Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Van dslr naar Sony mirrorless

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Voor Sport en Wildlife ... ben ik volledig met je eens.
    Wat betreft bescherming van de sensor ? (spiegel)
    U heeft dat in post 2 ook al aangehaald.
    Zou u me dat eens nader kunnen toelichten ?
    Bijvoorbeeld. Ik zit langs de achterlijn van het voetbalveld te fotograferen met een 300. Het spel verlegd zicht naar de andere speelhelft. Je steekt je converter er tussen. Op dat moment beschermt de spiegel de sensor tegen extra vuil/ regen/ stof. Zonder spiegel kan dit vuil makkelijker aan de sensor. Daar waar de spiegel dit nog voorkomt.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
      Bijvoorbeeld. Ik zit langs de achterlijn van het voetbalveld te fotograferen met een 300. Het spel verlegd zicht naar de andere speelhelft. Je steekt je converter er tussen. Op dat moment beschermt de spiegel de sensor tegen extra vuil/ regen/ stof. Zonder spiegel kan dit vuil makkelijker aan de sensor. Daar waar de spiegel dit nog voorkomt.
      Ok,
      Maar het stof zit in je camerahuis en geraakt misschien dan na verloop dan toch bij je sensor.
      Maar indien niet... Ik vind haartjes of stof ook vervelend op mijn spiegel of matglas van mijn Canon.
      Het doet niks af aan je foto maar is niet aangenaam in je zoeker.
      Bovendien is zo een spiegel moeilijk te reinigen en het plastieken matglas blijf je beter af.
      Meestal komt het stof onder je matglas terecht wat de zaak nog verslechtert.

Bij mirrorless ..' Sensor proper = cleane zoeker.
      Geen stof of haartjes dat ergens tussen of onder zit.

Bij Olympus is het even opletten geblazen met de IBIS.
      Het reinigen van je sensor kan je ophanging ontwrichten als je daar teveel druk op uitoefent.
      Gelukkig heeft Olympus (uitvinders van dust reduction) één van de meest doeltreffende dust reduction systemen op de markt.
      Bij mijn eerste Olympus kon ik het moeilijk geloven ... Maar de ervaring is dat dit wel effectief zo is.
      Ik heb heel weinig last van dit euvel...

Bij mijn Canon is dit een ander paar mouwen, waar ik zelf de sensor een paar keer per jaar moet reinigen.
      De zelfreiniging is ook veel minder doeltreffend dan bij Olympus.
      Matglas haal ik er gewoon niet meer uit.. Wegens teveel kans op vegen.

Het is natuurlijk de vraag hoe doeltreffend de Sensorreiniging is van de A7RII... want als je zelf reinigt moet je ook hier rekening houden met de IBIS en er voor zorgen dat je het geheel niet uit balans duwt door teveel druk uit te oefenen.
      Last edited by Funcky; 8 oktober 2015, 02:32.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Misschien moeten we Cruyf nog's van stal halen - leer de voor en nadelen van elk systeem kennen en leer zelf beslissen.
        De vraag is hoe relevant zijn onze posts hier allemaal om forumgebruikers die de keuze willen maken verder te helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
          Misschien moeten we Cruyf nog's van stal halen - leer de voor en nadelen van elk systeem kennen en leer zelf beslissen.
          De vraag is hoe relevant zijn onze posts hier allemaal om forumgebruikers die de keuze willen maken verder te helpen?
          Goed punt. Zelf denk ik helemaal niet. Vooral omdat er weinigen zijn die verschillende systemen door elkaar gebruiken reageren en diegenen die wel reageren dat weinig neutraal doen. Je moet zelf zo'n camera eens in de hand gehad hebben met de lenzen die je gebruikt of zou willen gebruiken en de workflow eens doorlopen. Vaak merk je pas na enkele maanden of een camera/systeem je ligt (soms al na enkele dagen).

Is denk ik ook een antwoord op de af en toe terug komende vraag of de hype van het een of andere toestel over is. Men hoort iemand enthousiast zeggen hoe al zijn problemen opgelost zijn, denk dat dat ook de oplossing voor hun probleem is en hop. Moet zeggen dat ik daar ook schuldig aan ben en hier zo enkele camera's heb staan.

Comment

Ik heb de knoop doorgehakt. Gisteren mijn bestelling geplaatst voor een Sony a6000 met de twee kitlenzen. Ik heb mijn D7100 uiteraard nog en ga eens proberen in de komende tijden onder dezelfde omstandigheden, dezelfde foto's te maken. Verwacht dat niet vanaf morgen, maar het komt wel. En dan kunnen we allemaal samen eens zien hé

Comment

Proficiat ^_^

En veel plezier ermee!
              "Time isn't money... Time is precious"

Comment

Op dpreview is er een video gepubliceerd waar de video AF wordt getest tussen de A7RIIvs5DSvsD810. Je mag 2x raden wie er het beste uit de bus komt.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Op dpreview is er een video gepubliceerd waar de video AF wordt getest tussen de A7RIIvs5DSvsD810. Je mag 2x raden wie er het beste uit de bus komt.
                  De fotograaf?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Bij het gebruik van video moet elke fabrikant on-sensor AF gebruiken (live-view) en daarin is Sony op de moment toch wel de sterkste (zeker met de laatste generatie)

Ik vermoed met de volgende APS-C (A6100/A7000) dat dit nog beter zal zijn...

Comment

Elke camera heeft zijn voor en nadelen.
                      Maar de nieuwe Sony generatie komt heel sterk uit de bus.
                      Zeker als je ze vergelijkt met camera's uit dezelfde prijs categorie. Uiteraard, als je sport doet, blijf je beter bij DSLR.
                      Maar voor portret en video gaat mijn voorkeur toch echt wel naar de nieuwe Sony's.
                      Ik denk dat er een heuse toekomst ligt in systeemcamera's, zeker gezien die de afgelopen 2 jaar gigantisch hard gegroeid is.
                      Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

Comment

Ik weet het zijn maar reviews, maar toch opmerkelijke resultaten. Laat je niet blindelings leiden door deze resultaten voor de aankoop van een toestel, lees volledige reviews voor dit te doen.

Dpreview verkiest in 4 van de 5 categorien systeem camera boven DSLR.
                        Dus dat systeem-camera's DSLR zouden moeten inhalen is een achterhaalt verhaaltje, kwestie is kunnen DSLR systeem camera's blijven volgen.
                        Category:High-end Interchangeable Lens Cameras $2000
                        Best overall: Sony Alpha a7R II

Interchangeable Lens Cameras $1200-2000
                        Best overall full-frame Sony Alpha a7 II

Interchangeable Lens Cameras $800-$1200
                        Best overall: Nikon D7200

Interchangeable Lens Cameras $500-800
                        Best Overall/Best Value: The Sony a6000

Interchangeable Lens Cameras around $500
                        Best overall / Best for video: The Sony a5100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Dus dat systeem-camera's DSLR zouden moeten inhalen is een achterhaalt verhaaltje, kwestie is kunnen DSLR systeem camera's blijven volgen.
                          Te kort door de bocht. Zie post #102.
                          Je trekt een conclusie die onbedoeld is. Het enige dat je uit de voorkeur van DPReview kan concluderen, is dat Sony fantastische mirrorless toestellen maakt.
                          Dat betekent toch helemaal niet dat de SLR ineens niet meer mee kan? Toon ons dan jouw A6000 of A7 foto's van sporters in actie, racende auto's en motoren, dieren in het wild, ... of voor mijn part zelfs spelende kinderen en huisdieren. En overtuig ons dan dat minstens 80 procent van die honderden foto's perfect gefocust zijn. Want dat is wat een SLR ook biedt...

(Ik zou eigenlijk beter moeten weten en mij niet laten verleiden tot een reactie op een uitspraak die bedoeld is om op te hitsen, maar blijkbaar ben ik nog steeds niet oud genoeg geworden om aan die drang te weerstaan...)
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Ik weet het zijn maar reviews, maar toch opmerkelijke resultaten. Laat je niet blindelings leiden door deze resultaten voor de aankoop van een toestel, lees volledige reviews voor dit te doen.

Category:High-end Interchangeable Lens Cameras $2000
                            Best overall: Sony Alpha a7R II

Interchangeable Lens Cameras $1200-2000
                            Best overall full-frame Sony Alpha a7 II

Interchangeable Lens Cameras $800-$1200
                            Best overall: Nikon D7200

Interchangeable Lens Cameras $500-800
                            Best Overall/Best Value: The Sony a6000

Interchangeable Lens Cameras around $500
                            Best overall / Best for video: The Sony a5100

http://www.dpreview.com/articles/062...s-1200-2000/13
                            Laat ons gewoon eens beiden een tennisser fotograferen die op de bal slaagt. Beiden 1 kans om de bal net op het racket te hebben. Ik met een D4s à rato van 11 fps en jij met een Sony A7R II.
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                              Te kort door de bocht. Zie post #102.
                              Je trekt een conclusie die onbedoeld is. Het enige dat je uit de voorkeur van DPReview kan concluderen, is dat Sony fantastische mirrorless toestellen maakt.
                              Dat betekent toch helemaal niet dat de SLR ineens niet meer mee kan? Toon ons dan jouw A6000 of A7 foto's van sporters in actie, racende auto's en motoren, dieren in het wild, ... of voor mijn part zelfs spelende kinderen en huisdieren. En overtuig ons dan dat minstens 80 procent van die honderden foto's perfect gefocust zijn. Want dat is wat een SLR ook biedt...

(Ik zou eigenlijk beter moeten weten en mij niet laten verleiden tot een reactie op een uitspraak die bedoeld is om op te hitsen, maar blijkbaar ben ik nog steeds niet oud genoeg geworden om aan die drang te weerstaan...)

Laat me eerst opmerken dat toestellen als de a7rii ontwikkelt zijn voor die toepassingen waar ontzettend veel eisen gesteld wordt aan de beeldkwaliteit, maar daarbij toch de mogelijkheid biedt om zeer snel en accuraat te focussen. En het is ook daar dat de a7rii in alle glory de DSLR's klopt. Als je bvb kijkt naar portret en straatfotografie moet AF systeem DSLR onderdoen voor A7rii, ook bij weinig licht.
                              Ik weet niet dat je ervaring hebt met portretten te maken met 85mm of 135mm lens bij groot diafragma.opening. Kan je uit ervaring vertellen dat dit met a7rii veel eenvoudiger is.
                              Daarbij heb je ook nog de oog-AF feature https://www.youtube.com/watch?v=F7_Nwq5o9-s

Kun je A7rii gebruiken voor sport, ja maar het is daar niet specifiek voor ontwikkelt , dan had men een 18mp sensor gebruikt. Daar zijn betere opties voor sport, de d4 en 1dx zijn specifieke toestellen voor sport en actie, nadruk licht bij deze toestellen op snelheid en hoge ISO ipv op beeldkwaliteit algemeen.

Laat ons naar voorbeelden kijken
                              Sony a6000
                              This is a demonstration of focus tracking and high speed shooting with the Sony a6000. Set your focus mode to wide, and AF-C with face detection on, continu...

See The Image Review By Clicking Here: https://www.youtube.com/watch?v=RZqtd6nnluY&list=UUmcCVxfpBsl03Qy8WHkaTQgFor users of the Sony a6000, there are three ...

Join Jason Lanier as he shows you what it's like to shoot purely as a fan of the game with the Sony A6000. PLEASE THUMBS UP AND SUBSCRIBE!Jason had the oppo...

sony a7 met LA-EA4
                              How to Shoot Motorsports, WSBK 2014 GuideSomething different for a change! I was at World Super Bikes at Phillip Island for the 2014 round and took the oppor...

sony a7rii
                              UPDATE 8-12-2015 --- IT TURNS OUT WHEN I DID THIS TEST THAT I HAD A CUSTOM FUNCTION SET INCORRECTLY AND I WAS USING 2ND CURTAIN SHUTTER RATHER THAN FIRST--TH...

UPDATE 8-12-2015 --- IT TURNS OUT WHEN I DID THIS TEST THAT I HAD A CUSTOM FUNCTION SET INCORRECTLY AND I WAS USING 2ND CURTAIN SHUTTER RATHER THAN FIRST--THE ABILITY TO "NAIL" THE PEAK MOMENTS IN SPORT PHOTOGRAPHER IS GREATLY IMPROVED, ONCE I SET IT TO FIRST CURTAIN. IF YOU ARE DOING TESTING YOURSELF BE SURE TO SET THIS FUNCTION TO 1ST CURTAIN SHUTTER!!! MY COMMENTS ABOUT THE EVF BEING VERY SLOW WERE WRONG... WHICH IS WHY THEY CALL IT "TESTING." I SEE THIS CAMERA AS THE FIRST ONE TO TRULY ENTER INTO THE BIG LEAGUES WITH CANON AND NIKON. WHILE I'M VERY EXCITED ABOUT THE A7RII, I CAN'T WAIT FOR WHAT SONY DOES NEXT IN THE A7SII. I'M HOPING FOR A 10-15 FPS MOTOR DRIVE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                                Laat ons gewoon eens beiden een tennisser fotograferen die op de bal slaagt. Beiden 1 kans om de bal net op het racket te hebben. Ik met een D4s à rato van 11 fps en jij met een Sony A7R II.
                                Een betere test zou zijn als jij het twee keer doet; één keer met de D4s à rato van 11fps en daarna met de Sony A7RII. Dan heb je alvast de meest variabele factor (en misschien wel de meest bepalende), 'de fotograaf' uitgesloten.

Comment

Working...
                                X