Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon: wel 8mp, geen 1.3x?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by roadrunner
    En gewoonlijk zijn het dan net die mensen waar je nooit een foto van te zien krijgt.Is dat een vorm van compensatie misschien?
    Ik weet niet wie je bedoelt, maar persoonlijk heb ik heb zo men redenen om geen fotokes te plaatsen, en dat heeft niks te maken met eventuele technische kennis en voorkeuren voor merken.
    En bd op een laag pitje , hmm, dat hoor ik nu al vele zeggen.
    Waar is de tijd dat een discussie nog op een normale manier kon ??

    Comment


    • #62
      ok, mensen, laten we dit topic ook niet zakken tot op een laag pitje als men kan en wil een beetje on topic blijven ben ik een gelukkig mens

      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #63
        @fredericom : Och op geheugenkaart spelen ze altijd in op geruchten om volk naar hun site te trekken. Ondertussen zeggen ze het al zelf dat het geruchten zijn dus ik zou er niet teveel van geloven.

        @RR: Op vraag van de moderator zal ik hier dus niet teveel op ingaan maar denk gewoon er eens over na wie hier commentaar op niets gebaseerd zonder argumenten komen geven is. Als ik ongelijk heb in wat ik zeg mag je altijd het tegendeel komen argumenteren. Maar Argumenteren he. Niet gewoonweg verkondigen. Anders lijkt elk commentaar mij zinloos en overbodig.

        Comment


        • #64
          Originally posted by fredericrom
          als dit klopt wat op geheugenkaart wordt aangeboden dan is ie op grote vlakken gelijkwaardig aan de 1D MARK II maar dit dan voor de helft van de prijs, lijkt me nu ook wel overdreven, maar canon verbaast ons af en toe wel op die manier

          Iedereen weet toch dat Otto een levendige fantasie heeft, hé...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #65
            Originally posted by roadrunner
            En gewoonlijk zijn het dan net die mensen waar je nooit een foto van te zien krijgt.
            Ik wil de boel hier niet ophitsen, maar vond deze nochtans prachtige foto's zunne:
            http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=53338&SearchTerms=,


            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #66
              Originally posted by Hombre
              Firewire was oorspronkelijk Apple's kindje. Of dit slechter dan USB2.0 is laat ik in het midden. Maar wat is er eenvoudiger dan een snelle gegevensoverdracht via een kabeltje aan de camera, ipv dat heen-en-weer geschuif met kaartjes.
              FireWire 400 is duidelijk superieur tegenover USB 2.0.

              FireWire 400 haalt zoals de naam zegt 400 Mb/sec (FW800 haalt dus 800Mb=100MB/sec) en USB 2 haalt theoretisch 480Mbit/sec. Maar..., 1ste grote vershil: FireWire is isosynchroon wat wilt zeggen dat als je bijvoorbeeld 3 FireWire apparaten op 1 FW-bus hebt aangesloten dan zullen alle apparaten de 400 Mbit/sec beschikbaar hebben. Bij USB 2 word dat opgedeeld, dus bijvoorbeeld 3 USB2 apparaten zullen elk 160Mbit beschikbaar hebben (480 gedeeld door 3). Ook USB 2 heeft een vele grotere overhead dan FireWire, in sommige gevallen kan FireWire tot 2x zo snel zijn dan USB2 (meestal is het verschil slechts 10-20%). FireWire is ontworpen voor meer continue datastreams zoals video. USB2 is dan weer meer ontworpen voor "random-access" bewerkingen. USB is en blijft voor mij enkel goed voor keyboards en printers (en gelijksoortige spullen). En tegenover FireWire 800 is er geen concurrentie.

              Eventjes on topic: waarom zeggen jullie dat de 10D geen concurrentie heeft ? En de Nikon D100 dan?
              mijn website

              Comment


              • #67
                Originally posted by Powaqqatsi
                Eventjes on topic: waarom zeggen jullie dat de 10D geen concurrentie heeft ? En de Nikon D100 dan?
                Dat is nu niet echt on topic. Maar de D100 is wel degelijk een concurrent voor de 10D net zoals de S2 bijv. Maar het punt is hier dat geen van deze toestellen iets heeft dat de 10D in een positie brengt dat deze aan vervanging toe zou zijn.(wat dan weer terug on topic is) En in deze klasse van toestellen is de 10D raar maar waar nog steeds diegene die het modernste is. Behalve de E1 maar deze is geen zware concurrentie omdat deze nogal risicovol is om aan te kopen.

                Anderzijds zoals ik hier ook al gezegd heb vind ik wel dat de 10D vervangen moet worden want hij is al te oud en ondertussen zou een toestel in deze klasse al wat meer moeten kunnen.

                Comment


                • #68
                  Ik ben er volledig mee akkoord dat deze moet vervangen, al is het maar om marketing. Meer pixels = meer verkoop.
                  mijn website

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Powaqqatsi
                    Ik ben er volledig mee akkoord dat deze moet vervangen, al is het maar om marketing. Meer pixels = meer verkoop.
                    Dat is een stelling die opgaat voor consumers en prosumers, maar veel minder voor (D)SLR's. Daar is het totaalplaatje veel belangrijker en het aantal MP's maar een onderdeel. Terwijl consumers veelal verkocht worden op die MP's...

                    Als hij al moet vervangen worden, is het om andere redenen dan meer MP's (en de meeste zijn hier al aangehaald...).
                    Kijk naar de D100: die gaat ook al zijn tijd mee, en daar zegt bijna niemand iets over. Nu is Nikon iets rustiger in het uitbrengen van nieuwe cams, maar dat is toch geen reden
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by CooMa
                      Originally posted by Powaqqatsi
                      Ik ben er volledig mee akkoord dat deze moet vervangen, al is het maar om marketing. Meer pixels = meer verkoop.
                      Dat is een stelling die opgaat voor consumers en prosumers, maar veel minder voor (D)SLR's. Daar is het totaalplaatje veel belangrijker en het aantal MP's maar een onderdeel. Terwijl consumers veelal verkocht worden op die MP's...

                      Als hij al moet vervangen worden, is het om andere redenen dan meer MP's (en de meeste zijn hier al aangehaald...).
                      Kijk naar de D100: die gaat ook al zijn tijd mee, en daar zegt bijna niemand iets over. Nu is Nikon iets rustiger in het uitbrengen van nieuwe cams, maar dat is toch geen reden
                      Er zijn dan ook veel prosumers die DSLRs kopen en er eigenlijk niet veel over weten. Ik ken ook heel veel mensen die dingen kochen vroeger zoals F5's, F3's, F90's en noem maar op maar die eigenlijk alleen maar op vakantie foto's maakte van hun kinderen. En trouwens, de D70/D100/300D/10D zijn toch ook maar prosumer?
                      mijn website

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Powaqqatsi
                        En trouwens, de D70/D100/300D/10D zijn toch ook maar prosumer?
                        Met alle respect voor jouw mening, maar toen men vroeger (nog geen 5 jaar geleden) een toestel kocht voor meer dan 40.000 ballen (1000+ Eurokes) dan had men een dijk van een toestel. Nu zegt men over een toestel in dezelfde prijsklasse: "dat is maar een prosumer." Dat zou iemand toch aan het denken moeten zetten, vind ik...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #72
                          Daarom heb een groot eerbied voor Hasselblad.
                          De oude 500 serie is nog steeds modern terwijl dit al voor deze snelle tijd als prehistorie wordt gezien.
                          Gewoon meganica en hij doet het altijd.
                          Ik denk ook dat de nieuwe H1 wel 15 jaar mee kan terwijl ze in Japan een camera van morgen al weer oud vinden.

                          Waar zijn we toch mee bezig.....
                          Originally posted by MarcFoto
                          Originally posted by Powaqqatsi
                          En trouwens, de D70/D100/300D/10D zijn toch ook maar prosumer?
                          Met alle respect voor jouw mening, maar toen men vroeger (nog geen 5 jaar geleden) een toestel kocht voor meer dan 40.000 ballen (1000+ Eurokes) dan had men een dijk van een toestel. Nu zegt men over een toestel in dezelfde prijsklasse: "dat is maar een prosumer." Dat zou iemand toch aan het denken moeten zetten, vind ik...

                          Comment


                          • #73
                            In volgend gerucht wordt gezegd dat de opvolger van de 10D en de 3D volgende week worden aangekondigd.
                            http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=9857337



                            Comment

                            Working...
                            X