Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van dslr naar Sony mirrorless

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Touché.

550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

schitterend antwoord, heb mij leggen breken
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Ik wil zeker niet beweren dat de A7RII even snel is als een dslr... dat is ook niet..(zeker niet voor sport)
        Maar om na enkele minuten al een conclusie te trekken....
        De AF instellingen van de A7RII zijn redelijk complex en meestal is het meer "user-error" en/of verkeerde instellingen dan iets anders.. (niet persoonljk )

Lees dit anders eens...

Wat kost een Canon of Nikon "gelijkaardige" camera?
        Sony heeft de laatste jaren heel veel nieuwe technologie ontwikkeld in deze camera's... R&D moet spijtig genoeg ook betaald worden...
        Trouwens geen enkele camera is perfect maar 42MP BSI-sensor met 5-axis IBIS en volgens mijn bescheiden mening zeker heel goede AF met fantastische AF-C Eye AF, 399 AF punten die zeer goed gespreid zijn over de sensor , e.d....
        Met de crop functie van de A7RII heb je ook ineens een 18MP APS-C camera indien extra mm nodig zijn...

En uiteraard zijn er ook mindere kanten aan...
        Het is voor de meeste bezitters van Nikon, Canon haast onmogelijk om objectief te zijn bij het volgen van de ontwikkeling van de Sony Mirrorless cameras. De toekomst zal vermoedelijk door Sony worden geschreven, die geen last heeft van véél te grote en te zware cameras, die we liever thuislaten: een soort computerconstructie camera genaamd, met een zware lens. Met een technologie die aan het verouderen is, zoals klappende spiegels, optische zoekers die door de EVF uiteindelijk vervangen gaan worden.
        We zullen zien, maar wanneer ik moet vaststellen dat de nieuwe Zeiss lenzen voor de A7RII, zoals de schitterende Batis 25 en 85mm door Zeiss niet kunnen worden aangesleept en inmiddels wachttijden vereisen tot einde dit jaar, betekent dit dat de Sony A7 massaal worden gekocht, ondanks forse prijzen!
        Ik was een van de eerste kopers van de Sony RX1 enkele jaren geleden, en kocht met de RX1, voor mij, de beste camera ooit! Ikkwam van de Leica M9!
        Nikon en Canon zullen ongetwijfeld deze ontwikkeling met argusogen volgen!
        Harry Briels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
          We zullen zien, maar wanneer ik moet vaststellen dat de nieuwe Zeiss lenzen voor de A7RII, zoals de schitterende Batis 25 en 85mm door Zeiss niet kunnen worden aangesleept en inmiddels wachttijden vereisen tot einde dit jaar, betekent dit dat de Sony A7 massaal worden gekocht, ondanks forse prijzen!
          Wist ik niet...de prijzen zijn idd. fors...

Ondanks de forse prijs heb ik toch helemaal geen spijt van mijn aankoop... Vorige week heel de dag in Planckendael met de A7RII en 70-200/4G rondgelopen en die combo is super

Gelukkig zijn er ook alternatieven voor Batis zoals de Sony 28/2 (450€) en de 90mm Macro die beide ook wel echt heel goed zijn... (en beter in budget voor mij toch)

Comment

Na een dik jaar met de A7, A7R en nu de A7Rii mag ik zeggen dat ik niet mag klagen over de kwaliteit van de Full frame Sony systeemcamera's. De nieuwe firmware om ongecomprimeerde raw te krijgen is welkom, maar ik heb nog nooit een foto gemaakt die zichtbaar issues had met de "lossy" raw.
            De native objectieven zijn vrij goed. De 16-35, 28, 35, 55 en de 70-200 zijn goed tot uitstekend, de 24-70 is wat minder maar als je daar niet extreem mee gaat zitten pixelpeepen valt het ook goed mee.
            Daarnaast kun je volop oude dslr en meetzoekerlenzen monteren. Als je die weet te gebruiken heb je met een Sony A7 serie een nieuwe oude wereld aan lenzen in handen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Wel, ik heb het al eerder gezegd, en ik blijf het zeggen: koop een camera zoals je gereedschap koopt. Je koopt wat je nodig hebt en wat voor jou werkt. Ik heb zowel eens DSLR als een systeemcamera en beide hebben hun voor en nadelen. Er zijn nu eenmaal dingen dat mijn DSLR systeem kan, die mijn systeemcamera niet kan. Aan de andere kant is de systeemcamera lichter en (meestal) leuker om op reportage te gebruiken.

Diezelfde discussie gaat op tussen FF en MF, maar daar hoor je veel minder mensen over zagen omdat MF voor het grote publiek niet betaalbaar (of kosten-baten verantwoord) is.

Je koopt het gereedschap dat je nodig hebt om het resultaat te krijgen dat je voor ogen hebt. Soms is dat een systeemcamera, soms een fullframe DSLR, soms een technische camera en soms een GSM met een clown in groene schoenen en 6 smurfen met een katapult...
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                ... met een clown in groene schoenen en 6 smurfen met een katapult...

Maar ik wil je er toch attent op maken dat groene schoenen out zijn. Je moet nu oranje schoenen hebben anders lukt het niet meer hoor. Ik heb het gelezen op het internet. Er was zelfs iemand die al zijn groene schoenen verkocht heeft en nu alleen nog met oranje schoenen loopt. Hij verpulvert er alle vorige tijden mee. Ongelooflijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
                  Het is voor de meeste bezitters van Nikon, Canon haast onmogelijk om objectief te zijn bij het volgen van de ontwikkeling van de Sony Mirrorless cameras. De toekomst zal vermoedelijk door Sony worden geschreven, die geen last heeft van véél te grote en te zware cameras, die we liever thuislaten: een soort computerconstructie camera genaamd, met een zware lens. Met een technologie die aan het verouderen is, zoals klappende spiegels, optische zoekers die door de EVF uiteindelijk vervangen gaan worden.
                  Ik was een van de eerste kopers van de Sony RX1 enkele jaren geleden, en kocht met de RX1, voor mij, de beste camera ooit! Ikkwam van de Leica M9!
                  Nikon en Canon zullen ongetwijfeld deze ontwikkeling met argusogen volgen!
                  ehm, even de D750 van Nikon met de 85mm 1.8 vergeleken met de Sony A7r II met de zeiss Batis 85mm 1.8, beide combi's wegen evenveel.
                  Verder denk ik eerder dat de productiecapaciteit van zeiss te klein is, maar om dan de conclusie te trekken dat de Sony zo verschrikkelijk goed verkoopt vind ik wat ver doorgetrokken.

ik kan me beter vinden in de opmerkingen van Jinkx, alhoewel die clown toch wat tot na denken stemt
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

a7rii (42mp) + batis 85mm 1kg
                    d710(36mp) + otus 85mm 2kg !
                    5ds(50mp) + otus 85mm 2,1kg !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      Nee, jvdk bedoelde wel degelijk met de merkeigen lens.
                      D750 + 85/1.8G = 1.1kg
                      5Ds + EF85/1.8 = 1.3kg
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

With 42 megapixels, 4K video and 5-axis stabilisation, the Sony a7R II (http://bit.ly/Sony-A7rII) seems like a Canon 5Ds R (http://bit.ly/Can5DsR) killer - b...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          ik neem aan dat u de D810 bedoelt, ik bedoelde de D750, wel handig als je in ieder geval de juiste vergelijking maakt natuurlijk en inderdaad de NIKON 85mm..
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

De zin en onzin van veel megapixels - Vier superscherpe camera's vergeleken

Wanneer heeft meer resolutie echt zin? We stelden het op de proef tijdens een praktijktest waarbij we de Canon 5Ds R, Sony A7R II, Nikon D810 en Canon 5D Mark III tegenover elkaar zetten.

Comment

https://photographylife.com/the-mirrorless-hype

een vergelijking tussen reflex en mirrorless in gewicht
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                                https://photographylife.com/the-mirrorless-hype

een vergelijking tussen reflex en mirrorless in gewicht
                                Voor het gewicht moet je het niet doen, tenzij je natuurlijk wil rondlopen met een A7 + 35/2.8 : klein en licht (<600gr)

Comment

Working...
                                X