Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Van dslr naar Sony mirrorless

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
    Een betere test zou zijn als jij het twee keer doet; één keer met de D4s à rato van 11fps en daarna met de Sony A7RII. Dan heb je alvast de meest variabele factor (en misschien wel de meest bepalende), 'de fotograaf' uitgesloten.
    Is wat mij betreft even goed. Het punt dat ik wil maken: voor sport en momenteel ook nog wildlife heb je nog meer aan de nikon en Canon DSLR's en aanverante toeters( 300mm en meer)
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
      Is wat mij betreft even goed. Het punt dat ik wil maken: voor sport en momenteel ook nog wildlife heb je nog meer aan de nikon en Canon DSLR's en aanverante toeters( 300mm en meer)
      Zo'n test zou alleen maar bevestigen wat bijna alle reviewers concluderen: de Sony A7RII is voor sport en wildlife niet aan te raden...

Voor mijn gebruik is het een supertoestel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Laat me eerst opmerken dat toestellen als de a7rii ontwikkelt zijn voor die toepassingen waar ontzettend veel eisen gesteld wordt aan de beeldkwaliteit, maar daarbij toch de mogelijkheid biedt om zeer snel en accuraat te focussen. En het is ook daar dat de a7rii in alle glory de DSLR's klopt. Als je bvb kijkt naar portret en straatfotografie moet AF systeem DSLR onderdoen voor A7rii, ook bij weinig licht.
        Ik weet niet dat je ervaring hebt met portretten te maken met 85mm of 135mm lens bij groot diafragma.opening. Kan je uit ervaring vertellen dat dit met a7rii veel eenvoudiger is.
        Daarbij heb je ook nog de oog-AF feature https://www.youtube.com/watch?v=F7_Nwq5o9-s

Kun je A7rii gebruiken voor sport, ja maar het is daar niet specifiek voor ontwikkelt , dan had men een 18mp sensor gebruikt. Daar zijn betere opties voor sport, de d4 en 1dx zijn specifieke toestellen voor sport en actie, nadruk licht bij deze toestellen op snelheid en hoge ISO ipv op beeldkwaliteit algemeen.

Laat ons naar voorbeelden kijken
        Sony a6000
        This is a demonstration of focus tracking and high speed shooting with the Sony a6000. Set your focus mode to wide, and AF-C with face detection on, continu...

See The Image Review By Clicking Here: https://www.youtube.com/watch?v=RZqtd6nnluY&list=UUmcCVxfpBsl03Qy8WHkaTQgFor users of the Sony a6000, there are three ...

Join Jason Lanier as he shows you what it's like to shoot purely as a fan of the game with the Sony A6000. PLEASE THUMBS UP AND SUBSCRIBE!Jason had the oppo...

sony a7 met LA-EA4
        How to Shoot Motorsports, WSBK 2014 GuideSomething different for a change! I was at World Super Bikes at Phillip Island for the 2014 round and took the oppor...

sony a7rii
        UPDATE 8-12-2015 --- IT TURNS OUT WHEN I DID THIS TEST THAT I HAD A CUSTOM FUNCTION SET INCORRECTLY AND I WAS USING 2ND CURTAIN SHUTTER RATHER THAN FIRST--TH...

UPDATE 8-12-2015 --- IT TURNS OUT WHEN I DID THIS TEST THAT I HAD A CUSTOM FUNCTION SET INCORRECTLY AND I WAS USING 2ND CURTAIN SHUTTER RATHER THAN FIRST--THE ABILITY TO "NAIL" THE PEAK MOMENTS IN SPORT PHOTOGRAPHER IS GREATLY IMPROVED, ONCE I SET IT TO FIRST CURTAIN. IF YOU ARE DOING TESTING YOURSELF BE SURE TO SET THIS FUNCTION TO 1ST CURTAIN SHUTTER!!! MY COMMENTS ABOUT THE EVF BEING VERY SLOW WERE WRONG... WHICH IS WHY THEY CALL IT "TESTING." I SEE THIS CAMERA AS THE FIRST ONE TO TRULY ENTER INTO THE BIG LEAGUES WITH CANON AND NIKON. WHILE I'M VERY EXCITED ABOUT THE A7RII, I CAN'T WAIT FOR WHAT SONY DOES NEXT IN THE A7SII. I'M HOPING FOR A 10-15 FPS MOTOR DRIVE

Haal de meest positieve informatie van het Net .... organiseer alles mooi samen om de positieve indruk nog meer op te krikken ... en je hebt een artikel om in een topic te plaatsen.
        Dit kan zowat iedereen met een geliefd merk...
        Je hoeft zelfs nooit een camera of lens in je handen te hebben ..... en puntje bij paaltje kun je de andere de vraag stellen of hij wel ervaring heeft met iets ... gewoon hilarisch
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
          Als ik moest doen wat jij doet.. nl sport... geef ik je groot gelijk..
          BTW proficiat met je website... ziet er heel goed uit (gebruikersvoorbeelden vind ik niet onbelangrijk )
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Als ik moest doen wat jij doet.. nl sport... geef ik je groot gelijk..
            BTW proficiat met je website... ziet er heel goed uit (gebruikersvoorbeelden vind ik niet onbelangrijk )
            Bedankt, leuk om te horen.
            Mvg,
            Gregory
            www.gvg-photo.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Haal de meest positieve informatie van het Net .... organiseer alles mooi samen om de positieve indruk nog meer op te krikken ... en je hebt een artikel om in een topic te plaatsen.
              Dit kan zowat iedereen met een geliefd merk...
              Je hoeft zelfs nooit een camera of lens in je handen te hebben ..... en puntje bij paaltje kun je de andere de vraag stellen of hij wel ervaring heeft met iets ... gewoon hilarisch
              Mooi samengevat. Puerte alias koning van de negeerlijsten strikes again
              Ik heb er nog nooit 1 foto van mogen bewonderen
              Hilarisch inderdaad...
              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Toch kan men niet ontkennen,dat de systeemcamera op enkele jaren tijd een grote vooruitgang geboekt heeft,ook en niet in de laatste plaats door Sony.(tot spijt van wie het benijd).Canon en Nikon zullen geen andere mogelijkheid hebben dan te volgen.

Comment

We lezen hier veel over camera's - en ik kan me inbeelden dat er nog altijd gebieden zijn waar je alles uit de kast moet halen met een systeemcamera - terwijl dat met een dslr iets vlotter gaat. Software kan veel, maar nog niet alles - en de lange zware buizen - da's vaak nog altijd Canon/Nikon - en hier en daar een dure relatief zeldzame lens met een andere mount. Convertoren op langere lenzen - 'k weet het zo nog niet. Maar binnenkort zal ik het weten - we hebben een lange jongen die we mogen lenen - en we gaan dus wat testen de komende dagen (uiteraard zijn er de sigma's en de tamrons - tot je f4 wil hebben).
                  Het feit dat iemand niet zoveel beelden post - daarop mag ie niet afgerekend worden - ik doe dat ook niet - om heel preciese redenen.
                  Iets dat u op het internet plaatst is gewoon niet meer van u. Dat wordt geroofd - of u dat leuk vindt of niet (en af en toe [lees: dagelijks] hou ik ook wel 's een mooie foto bij als inspiratiebron - uiteraard ga je zoiets niet publiceren - maar goed - misbruiken vallen jammer genoeg erg vaak voor). Als men het spontaan vraagt gaat dat echter heel vlotjes (regelmatig vraagt men mij onderweg zoiets - en daar maak ik nooit een probleem van - heb altijd pen en papier op zak, net daarom, gewoon 's avonds footje in de e-mail, en klaar is kees).
                  Het zou van zijn kant wel iets meer gewogen mogen zijn - de systeemcamera is goed bezig - ik ben ook een voorstander - maar nog niet voor elk type fotografie. Uiteindelijk moet diegene die de geldbeugel opentrekt zelf beslissen - hij die dokt moet leren zelf te beslissen - ik doe dat in niemand zijn plaats. En ik tolereer ook niet dat iemand dat in mijn plaats wil doen. Nooit of te nimmer pushen bij een informatievrager - poog objectief te blijven, 't is zo al moeilijk genoeg.
                  En geef ook toe als je een uitschuiver maakt - daar heb ik niet zo heel veel problemen mee, blijf bescheiden - dan ziet men u graag komen. Leer luisteren, kijken, waarnemen en leer ook genieten. Fotografie is de kunst van het blijvend genieten.
                  De rest - dat zijn mijns inziens details - leuke details om over te ouwehoeren, maar niet meer of minder dan dat.

Comment

Men kijkt altijd maar naar sport, uit onderzoek blijkt dat minder dan 20% (dacht 15%) van de toestellen maar worden gebruikt voor sport en heel weinig mensen houden zich bezig met sportfotografie. Je kunt hier ook naar de fora kijken en het aandeel sportfotografie is niet zo groot, en dan zie je nog dat meeste foto's die daar staan met eender welk toestel kunnen gemaakt worden.
                    Kun je met systeemcameras sport fotograferen, heel zeker de voorbeelden die ik gepost heb tonen dat aan. Zijn dat aangewezen toestellen voor sportfotografie, het een toestel wat meer dan het ander maar daar zijn DLSR's die op dat punt beter zijn.

Toch panasonic heeft het aangedurfd in 2012 (is dus al een eewigheid geleden ) sport en getty fotograaf Dean Mouhtaropoulus the olympics in London de foto's te laten maken met een LUMIX G toestel. ( DMC-G5)
                    Die kerel die maakt daar fantastische foto's (uiteraard panasonic wist wie ze moesten selecteren), vraag ik me af hoe doet die dat als systeemcameras toch niet geschikt zijn voor sport ??

Voor heel veel zaken, het grootste aandeel binnen de fotografie komt systeemcamera er evengoed of beter uit. Neem gewoon landschap, DLSR kun je je scherptediepte nog niet deftig controleren.
                    Als men ND filters gebruikt van 5 of 10 stops moet je die telkens verwijderen als je compo iet of wat wil bijsturen etc. Is gewoon zoveel handiger om met EVF te werken.

Nauwkeurig focussen bij groot diafragma (portret etc. ) is vrij moeilijk met DSLR.

Belichting in complexe situaties , zie je zo via EVF

Nauwkeurig manueel focussen is ook vrij moeilijk met DSLR.

Enkel 5 a 6000€ DSLR's ondersteunen video, video in het algemeen is beter bij systeemcamera's

Etc etc.

Voor de meeste situaties is systeemcamera evengoed of beter dan DSLR, en heeft DSLR zelfs al veel in te halen, op een paar punten is DSLR beter, punten die van weinig belang zijn voor grootste deel van de gebruikers. Als je altijd bij die puntjes blijft staan, ja dan blijf je staan he.

Reviews mag je afbreken hoor, maar een vereiste is dat je ze eerst leest , dat je tenminste weet waarover het gaat.
                    Voor diegene die lezen haten, paar video's waarom dpreview a7rii verkiest

Subject tracking refers to the ability of a camera to automatically pick AF points on-the-fly to stay over your subject, whether it moves or you recompose. T...

A test of various autofocus modes on the Sony Alpha 7R II to see how well it can track a subject moving in different dimensions.

Last edited by puerte; 28 november 2015, 12:57.

Comment

Hier een video waar de Phase One 60mp medium format wordt vergeleken met de A7RII. De Sony doet het zeer behoorlijk en ook rekening mee houden dat zo'n MF peperduur is.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Hier een video waar de Phase One 60mp medium format wordt vergeleken met de A7RII. De Sony doet het zeer behoorlijk en ook rekening mee houden dat zo'n MF peperduur is.
                        Op f16 is er reeds zichtbare impact als gevolg van diffractie (verlies detail en scherpte) bij kleinbeeld . Vergelijkende testen doen op f16 getuigt dus niet echt van deskundigheid.
                        Er is ook een redelijk verschil in DOF tussen kleinbeeld en MF, testen zouden meer zeggen met diafragma op f8 voor a7rii en een daarmee overeenkomend diafragma op MF (f11 ?) zodanig dat DOF gelijk is voor beide toestellen. Test zoals nu uitgevoerd vertelt weinig of niets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Op f16 is er reeds zichtbare impact als gevolg van diffractie (verlies detail en scherpte) bij kleinbeeld . Vergelijkende testen doen op f16 getuigt dus niet echt van deskundigheid.
                          Er is ook een redelijk verschil in DOF tussen kleinbeeld en MF, testen zouden meer zeggen met diafragma op f8 voor a7rii en een daarmee overeenkomend diafragma op MF (f11 ?) zodanig dat DOF gelijk is voor beide toestellen. Test zoals nu uitgevoerd vertelt weinig of niets.
                          Filmpje eens bekijken tot het einde (en niet stoppen wanneer uw lievelingsmerk het op het eerste zicht minder zou doen). Hij haalt uw opmerking zelf aan en doet de test opnieuw. Je zal verstelt zijn van zijn conclusie.

Comment

Absoluut mee eens - de reviewer corigeert z'n begininstellingen (hij hanteert een bepaalde logica die elke mens zou maken, en leert ons eigenlijk een harde les) - niks op aan te merken.
                            In tegendeel er valt uit te leren dat je altijd heel 't verhaal moet uitkijken voor je conclusies trekt.
                            Er zijn ook reviewers die eigenlijk altijd nogal pro-sony waren qua a7-reeksen die de menu's nu behoorlijk kritisch benaderen, ook dat is een gevolg van het feit dat men toch wel kritisch wordt - men is de camera's voor vol aan't aanvaarden en dus vergelijkt men die toestellen met de echte pro-machines. En dan blijkt gebruiksgemak een zwaar gewicht te krijgen (eigenlijk hoort dat zo te zijn). Ik doe niet mee aan pixelpeeping - voor mij moet 't gewoon vlot werken.
                            't is gewoon een teken dat de technologie er op vooruitgaat en dat de ergonomische aspecten toe zijn aan een nieuwe revisie door Sony.

Comment

Iemand die begint met zulke domme instellingen, dat is basis kennis, is voor mij niet waard om verder te bekijken. En als hij de fout inziet moet hij maar volledig opnieuw beginnen. Op die manier maak je geen vergelijkende testen, vertelt meer over de maker dan over beide toestellen. En het kan me niet schelen dat de A7rii daar goed of slecht uit komt , als je vergelijkende testen maakt moet je het goed doen. En op f11 heb je nog altijd detail verlies als gevolg van diffractie.
                              Voor zulke testen mag je met kleinbeeld geen diafragma gebruiken kleiner dan f8. Bij de betere lenzen begint diffractie al parten te spelen vanaf f4-f5.
                              Daarbij vergelijkt hij geavanceerde CMOS met CCD sensor, de nieuwe phase one toestellen gebruiken sony cmos sensor, beter van daar eens mee te vergelijken. 1inch sensors (compact toestellen) evenaren ook DSLR kwaliteit van een aantal jaren terug. Maar a7rii is zekers een goed alternatief voor de MF toestellen voor fotografen met een low-budget.
                              Last edited by puerte; 6 december 2015, 17:48.

Comment

Nog iemand die van Nikon naar Sony mirrorless overstapt, video.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X