Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Van dslr naar Sony mirrorless

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    verder bekeken kan dit toestel zoveel dingen dat ik het een zeer interresant toestel vind, maar de beperking in lenzen, geen 2 sd kaarten, batterij die direct op is
    dit zijn dingen die nog te grote nadelen zijn tov dslr, maar ze zullen dit ongetwijfeld wegwerken, en dan zal nikon/canon zweten
    iets zegt me dat Nikon en Canon daar al aan werken en straks komen met een goed product, en als dan de nieuwe bodies ook backwards compatible zijn met de oude lenzen, heeft Sony helemaal geen voorsprong. Het is leuk om de eerste te zijn, maar lang niet altijd het slimste.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      iets zegt me dat Nikon en Canon daar al aan werken en straks komen met een goed product, en als dan de nieuwe bodies ook backwards compatible zijn met de oude lenzen, heeft Sony helemaal geen voorsprong. Het is leuk om de eerste te zijn, maar lang niet altijd het slimste.
      Klopt! Je kan zeggen van Nikon en Canon wat je wil, maar niet dat ze blind zijn voor wat de consument wil. Nikon heeft nu ook de 200-500 uitgebracht als reactie op de sigma en Tamron. Enkel, zullen zij wel achterstand hebben opgelopen met de mirrorless techniek ten opzichte van Sony, en duurt het dus iets langer voor ze dit uitbrengen. Mede rekening houden met het feit dat ze enkel een product op de markt zullen brengen wat voor 110% ipv 100% klopt. En als ze inderdaad de lenzen compatibel houden, tja... dan heeft Sony weer meteen een serieuze achterstand... Want je kan zeggen wat je wil... wat betref (lichtsterk) teleglas weet ik niet wat ze bij Sony te bieden hebben? Voor Wildlife en Sport heb je dat toch wel nodig denk ik zo?
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
        En als ze inderdaad de lenzen compatibel houden, tja... dan heeft Sony weer meteen een serieuze achterstand...
        Tegen dan kan Sony even snel focussen met Canon of Nikon glas volgens mij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Tegen dan kan Sony even snel focussen met Canon of Nikon glas volgens mij...
          Dat zou uiteraard een fantastische oplossing zijn
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

Comment

Dat zou uiteraard een fantastische oplossing zijn
            Of andersom.... Zou wel leuk zijn als merk van lenzen geen rol meer speelt....

Comment

je blijft dan wel zitten met een extra adapter er tussen, iets wat dus extra storingen kan veroorzaken dus als het niet nodig is, graag
              maar ik sluit zeker niet uit dat Sony dat voor elkaar krijgt hoor.

Comment

Klopt! Je kan zeggen van Nikon en Canon wat je wil, maar niet dat ze blind zijn voor wat de consument wil. Nikon heeft nu ook de 200-500 uitgebracht als reactie op de sigma en Tamron. Enkel, zullen zij wel achterstand hebben opgelopen met de mirrorless techniek ten opzichte van Sony, en duurt het dus iets langer voor ze dit uitbrengen. Mede rekening houden met het feit dat ze enkel een product op de markt zullen brengen wat voor 110% ipv 100% klopt. En als ze inderdaad de lenzen compatibel houden, tja... dan heeft Sony weer meteen een serieuze achterstand... Want je kan zeggen wat je wil... wat betref (lichtsterk) teleglas weet ik niet wat ze bij Sony te bieden hebben? Voor Wildlife en Sport heb je dat toch wel nodig denk ik zo?
                Canon/Nikon melken gewoon DSLR markt uit, daar zijn ze heer en meester, niets mis mee zou dat ook doen in hun plaats als de klant niet slimmer is. Weinig investeren en grote return, daar droomt elke fabrikant van. Daarbij met DSLR zijn de klanten min of meer gebonden door de lenzen, maar dat is nu ook stilaan doorbroken, toch zekers voor Canon. Volgens een aantal gebruikers, focussen een aantal van hun lenzen, sneller en nauwkeuriger op de a7rii dan op hun 5dmkii/iii, je ziet maar.

Achterstand inhalen wordt moeilijk want andere fabrikanten blijven niet stilzitten, die zijn nu al bezig met de opvolger van huidige toestellen. En in de mirrorless wereld moeten ze de koek delen door top fabrikanten zoals panasonic, olympus, samsung, fuji, Sony en voor de rijkere Leica. Zie je waar het schoentje wringt en waarom dat ze zo lang mogelijk bij DSLR blijven.

Sony maakt niet de smart adapters voor Canon of nikon, dat zijn andere bedrijven die daar een gat in de markt zien, waarschijnlijk omdat ze een massale overschakeling verwachten of omdat die al bezig is, maar ze doen dat zekers niet om maar een paar duizend van die toestellekes te verkopen want dan komen ze niet uit de kost. En men mag de situatie van 3 maand terug niet meer vergelijken met heden, daar komen maandelijks en zelfs vlugger firmware updates uit om die adapters te optimaliseren en sneller te maken.

Als ze zelfde mount behouden gaan hun lenzen ook werken op bestaande mirrorless systemen en waarschijnlijk even snel of mogelijk zelfs sneller, omdat die lenzen aangestuurd worden door zelfde AF mechanisme. (AF op sensor). Maar lenzen van andere systemen gaan dan niet kunnen werken op hun toestellen en omgekeerd wel uiteraard.
                Een ander nadeel als ze zelfde mount behouden is dat ze ofwel de lenzen langer moeten maken (zeg maar ingebouwde adapter) of het camerahuis dikker dan nodig, immers register afstand moet bij zelfde mount gelijk blijven. (afstand lens -> sensor).

Sony lanceert 6 nieuwe FE lenzen per jaar dus dat getalleke van aantal lenzen gaat vlug naar omhoog, pakt daar de pure zeiss lenzen nog bij. Dus kortelings zullen de nieuwe lenzen aangekondigd worden, maar de kans is volgens mij klein dat daar iets bij is boven de 200mm, heeft weinig zin maar ik kan me vergissen.

Als je echt wildlife of sportfotograaf bent dan kun je best overschakelen naar d4 of 1dx, die toestellen zijn daar voor ontworpen gewone DSLR is daar minder voor geschikt.

Comment

Edit: Ik lieg misschien een beetje, want volgens velen is de EVF een ferm voordeel. Maar dat heb ik zelf nog niet kunnen ervaren
                  Buiten accubesparing heeft OVF niks te bieden.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Misschien beter eens de juiste specificaties publiceren.
                    Verder beter de A7R vergelijken met de D810 en niet de A7R II (scheelt ook al ferm in gewicht)

Batterij verbruik is voor sommigen een argument maar niet voor iedereen.
                    idem voor 2 geheugenkaarten.
                    Last edited by Funcky; 6 oktober 2015, 17:24.
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

http://petapixel.com/2015/10/06/sony...a-new-company/

Heb deze link in dit draadje gepost al kan het wel bij enkele draadjes aansluiten .

Sony zal zijn sensorafdeling in een apart bedrijf steken onder de moederholding. Het is ze wel menens om zich op een serieuze manier op de kaart te zetten. Ben echt benieuwd naar wat de toekomst gaat geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Toch telkens weer een onderwerp dat emoties hoog doet oplaaien op een fotoforum Vorig weekend in Pairi Daiza tot mijn verbazing héél veel Nikon draagriempjes genre D3X00 en D5X00 tegengekomen. Of zaten de mirrorless toestellen misschien netjes weggeborgen vanwege het compacte formaat?
                        Ik zie vooral heel veel compactjes en smartphones in Pairi Daiza.

Waarschijnlijk ziet u niet eens het verschil tussen een compactje en een mirrorless gezien u zo een opmerking maakt.

BTW... voor Pairi daiza heb je zeker geen DSLR nodig... maar het mag gerust voor mij.
                        Ik stoor mij daar niet aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Die zaten opgeborgen, omdat ze erachter waren gekomen dat het fotograferen niet ging...
                          Dit is u reactie op de post 17 van frank "Frank207be" (zie ook post 116 hierboven)

Als u vind dat fotograferen niet gaat met een mirrorless... waarom loopt u dan zelf rond met een Olympus Pen camera ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Dit is u reactie op de post 17 van frank "Frank207be" (zie ook post 116 hierboven)

Als u vind dat fotograferen niet gaat met een mirrorless... waarom loopt u dan zelf rond met een Olympus Pen camera ?
                            En hoe we plots toch op de man beginnen spelen ^^
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

Comment

waarschijnljk was het doosje met humor leeg of zo, zelden zulke zure reacties gezien

Comment

Ikzelf ben zeker akkoord dat voor nagenoeg alle doeleinde de systeemcamera momenteel een minstens even goede keuze ( als niet betere keuze) is dan een gelijkaardige ( prijs ) dslr. Maar voor sport en wildlife twijfel ik hier nog aan vanwege zoals eerder gezegd 2 zaken: Bescherming van de sensor en AF. Daarnaast zijn ook de lenzen in mijn ogen nog een stuk beter ( voor zij die onbeperkt budget hebben). De lenzen van Nikon en Canon 300mm f2.8, 400mm f2.8, 500mm f4, etc... steken daar toch nog boven uit. Ikzelf ben momenteel aan het uitkijken en sparen naar een 300mm F2.8 voor Nikon, want dit is echt een topper.

Voor Sport en Wildlife ... ben ik volledig met je eens.
                                Wat betreft bescherming van de sensor ? (spiegel)
                                U heeft dat in post 2 ook al aangehaald.
                                Zou u me dat eens nader kunnen toelichten ?

Comment

Working...
                                X