Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon: wel 8mp, geen 1.3x?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by backing_vocal
    ... De opvolger van de 10D moet voor mij:
    - Nikonblauwe lucht kunnen weergeven
    - Firewire hebben
    - Parameters kunnen aanpassen op een schaal van -5 tot +5, alsook bij de modus Adobe RGB !
    - Een menu-layout hebben met tabbladen ... (zoals de 300D)
    - euhm ... cropfactor 1.3x zou interessant zijn ...
    - En als dat allemaal kan binnen een bedrag van 2000 euro ...
    Ik lig niet wakker van zelfs maar één van jouw wensen, maar wat zeg je van:
    - snellere start-up (komaan zeg, dat half uur dat je moet wachten voor je met een 10D of 300D kunt schieten is echt wel verouderd )
    - grotere en meer heldere zoeker
    - (nog) betere signaal/ruis verhouding (zeker in de hogere ISO's hebben ze nog wat goed te maken tov de concurrentie)
    - Eye-focus (persoonlijk vind ik het (en ik weeg mijn woorden) een echte schande dat de uitvinder van de eye-focus control het niet nodig acht dit te implementeren in zijn digitale reflexen
    - betere RAW-conversie software (wat ze meegeven met de 300D/10D - tenslotte nog altijd 1000+ Eurokes - is (en ik wik weeral mijn woorden) lachwekkend
    - compacter design - toegegeven nooit Canon's sterkste kant geweest.

    En ik noem alleen nog maar de punten aan die echt voor verbetering vatbaar zijn. Als (ik zei als) Canon zo'n 10D MkII uitbrengt voor 1200€, denk ik dat ik niet snel genoeg naar de winkel kan rennen.
    Maar persoonlijk geloof ik dat dus niet - Canon zal de neus richten naar de marketing, en niet naar functionaliteit (ook dat is Canon's sterkste kant niet)...


    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #17
      Originally posted by backing_vocal
      @Kevlar:

      ... Zeg sorry hoor ... 't topic is precies nogal gespannen hier ... ... Dus omdat jij zogezegd die paar oplossingen hebt waarvan jij denkt dat ik er genoegen mee neem, moet ik voor de rest maar mijne smoel houden ... en niet eventjes lekker meedromen wat IK wil veranderd zien op een volgende 10D ??? ... ...

      Wat een pretentie zeg, om maar te zwijgen van de manier waarop je reageert ... 't wordt idd gauw tijd dat er een nieuwe cam komt ... dat de kinderen op dit forum hun nieuwe speelgoed kunnen becommentariëren ...

      Foert ... à la maniera comme Phille, ciao ciao

      Ah, je hoeft daarvoor zo niet te reageren. Ik denk dat Kev alleen maar wou zeggen dat hetgeen je opsomde niet de belangrijkste dingen zijn om te veranderen aan een 10D (en ik vlg hem voor een stuk daarin)...
      Allez toe, kom terug...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #18
        Waarom een opvolger van een 10D,het geen al wat opgenoemd is koop dan direct een 1D mkII.
        Het enigste wat ik een beetje spijtig vind is de cropfactor van 1.6 alleen voor een echte groothoek de rest kan ik best meeleven.
        Pentax zou een DSLR voorstellen van 750€ volgens een Duits tijdschrift de rest zal wel volgen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by backing_vocal
          @Kevlar:

          ... Zeg sorry hoor ... 't topic is precies nogal gespannen hier ... ... Dus omdat jij zogezegd die paar oplossingen hebt waarvan jij denkt dat ik er genoegen mee neem, moet ik voor de rest maar mijne smoel houden ... en niet eventjes lekker meedromen wat IK wil veranderd zien op een volgende 10D ??? ... ...

          Wat een pretentie zeg, om maar te zwijgen van de manier waarop je reageert ... 't wordt idd gauw tijd dat er een nieuwe cam komt ... dat de kinderen op dit forum hun nieuwe speelgoed kunnen becommentariëren ...

          Foert ... à la maniera comme Phille, ciao ciao

          euh mag ik vragen waarom je zo gespannen bent? Relaxeer een beetje. Ik val je toch nergens aan? Jongens toch je zou beter proberen te zien of je iets met de info bent of niet.

          Comment


          • #20
            Voila marcfoto dat zijn nu dingen die ze op hun opvolger mogen zetten. Die opstarttijd daar lig ik niet wakker van als ie op dezelfde manier werkt als 10D maar de rest wil ik ook en 1.3crop aub zelfs 6mp is goed.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Patrick B.
              Waarom een opvolger van een 10D,het geen al wat opgenoemd is koop dan direct een 1D mkII.
              Het enigste wat ik een beetje spijtig vind is de cropfactor van 1.6 alleen voor een echte groothoek de rest kan ik best meeleven.
              Pentax zou een DSLR voorstellen van 750€ volgens een Duits tijdschrift de rest zal wel volgen.
              wel patrick de 1DmkII heeft wel degelijk wat ik wil maar is zware overkill voor mij. Dus wil ik een iets minder professionele set met de zaken die men hier opgeeft.

              Comment


              • #22
                er doet zo'nbeetje vanalles de ronde, daarom zeg ik niet ik denk dat maar gewoon ik heb gehoord dat ....

                Er komt een opvolger van de 10D maar daarom nog niet onder de vorm van een 10D mark II

                die opvolger zou meer pixels heben maar geen grotere sensor en een opgewaardeerd autofocussysteem.

                en er komt een andere DSLR bij canon de dan tussen de 10D en de 1D mark II zou komen, dit zou dan de digitale versie van de eos 3 worden, deze zou dan wel een grotere sensor hebben enz... maar wel een pak duurder.

                nu dit zijn ook maar geruchten en er wordt zoveel verteld, nog een beetje geduld op photokina, daar komen de vele antwoorden
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Patrick B.
                  Waarom een opvolger van een 10D,het geen al wat opgenoemd is koop dan direct een 1D mkII.
                  Het enigste wat ik een beetje spijtig vind is de cropfactor van 1.6 alleen voor een echte groothoek de rest kan ik best meeleven.
                  Pentax zou een DSLR voorstellen van 750€ volgens een Duits tijdschrift de rest zal wel volgen.
                  1dmkII is absoluut niet te vergelijken met een amateurtoestel zoals een 10d, ik heb ze beide gehad, en het enige vergelijkingspunt is dat je met beide fotos kan maken. Als je eens een 1D gebruikt hebt, weet je wat er aan de 10d scheelt. (geen afbreuk doende aan de 10d!!)
                  De 1D is zwaar, snel robust en trefzeker. De autofocus is van een andere wereld, het toestel kan tegen regen en zand, knoppen zijn KNOPPEN,.
                  Al steken ze 20mpixels in de 10d, een 1d zal het nooit worden.
                  Maar niet iedereen, (lees bijna niemand), wil of kan dergelijke blok meeslueren, betalen en verantwoorden.
                  Daarom heeft een opvolger van een 10d wel degelijk zin.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Kevlar
                    Originally posted by Patrick B.
                    Waarom een opvolger van een 10D,het geen al wat opgenoemd is koop dan direct een 1D mkII.
                    Het enigste wat ik een beetje spijtig vind is de cropfactor van 1.6 alleen voor een echte groothoek de rest kan ik best meeleven.
                    Pentax zou een DSLR voorstellen van 750€ volgens een Duits tijdschrift de rest zal wel volgen.
                    wel patrick de 1DmkII heeft wel degelijk wat ik wil maar is zware overkill voor mij. Dus wil ik een iets minder professionele set met de zaken die men hier opgeeft.
                    Ik begrijp wat je bedoeld maar dat zal een moeilijke opdracht zijn voor Canon, een iets mindere 1D mk2 aan een prijs die niet concurent is met 1D mk2.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Rudy
                      Originally posted by Patrick B.
                      Waarom een opvolger van een 10D,het geen al wat opgenoemd is koop dan direct een 1D mkII.
                      Het enigste wat ik een beetje spijtig vind is de cropfactor van 1.6 alleen voor een echte groothoek de rest kan ik best meeleven.
                      Pentax zou een DSLR voorstellen van 750€ volgens een Duits tijdschrift de rest zal wel volgen.
                      1dmkII is absoluut niet te vergelijken met een amateurtoestel zoals een 10d, ik heb ze beide gehad, en het enige vergelijkingspunt is dat je met beide fotos kan maken. Als je eens een 1D gebruikt hebt, weet je wat er aan de 10d scheelt. (geen afbreuk doende aan de 10d!!)
                      De 1D is zwaar, snel robust en trefzeker. De autofocus is van een andere wereld, het toestel kan tegen regen en zand, knoppen zijn KNOPPEN,.
                      Al steken ze 20mpixels in de 10d, een 1d zal het nooit worden.
                      Maar niet iedereen, (lees bijna niemand), wil of kan dergelijke blok meeslueren, betalen en verantwoorden.
                      Daarom heeft een opvolger van een 10d wel degelijk zin.


                      Hoe kom ge erbij dat ik ze vergelijkt een 10D of een 1D en nog iets,een toestel is nooit amateur of prof alleen de gebruiker kan dat.

                      Comment


                      • #26
                        Sorry, ik d dat.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Rudy
                          En, wees nou eerlijk, de 10d is ook niet vrij van fouten, een van de grootste handicaps is de 1.6x, kleinere zoeker, en veel minder breedhoek.


                          Nou, als je van tele houdt, is die 1,6x niet echt een nadeel te noemen hoor.

                          Firewire was oorspronkelijk Apple's kindje. Of dit slechter dan USB2.0 is laat ik in het midden. Maar wat is er eenvoudiger dan een snelle gegevensoverdracht via een kabeltje aan de camera, ipv dat heen-en-weer geschuif met kaartjes.

                          @ Marcfoto, wel, dat opstarten gaat toch wat sneller dan een half uur hoor. Tegen de tijd dat je de camera goed gericht hebt zal hij wel paraat staan. Probleem is dat de camera meestal in de fototas zit, dan heb je soms wel een half uur nodig
                          Eyefocus? Moet het voor geen geld hebben.

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Hombre
                            @ Marcfoto, wel, dat opstarten gaat toch wat sneller dan een half uur hoor. Tegen de tijd dat je de camera goed gericht hebt zal hij wel paraat staan. Probleem is dat de camera meestal in de fototas zit, dan heb je soms wel een half uur nodig
                            Nou, een kwartier dan. Heb al foto's gemist door de trage opstart (en geloof me, dan verwens je Canon voor alles wat schoon en lelijk is.) Feit is, andere merken kunnen het (snelle opstarttijd, bedoel ik) waarom dan Canon niet?

                            Eyefocus? Moet het voor geen geld hebben.
                            Ooit al gebruikt? Uit ervaring weet ik dat de meeste tegenstanders het nog nooit eens grondig getest hebben. Zelf vind ik het het meest instinctieve systeem dat er bestaat. Swat, op een EOS 3 zat dat ook en dat heeft Canon er niet van weerhouden veel EOS 3's te verkopen...

                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by MarcFoto
                              Originally posted by Hombre
                              @ Marcfoto, wel, dat opstarten gaat toch wat sneller dan een half uur hoor. Tegen de tijd dat je de camera goed gericht hebt zal hij wel paraat staan. Probleem is dat de camera meestal in de fototas zit, dan heb je soms wel een half uur nodig
                              Nou, een kwartier dan. Heb al foto's gemist door de trage opstart (en geloof me, dan verwens je Canon voor alles wat schoon en lelijk is.) Feit is, andere merken kunnen het (snelle opstarttijd, bedoel ik) waarom dan Canon niet?

                              Eyefocus? Moet het voor geen geld hebben.
                              Ooit al gebruikt? Uit ervaring weet ik dat de meeste tegenstanders het nog nooit eens grondig getest hebben. Zelf vind ik het het meest instinctieve systeem dat er bestaat. Swat, op een EOS 3 zat dat ook en dat heeft Canon er niet van weerhouden veel EOS 3's te verkopen...


                              en ge kunt het altijd afzetten he.

                              Moet eerlijk zeggen, heb het ook op mijn EOS30 en gebruik het niet meer, te veel foto's gemist indertijd, lijkt dat het voor de ene werkt en de ander niet. Denk ook dat het te maken heeft met hoe je je oog voor de zoeker houdt. Ik denk dat ik dat niet altijd exact hetzelfde doe, en dan werkt het niet zo goed waarschijnlijk.
                              Groetjes,
                              Arvid


                              Reis- en fotowebsite

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by amest
                                en ge kunt het altijd afzetten he.

                                Moet eerlijk zeggen, heb het ook op mijn EOS30 en gebruik het niet meer, te veel foto's gemist indertijd, lijkt dat het voor de ene werkt en de ander niet. Denk ook dat het te maken heeft met hoe je je oog voor de zoeker houdt. Ik denk dat ik dat niet altijd exact hetzelfde doe, en dan werkt het niet zo goed waarschijnlijk.
                                Voilá, dat is het punt. Ten eerste gaat dat er niet gratis op staan. Dan heb ik liever dat ze die centen investeren in bv een grotere zoeker.
                                Maar vooral: je moet er 100% op kunnen vertrouwen, met een bril zal het al helemaal moeilijk worden.
                                Misschien heb ik het ding niet lang genoeg uitgeprobeerd, en dat het voor courante zaken wel lekker werkt. Maar bij macro of telegebruik hoef je maar even de achtergrond of compositie te checken, en het ding was vertrokken. Véél vervelender dan 15 minuten opstarttijd

                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X