Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: RX100-III : teveel default in-camera fotobewerking bij jpg ????

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
    Dus je kan manueel onderbelichten om er zeker van te zijn dat je geen uitgebrande vlekken gaat hebben, wetende dat de DRO de donkere partijen wat gaat optrekken zodat ook daar geen detail verloren gaat. En in RAW kan je vanzelfsprekend nog verder gaan.
    Voor foto's in goed licht met lage ISO zou ik zeggen van ja.
    Maar als je in hoge ISO fotografeert, ga je er zichtbaar voordeel uit halen door zo dicht mogelijk tegen de highlights te belichten zonder effectief te clippen. Raw of geen raw, je ruisniveau zal aanzienlijk minder zijn als je niets moet optrekken. Voor mij is een perfect belichte ISO6400 foto cleaner dan een onderbelichte ISO1600.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Maar als je in hoge ISO fotografeert, ga je er zichtbaar voordeel uit halen door zo dicht mogelijk tegen de highlights te belichten zonder effectief te clippen.
      Ik ga geheel akkoord, en daar is die "zebra" weer erg handig voor
      Know what you know, and don't know what you don't know.

Comment

Deze foto's zijn genomen dinsdag op de galaavond van het autosalon...met de RX100MIII toch niet slecht voor een vestzaktoestelletje

grtz

Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Elaba, en gij vraagt mij niet mee !

Was dat op de persavond misschien?
          (trouwens, templar, wij kennen elkaar een héél klein beetje, ik ben bij u ooit ne keer langsgeweest voor een lens, die mijn D5100 uiteindelijk niet kon focussen wegens geen screwdingens, remember?)

Schoooon foto's trouwens !
          Volgende week zit ik op een tropisch eiland, 'k ga de D5100 opzettelijk thuislaten. ;-)
          Last edited by Muug; 14 januari 2016, 14:53.
          Know what you know, and don't know what you don't know.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Deze foto's zijn genomen dinsdag op de galaavond van het autosalon...met de RX100MIII toch niet slecht voor een vestzaktoestelletje
            Lekker
            Maar aan je ISOs te zien, zullen de verlichtingskosten dit jaar weer erg hoog oplopen
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Inderdaad ik denk het ook...het was er wel serieus verlicht overal. Maar ondanks dat kon ik mooi foto's nemen en bleef de iso-waarde laag door de lichtsterkte van de lens ook!
              @Muug Ja nu weet ik het weer,dat was volgens mij die Tokina 11-16 die jij toen gekocht had...en na een uurke was je er terug in paniek
              omdat je toestel geen scherpstelmotor had. De foto's zijn genomen op de galaopening ik weet niet of dat samen met de pers was iedereen liep daar in smoking

grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
              X