rx100-m3/10
                                "Glancing at the chart you'll notice that all of the RX100 III's dynamic range modes clip highlights at about the same place - which isn't a surprise, since the camera doesn't make any change to the exposure. That matches up with our real-world findings, demonstrated at the bottom of the page. The DRO modes mainly affect the shadow regions of the image and pull more shadow information into the image, while highlights at the very top of the range are left untouched""
                                Dus je kan manueel onderbelichten om er zeker van te zijn dat je geen uitgebrande vlekken gaat hebben, wetende dat de DRO de donkere partijen wat gaat optrekken zodat ook daar geen detail verloren gaat. En in RAW kan je vanzelfsprekend nog verder gaan.
                                Know what you know, and don't know what you don't know.

                                Comment

                                Working...
                                X