Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon: wel 8mp, geen 1.3x?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Voor al onze wensen vrees ik dat we niet zitten te wachten op de opvolger van de 10D maar op de eerste 3D. De 10D zal altijd lager gepositioneersd zijn dan de 3D. Vergeet niet hoe lager het cijfer bij canon hoe hoger het toestel eigenlijk is. Ze zullen toch nog wat dingen moeten overhouden om de ovolger van de 10D en de 3D van elkaar te onderscheiden. eye focus en 1.3 crop 45punt AF en dergelijke zullen dus voorbehouden zijn voor 3D vrees ik. Deze zal natuurlijk duurder zijn dan de 10D opvolger en dan is die 1.3 crop voor hen natuurlijk ook haalbaarder. Maar misschien komt die ook uit met photokina. Ik ga alvast al eens op de canon stand rondneuzen.

    Comment


    • #32
      Wat doen ze toch graag lastig rond die opstarttijd: er zit een goede batterij in, zet gewoon de "time to sleep" groter dan de standaard minuut en het leven wordt een stuk aangenamer....
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #33
        Originally posted by CooMa
        Wat doen ze toch graag lastig rond die opstarttijd: er zit een goede batterij in, zet gewoon de "time to sleep" groter dan de standaard minuut en het leven wordt een stuk aangenamer....
        Yep en als je dan de gewoonte aanneemt om je ontspanknop in te drukken wanneer je je toestel vastneemt staat ie perfect klaar om te schieten in de tijd die je nodig hebt om hem naar je oog te brengen en te framen. Laat staa, gewoonweg je lenscap eraf te halen. Ik snap het probleem ook echt niet. Klein beetje een gewoonte aankweken er er is geen probleem. Batterij is toch geen probleem.

        Comment


        • #34
          Vind ik ook, de mijne staat (stond) nooit uit. enkel af en toe een ander accu erin. Maar de speedys onde rons werken toch meestal met grip? en dan kom je al een héél eind.
          btw, heb je dat knullig knoppke van de d70 al gezien om aan en uiot te zetten, tis net ne consumer!

          Comment


          • #35
            wel opstarttijd interesseert me persoonlijk niet

            maar om iemand tegen te spreken dat de 8MP met 1.6 cropfactor geen succes zal worden?? Ik zit er op te wachten.
            Tis maar dat ik pas volgend jaar een DSLR zal aanschaffen en dan hoop ik natuurlijk dat er een opvolgere is voor de 10D. (ik heb al redelijk wat Canon gerief vandaar canon). En dan hoop ik ook voor 8MP maar met minstens even goede ruis (of beter even weinig), ...

            Op dit moment vind ik het zelfs lastig om te wachten tot mijn dia's klaar zijn, ze dan nog in te kaderen en daarna in te scannen, pfffffffff allemaal zoveel werk he en ik bekijk ze nu eenamaal graag op PC
            Groetjes,
            Arvid


            Reis- en fotowebsite

            Comment


            • #36
              Als je het over mij hebt amest dan wil ik duidelijk maken dat ik niet denk dat de 8MP 1.6 geen succes zou zijn. Het zal zeker een succes zijn.

              Maar voor mij is het niet interessant. Dat beetje meer resolutie heb ik niet nodig en de andere zaken die hij zeker heeft zoals E-TTLII en ef-s moet ik momenteel niet hebben want ik heb dat niet nodig. Zodoende....

              Comment


              • #37
                Originally posted by Kevlar
                Originally posted by CooMa
                Wat doen ze toch graag lastig rond die opstarttijd: er zit een goede batterij in, zet gewoon de "time to sleep" groter dan de standaard minuut en het leven wordt een stuk aangenamer....
                Yep en als je dan de gewoonte aanneemt om je ontspanknop in te drukken wanneer je je toestel vastneemt staat ie perfect klaar om te schieten in de tijd die je nodig hebt om hem naar je oog te brengen en te framen. Laat staa, gewoonweg je lenscap eraf te halen. Ik snap het probleem ook echt niet. Klein beetje een gewoonte aankweken er er is geen probleem. Batterij is toch geen probleem.
                Zo doe ik het ook, ik heb die opstarttijd nooit als een gebrek ervaren. De gemiste foto's zijn eerder te wijten aan het feit dat de camera in de fototas zit (of thuis ), of een verkeerde lens erop.

                Waar Marcfoto wél een punt heeft, is de knullige software. Ik heb hier m'n scherm op 1600x1200 staan en de lettergrootte op 125%. Daardoor loopt het menu helemaal door elkaar en kunnen een aantal knoppen niet gebruikt worden. Dergelijke flaters zie je slechts af en toe in Freeware-programma's.

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Kevlar
                  Als je het over mij hebt amest dan wil ik duidelijk maken dat ik niet denk dat de 8MP 1.6 geen succes zou zijn. Het zal zeker een succes zijn.

                  Maar voor mij is het niet interessant. Dat beetje meer resolutie heb ik niet nodig en de andere zaken die hij zeker heeft zoals E-TTLII en ef-s moet ik momenteel niet hebben want ik heb dat niet nodig. Zodoende....
                  Juist heb het meeste maar schuin gelezen . Moest ik een 10d hebben zou ik ook niet zomaar een eventuele opvolger kopen hoor. Anders koop je elk jaar eentje
                  Groetjes,
                  Arvid


                  Reis- en fotowebsite

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Hombre
                    met een bril zal het al helemaal moeilijk worden.
                    Ik draag nochtans een bril (al meer dan dertig jaar, ja-ja) en dat ding (op EOS 30) doet het perfect. Op de EOS 30 zit er dan ook nog een leerfunctie op (weet niet of dat al op de EOS 3 zat) en dat is heel handig je kalibreert één maal en al naargelang de belichtingsomstandigheden past het zich aan.

                    Persoonlijk heb ik al véééél meer foto's gemist ( ) door te lange opstarttijd dan door een foutieve interpretatie door de Eye-focus.

                    Ik herhaal: als je het maar 15 minuutjes uitprobeert zal je wsch inderdaad niet overtuigd zijn, maar ik vind het het meest intellegente AF-systeem ooit uitgevonden en ik mis dat dus heel hard op mijn digitaal EOS'ke, te samen met een grotere zoeker, snellere opstarttijd, betere software, etc, etc - de lijst is lang...

                    Als Canon bereid wordt gevonden om al deze lacunes aan te passen op een eventuele 10D MkII, 3D, 20D, 100D (schr. wt. nt. pst.) dan blijf ik in het Canonkamp; in het andere geal zullen ze het zonder mij moeten doen (er is een Pentaxke dat zit te lonken ...


                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Kevlar
                      10D...echt aan vervaging toe is ie niet heeft immers ook nog geen echte concurrentie
                      Zo kennen we de Kevlar weer.Ik dacht al dat je ziek was daar dit soort uitspraken de laatste tijd achterwege bleef.Of heb ik er misschien over gelezen??

                      Als ik van jou was kocht ik er nog eentje bij;je kan hem op de schouw zetten als sieraad en je hebt een reserve als ze ooit de produktie stopzetten.(maar dat gaan ze wel bijlange na nog niet doen!!!Waarom niet?Wel,er is immers nog geen concurrentie voor dit toestel )


                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by roadrunner
                        Originally posted by Kevlar
                        10D...echt aan vervaging toe is ie niet heeft immers ook nog geen echte concurrentie
                        Zo kennen we de Kevlar weer.Ik dacht al dat je ziek was daar dit soort uitspraken de laatste tijd achterwege bleef.Of heb ik er misschien over gelezen??

                        Als ik van jou was kocht ik er nog eentje bij;je kan hem op de schouw zetten als sieraad en je hebt een reserve als ze ooit de produktie stopzetten.(maar dat gaan ze wel bijlange na nog niet doen!!!Waarom niet?Wel,er is immers nog geen concurrentie voor dit toestel )





                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by MarcFoto
                          Originally posted by Hombre
                          met een bril zal het al helemaal moeilijk worden.
                          Ik herhaal: als je het maar 15 minuutjes uitprobeert zal je wsch inderdaad niet overtuigd zijn, maar ik vind het het meest intellegente AF-systeem ooit uitgevonden en ik mis dat dus heel hard op mijn digitaal EOS'ke, te samen met een grotere zoeker, snellere opstarttijd, betere software, etc, etc - de lijst is lang...
                          ik heb het wel degelijk enkele maanden geprobeerd en het werkte te veel niet voor mij. Pakweg 20% van de gevallen nam ie het verkeerde punt en dat is gewoon veel te veel.
                          Het zal wel aan mij liggen zeker en aan het niet standvastig op dezelfde manier door de zoeker te kijken, maar zo trek ik nu eenmaal foto's.

                          Maar ik kan best aannemen dat het voor veel mensen perfect werkt en dan is het ook een enorm goed hulpmiddel
                          Groetjes,
                          Arvid


                          Reis- en fotowebsite

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Hombre





                            Ik zag dat de Kevlar weer den humoristischen toer opging en vandaar...
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by roadrunner
                              Originally posted by Kevlar
                              10D...echt aan vervaging toe is ie niet heeft immers ook nog geen echte concurrentie
                              Zo kennen we de Kevlar weer.Ik dacht al dat je ziek was daar dit soort uitspraken de laatste tijd achterwege bleef.Of heb ik er misschien over gelezen??

                              Als ik van jou was kocht ik er nog eentje bij;je kan hem op de schouw zetten als sieraad en je hebt een reserve als ze ooit de produktie stopzetten.(maar dat gaan ze wel bijlange na nog niet doen!!!Waarom niet?Wel,er is immers nog geen concurrentie voor dit toestel )
                              Tja RR zoals ik in het verleden ook al vaak gezegd heb zou je beter moeten lezen wat ik schrijf want ik ben overtuigd dat de produktie van de 10D ondertussen al zeker stopgezet is. En een beter toestel zal wel komen maar dat heb ik hier ook al gezegd.
                              En ik doe zo een uitspraken alleen wanneer ze gepast zijn.

                              PS: nog steeds gefrustreerd dat je met een D100 zit?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Rudy
                                btw, heb je dat knullig knoppke van de d70 al gezien om aan en uiot te zetten, tis net ne consumer!
                                Staat nochtans perfect geplaatst, met 1 hand kan ik camera nemen, opzetten en onmiddellijk foto nemen. Voor een 10D heb je 2 handen nodig wil je die opzetten.
                                Gallery: http://www.fotogallerij.be

                                Comment

                                Working...
                                X