Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T10 of X100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji X-T10 of X100

Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
    ...

@W00ha: Heb je ook ervaring met de 16-50? Ik twijfel nog tussen de 16-50 en 18-135. De 16-50 vanwege de groothoek of de 18-135 vanwege het mooie bereik. De zoomlens zou puur voor vakantie zijn waar je niet veel zou willen wisselen ivm stoffige omstandigheden. En waarom heb je gekozen voor de 23mm en niet voor de 35mm? Presteert de 23mm beter tov de 35mm of was het puur om de beeldhoek? Ik wil een primelens erbij voor als ik even de stad in ga of gewoon even snel de deur uit en wel de camera meeneem. Zat zelf nog te twijfelen tussen de 23mm, 27mm of 35mm.
    Het prijsverschil tussen de 16-50 en de 18-135 is nogal groot.
    De 16-50mm die vroeger op de X-M1 stond is optisch goed, maar niet van dezelfde afwerking als de XF lenzen. Plastiek dus.
    Als je die bij de T10 koopt betaal je amper 100€ meer, terwijl ze los 379€ kost.

De 18-55mm 2.8-4 is wel zichtbaar beter.

De 18-135mm is echt beter als ik had verwacht en als je niet naar de prijs moet kijken toch wel een aanrader.
    Zeker nu omdat er 200€ cashback op is!
    De 23mm 1.4 is scherper in de hoeken wat ook moet bij 'n groothoek en 35mm(Crop kleinbeeld) was idd mijn voorkeur.
    Maar de 35mm is zeker niet slecht, niet zo scherp in de hoeken als de 23mm maar veel scherper in de center vanaf 2.8.
    Bekijk de MTF grafiek op :

En vergelijk dan op dezelfde site met de 23mm.
    Het kan dus best zijn dat je met de 35mm (die goedkoper is) ook tevreden bent. Die keuze moet je zelf maken.
    Het zijn beide kwaliteit-lenzen, lichtsterk en degelijk afgewerkt.
    Last edited by w00ha; 15 juli 2015, 20:55.

Comment

Hallo,

Als je de resultaten van de 18-135mm in de "praktijk" wil zien, in het onderstaande album zijn bijna alle foto's van een vakantietrip in Andalousië met deze lens (op de X-E2).
      https://www.flickr.com/photos/jajabd...57649193977284

Ik ben in elk geval een fervente fan van de 18-135mm. De mindere lichtsterkte wordt ruimschoots goedgemaakt door de erg goede stabilisatie ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Fuji X-T10 of X100

Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
        @RuudJB: Foto's zien er idd erg netjes uit. Lenzen bevallen verder ook prima? Liggen goed in de hand en voelen niet goedkoop aan? Hoe is de AF van de lenzen? Goed snel en accuraat?

@W00ha: Heb je ook ervaring met de 16-50? Ik twijfel nog tussen de 16-50 en 18-135. De 16-50 vanwege de groothoek of de 18-135 vanwege het mooie bereik. De zoomlens zou puur voor vakantie zijn waar je niet veel zou willen wisselen ivm stoffige omstandigheden. En waarom heb je gekozen voor de 23mm en niet voor de 35mm? Presteert de 23mm beter tov de 35mm of was het puur om de beeldhoek? Ik wil een primelens erbij voor als ik even de stad in ga of gewoon even snel de deur uit en wel de camera meeneem. Zat zelf nog te twijfelen tussen de 23mm, 27mm of 35mm.
        De lenzen voelen zeer degelijk aan. Dit heeft natuurlijk ook met de compactheid te maken, maar het zit allemaal goed in elkaar. Ik zou durven stellen dat zelfs de nieuwe 16-50 alle canon EF-S lenzen qua bouwkwaliteit overruled. Alleen heb je wel een plastic mount. Ik zat te twijfelen tussen de 35 1.4 of de 18-55 als eerste lens te gebruiken. Het verschil was €50,-. Echter had ik voor €150,- meer de 35 mm en de 16-50 mm.

De 35 mm ook zeer goed, licht en compact. AF is snel, vooral met de nieuwe modi. Natuurlijk moet je geen prestaties van een 7Dii verwachten, maar ik ben zeer onder de indruk.

Nog een foto genomen met de 16-50 op 16 mm.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
        Last edited by RuudJB; 16 juli 2015, 09:03.
        Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Comment

Ik ga ook eens iets in de groep gooien...
          Ik denk er aan om volgend jaar ook als 2de toestel een compacte systeemcamera aan te schaffen. Fujifilm staat bovenaan de lijst, maar heb toch enkele vragen als DSLR-fotograaf zonder enige ervaring met systeemcamera's:

- Alle Fuji's hebben 'slechts' 16 MP sensors. Is dit geen beperking? Ben gewoon om met 24 MP te werken...
          - Welke cropfactor hebben de Fuji's?
          - Zijn er al Fuji-systeemcamera's waarmee je al defitige actiefoto's mee kan nemen? Ik wil zeggen dat als de kids in 't wild rondlopen wil ik ze wel scherp op beeld kunnen vastleggen
          - Is de leercurve/overgang groot?
          - Hoe ver kan je gaan qua ISO? Is ISO 6400 van aanvaardbare kwaliteit? Een alternatief voor de Fuji is de Sony A7R en qua ISO-waarden is dit wel veruit de top...
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

Comment

[QUOTE=RuudJB;4337056

Funcky, vanwaar niet de 18-55, of wilde u direct overgaan tot primes?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk[/QUOTE]

Maximum controle over DOF... Vandaar de 1.4 23mm.
            De fuji 35 mm 1.4 is ook ok... maar ik prefereer een 35mm FF EQ. beeldhoek.

Kwestie wat je voorkeur is hé...
            Voor al het andere werk ik met M43 camera's.

De 18-55 zal zeker ok zijn.. Als dat je ding is.
            Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
              - Alle Fuji's hebben 'slechts' 16 MP sensors. Is dit geen beperking? Ben gewoon om met 24 MP te werken...
              Naar verluidt levert de 16MP X-Trans sensor in de Fuji's dezelfde kwaliteit op als een 24MP Bayer sensor. De volgende generatie X-Pro en X-T zou wel een hoger aantal MP krijgen.

- Welke cropfactor hebben de Fuji's?
              1.5

- Zijn er al Fuji-systeemcamera's waarmee je al defitige actiefoto's mee kan nemen? Ik wil zeggen dat als de kids in 't wild rondlopen wil ik ze wel scherp op beeld kunnen vastleggen
              Over het algemeen zijn Fuji's niet de beste toestellen voor actiefoto's. Met de laatste firmware (4.0, reeds beschikbaar op de X-T1 en X-T10) zou dat al beter moeten lukken:
              The Fuji Guys are back to demonstrate the new improvements found in the new Firmware Version 4.00 update. The new Firmware Update V.4.00 for the FUJIFILM X-T...

The Fuji Guys Marc and Dale from the UK are back to outline the new Auto Focus modes of the Fujifilm X-T10Follow the Fuji Guys on Twitter: http://www.twitter...

- Is de leercurve/overgang groot?
              Ik ben overgestapt van een Canon 350D naar de Fuji X-T1. Ik vind de Fuji veel aangenamer om mee te werken omdat alle instellingen binnen handbereik zijn. Het is zelden dat ik in de menu's moet duiken om een instelling aan te passen en zelfs dan gaat dat zeer eenvoudig via een instelbaar snelmenu. Dit is naast de compactheid één van de hoofdredenen dat ik voor dit toestel heb gekozen.

- Hoe ver kan je gaan qua ISO? Is ISO 6400 van aanvaardbare kwaliteit? Een alternatief voor de Fuji is de Sony A7R en qua ISO-waarden is dit wel veruit de top...
              Ik heb geen ervaring met Sony, maar ISO 6400 is geen probleem op een Fuji.
              Fujifilm X-T1 / XF18-55 f2.8-4 / XF35 f2 / XF90 f2
              500px

Comment

Working...
              X