Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Dat zijn die foto's als vb, waar er geen zon weerkaatste...?
    Vreemd, 'k heb er ook geen verklaring voor.
    Rudi

    Comment


    • #92
      Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Als ik de FZ1000 naast sony Camera's plaats die dezelfde sensor gebruiken, steekt die Panasonic er boven uit. Zelfs camera's met MFT sensoren, klopt die moeiteloos
      Ik begrijp je enthousiasme van de FZ 1000... maar nu niet overdrijven ook niet hé.
      De FZ 1000 komt aardig in de buurt van MFT camera's... Op bepaalde punten.
      Je kan deze camera moeilijk vergelijken met M43... Zet je een goeie prime op een GH of OMD en je haalt betere resultaten.
      Ruis op de FZ1000 is hoger dan de OMD... boven de 800 al duidelijk te zien.
      Je kan ook nooit dezelfde resultaten halen op vlak van DOF tegenover bv. 45 1.8, 75 1.8, 12 2.0 enz...
      Macro is heel goed van de FZ1000 maar een deticated Macro lens is beter.
      JPegs uit de OMD zijn beter dan de FZ1000. Dat is mijn ervaring.

      De RX camera's van Sony zitten ook in de buurt. Te weinig verschil om een punt van te maken.
      De Sony Jpegs zijn wel een beetje gemuteerd.

      Daarentegen is de FZ1000 een Super-Bridge.
      Veelzijdig inzetbaar ... En dat is het sterke punt.
      Het is wat het is... En wat de FZ1000 doet... Doet hij heel goed.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #93
        Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Ik begrijp je enthousiasme van de FZ 1000... maar nu niet overdrijven ook niet hé.
        De FZ 1000 komt aardig in de buurt van MFT camera's... Op bepaalde punten.
        Je kan deze camera moeilijk vergelijken met M43...
        Toch zou je dat eens moeten doen op de volgende site (Duitse site):



        Van eigen huis de LX100 met MFT sensor heeft niet het hoge detail.
        De olympus MFT epl5/7 haalt het ook niet qua detail.
        Wat wel opvalt in RAW is wat meer chroma ruis in de FZ.

        De MFT van de hoge prijsklasse is pas beter, maar dan hebben we 't ook over een andere prijzen.
        En de RX100 serie, ook de mk3 scoort in mijn ogen niet zo goed in detail. En dit ook met de 1"sensor.

        Dat zijn mijn argumenten op basis van de beelden die ik zie, zonder vooroordeel of enthousiasme. (maar dat heb ik wel)
        Het is een feit : de FZ1000 is 'n verrekt goede camera en dat merk ik met de dag meer en meer.
        Voor iemand die alleen foto's neemt : de perfecte Bridge (tot nu toe)

        Edit: voor alleer ik deze heb gekocht had ik mijn oog laten vallen op de G6 met 14-140mm lens.
        Die heeft ook 'n MFT en scoort ook lager op de test site.
        Last edited by w00ha; 14 maart 2015, 18:06.

        Comment


        • #94
          Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Toch zou je dat eens moeten doen op de volgende site (Duitse site):



          Van eigen huis de LX100 met MFT sensor heeft niet het hoge detail.
          De olympus MFT epl5/7 haalt het ook niet qua detail.
          Wat wel opvalt in RAW is wat meer chroma ruis in de FZ.

          De MFT van de hoge prijsklasse is pas beter, maar dan hebben we 't ook over een andere prijzen.
          En de RX100 serie, ook de mk3 scoort in mijn ogen niet zo goed in detail. En dit ook met de 1"sensor.

          Dat zijn mijn argumenten op basis van de beelden die ik zie, zonder vooroordeel of enthousiasme. (maar dat heb ik wel)
          Het is een feit : de FZ1000 is 'n verrekt goede camera en dat merk ik met de dag meer en meer.
          Voor iemand die alleen foto's neemt : de perfecte Bridge (tot nu toe)

          Edit: voor alleer ik deze heb gekocht had ik mijn oog laten vallen op de G6 met 14-140mm lens.
          Die heeft ook 'n MFT en scoort ook lager op de test site.

          w00ha,
          Ik laat me niet misleiden door testen op websites... ik zou evenzeer testen kunnen ophalen die het omgekeerde zeggen.
          Ik heb ervaring met alle camera's die genoemd zijn.. RX100III, MKI, EPL, OMD, FZ1000 (en nog vele andere maar dat is hier niet van toepassing)

          De LX 100 mag u niet onder de M43 camera's zetten die maakt geen volledig gebruik van de M43 sensor

          De EPL5 heeft dezelfde Sensor als mijn OMD EM5.. (onder de 5 axis IBIS)
          De OMD EM5 sensor is superieur aan de FZ1000 sensor..

          De G6 ga ik me niet over uitspreken want ik heb deze camera niet (of nooit gehad) maar ik veronderstel dat de sensor in de G6 dezelfde is van de GM5 die ik heb.
          Ook hier is mijn GM5 superieur.

          De FZ1000 heeft een 20 mp sensor aan boord en de MFT sensoren zijn 16 mp...
          Als testen gebaseerd zijn op resolutie is het normaal dat de FZ1000 hier beter scoort.
          De LX100 heeft er zelfs maar 12-13 aan boord (volgens aspect ratio)

          De RX's kunnen iets minder detail bevatten misschien, maar dat is dan te wijten aan het objectief.


          Vooraleer u echt kan oordelen moet u de camera's in bezit hebben hoor.
          Het is pas na verloop van tijd dat u dan een echt oordeel kan vellen.

          Uiteraard is de FZ1000 een uitstekende camera.. ik heb dat altijd bevestigd... dat dit een fantastisch ding is.
          en je hebt gelijk... de camera groeit met je mee...
          Het is de beste all in one camera... maar... ook dit kent zijn beperkingen.. en dan kom je op het moment dat een Systeem camera of een DSLR het terug over neemt.

          Het is een interessante camera om naast je DSLR of MFT te gebruiken
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #95
            Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            w00ha,
            Ik laat me niet misleiden door testen op websites... ik zou evenzeer testen kunnen ophalen die het omgekeerde zeggen.
            Ik heb ervaring met alle camera's die genoemd zijn.. RX100III, MKI, EPL, OMD, FZ1000 (en nog vele andere maar dat is hier niet van toepassing)

            De LX 100 mag u niet onder de M43 camera's zetten die maakt geen volledig gebruik van de M43 sensor

            De EPL5 heeft dezelfde Sensor als mijn OMD EM5.. (onder de 5 axis IBIS)
            De OMD EM5 sensor is superieur aan de FZ1000 sensor..

            De G6 ga ik me niet over uitspreken want ik heb deze camera niet (of nooit gehad) maar ik veronderstel dat de sensor in de G6 dezelfde is van de GM5 die ik heb.
            Ook hier is mijn GM5 superieur.
            Tja als je de testen in twijfel trekt dan zijn we snel uitgepraat
            Op diezelfde site mag je de GH4 ook eens naast de FZ1000 vergelijken ipv de LX 100.
            En soms twijfel ik ook echt of dit wel klopt. Maar het is dan toch met dpreview de enige leidraad.

            En ik heb ook zo wat ervaringen die dan weer anders zijn dan die van u.

            Wat Olympus aangaat heb ik de OM-D E-M1 gehad en nog dezelfde dag terug gestuurd en dit is dan echte ervaring.(jammer, want ik vond het 'n degelijk en mooi toestel)
            Kon niet aan 'n D700 of aan Fuji X-M1 (500€) tippen. Misschien deffect ? kweetnie, alles werkte perfect, maar dat beeld was niet wat het hoorde te zijn voor die prijs.
            Ik heb toen de X-T1 in de plaats gekocht. Over dit toestel is wsn op dit forum onderdeel al alles gezegd.
            Dat de ene sensor superieur tov de andere kan wel zijn, maar er zit meer in een camera om dat er uit te krijgen.

            Ik moet echt geen A2 prints maken als ik dat op mijn scherm al kan zien.

            Maarja, over één ding zijn we het toch eens: De FZ1000 is een sublieme camera voor 'n prima prijs.
            Niet helemaal perfect, maar die kleine dingen verdwijnen uit mijn hoofd, telkens als ik mijn beelden op het scherm zie.

            En letterlijk haarscherp

            Last edited by w00ha; 14 maart 2015, 21:52.

            Comment


            • #96
              Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Tja als je de testen in twijfel trekt dan zijn we snel uitgepraat
              Op diezelfde site mag je de GH4 ook eens naast de FZ1000 vergelijken ipv de LX 100.
              En soms twijfel ik ook echt of dit wel klopt. Maar het is dan toch met dpreview de enige leidraad.
              Eerst zegt u dat we uitgepraat zijn omdat ik de testen in twijfel trek ? Daarna spreekt u zichzelf tegen omdat u soms ook twijfelt ?
              Ik heb trouwens helemaal niet gezegd dat ik de testen in twijfel trek... alleen dat ik er me niet door laat leiden en ik probeer het liefst een camera gedurende enkele maanden uit alvorens ik een oordeel vel.


              Wat Olympus aangaat heb ik de OM-D E-M1 gehad en nog dezelfde dag terug gestuurd en dit is dan echte ervaring.(jammer, want ik vond het 'n degelijk en mooi toestel)
              Kon niet aan 'n D700 of aan Fuji X-M1 (500€) tippen. Misschien deffect ? kweetnie, alles werkte perfect, maar dat beeld was niet wat het hoorde te zijn voor die prijs.
              Ik heb toen de X-T1 in de plaats gekocht. Over dit toestel is wsn op dit forum onderdeel al alles gezegd.
              Dat de ene sensor superieur tov de andere kan wel zijn, maar er zit meer in een camera om dat er uit te krijgen.
              Je verhaal hier over de OMD EM1 lijkt me vreemd... niet omdat je misschien denkt dat dit toestel beschadigd is..maar omdat u in post 93 beweert
              ik citeer "De MFT van de hoge prijsklasse is pas beter, maar dan hebben we 't ook over een andere prijzen

              Nog vreemder dat u een conclusie trekt van een camera die u één dag gehad hebt... onmogelijk hoor..


              Maarja, over één ding zijn we het toch eens: De FZ1000 is een sublieme camera voor 'n prima prijs.
              Absoluut... voor wat het is... is er niks gelijkaardig




              En letterlijk haarscherp
              1024 pixels is te weinig om te oordelen over de scherpte van een foto.
              een 100 % crop had beter geweest.
              De scherpte waar u het hier over hebt op 1024 Pixels kan in dit geval even goed met een iPhone.


              Begrijp me niet verkeerd.
              Mijn mening over de FZ1000 is niet veranderd..
              Het doet me plezier dat deze camera zijn weg gevonden heeft naar de gebruikers... of .. was het andersom ?
              Last edited by Funcky; 14 maart 2015, 23:42.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #97
                Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Elk zijn mening. Er zijn mensen die camera's met een grotere sensor en verwisselbare lenzen verkiezen.
                Het zou natuurlijk erg zijn voor de andere merken, moest iedereen beginnen de FZ1000 te kopen
                Maar ik vind het een prachttoestel.
                Rudi
                Last edited by rudimaes; 15 maart 2015, 06:54.

                Comment


                • #98
                  Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Begrijp me niet verkeerd.
                  Mijn mening over de FZ1000 is niet veranderd..
                  Het doet me plezier dat deze camera zijn weg gevonden heeft naar de gebruikers... of .. was het andersom ?
                  Ik ga hier geen ellenlang debat voeren.

                  Mij quoten en er commentaar op geven lijkt zowat reageren of ik je persoonlijk aanval.
                  Iedere zin ontleden en tegengas geven, dat lees ik zo.

                  Als ik zeg dat ik soms ook twijfel, dan ga ik af op wat ik zie op die site en soms verwonderd ben.
                  Dus ik zeg 't misschien verkeerd dat jij twijfelt over die review site's.
                  Je kan dat toch niet negeren, want anders moet ik hier ook niet komen lezen en posten.
                  En dat er over ieder onderwerp tegenstrijdige commentaren worden gegeven, weet ik ook wel.
                  Je moet een camera toch geen maanden gebruiken, als je al van de eerste foto's al ziet dat het niet klopt als het over resolutie en ruis gaat.

                  En dan, 2 los staande zinnen combineren met 'n conclusie wat ik kan zien?
                  Sommige MFT camera's scoorde slechter als die FZ in de resolutie kaarten.

                  Mijn ervaring boor je de grond in?
                  Wat die Olympus aangaat (toevallig de duurdere klasse). Dat kon ik en iedereen onmiddellijk zien(mijn vrouw zag het onmiddelijk), Dus ja, dat is wel mogelijk.
                  De hele technische kant is overbodig als de doelstelling niet wordt gehaald.
                  En die zijn, goede foto's trekken die tenminste beter zijn of evenwaardig zijn met mijn ervaringen.
                  Het gebruikers gemak in bepaalde condities dat merk je pas achter 'n tijdje, maar niet het regelrechte resultaat van 'n simpele foto.

                  Als ik als afsluiter 'n ludieke foto's post, dan heb je daar ook al commentaar op.
                  Ik wou daar niets mee bewijzen hoor.
                  Ik heb ook 'n iPhone en weet dat daar goede foto's uitkomen, maar toch niet op het niveau van de FZ.
                  En dat is ook ervaring.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Hier vind je een aantal goede artikels over de FZ1000 (en de LX100)

                    Rudi

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      [QUOTE=w00ha;4290662]

                      Mij quoten en er commentaar op geven lijkt zowat reageren of ik je persoonlijk aanval.
                      Iedere zin ontleden en tegengas geven, dat lees ik zo.
                      Sorry hoor... maar dit is nog altijd een forum.
                      Ik schrijf mijn mening en jij hebt het recht terug te reageren... zo gaat dat nu eenmaal.


                      Als ik zeg dat ik soms ook twijfel, dan ga ik af op wat ik zie op die site en soms verwonderd ben.
                      Dus ik zeg 't misschien verkeerd dat jij twijfelt over die review site's.
                      Je kan dat toch niet negeren, want anders moet ik hier ook niet komen lezen en posten.
                      Nog eens voor de duidelijkheid.. ik lees net als jij reviews en de verbonden testresultaten, maar ik laat me daar niet door leiden(misleiden)
                      Maar dan zegt u dat we uitgepraat zijn omdat ik zogezegd de testen en reviews in twijfel trek terwijl u daarna dan nog eens zelf zegt dat u twijfels hebt over de reviews ?

                      Reviews hebben zeker hun doeltreffendheid op zeker niveau als je daar het beste uithaalt voor je zelf.


                      En dat er over ieder onderwerp tegenstrijdige commentaren worden gegeven, weet ik ook wel.
                      Je moet een camera toch geen maanden gebruiken, als je al van de eerste foto's al ziet dat het niet klopt als het over resolutie en ruis gaat.
                      Een bewering dat een OMD EM1 niet klopt na één daggebruik... zeg nu zelf... is dat geloofwaardig ?
                      U bent de eerste die beweert dat het niet pluis zit met de OMD EM1 op vlak van resolutie en ruis.. sorry hoor w00ha ...
                      Misschien was er werkelijk een defect aan de camera.. alhoewel in dat geval krijgt u direct een andere

                      Misschien heeft u het vanaf dag één u beklaagd dat de EM1 u niet ligt... er gewoon geen goed gevoel bij hebben.
                      Zoiets is meer geloofwaardiger of aannemelijker.



                      En dan, 2 los staande zinnen combineren met 'n conclusie wat ik kan zien?
                      Sommige MFT camera's scoorde slechter als die FZ in de resolutie kaarten.
                      Klopt ook wel... kwa resolutie (sensor) in combinatie met de over heel de lijn vrij goed presterende lens van de FZ1000 kun je zeer goede resultaten boeken.

                      Mijn ervaring boor je de grond in?
                      Wat die OMD EM1 betreft wel.. want dat is net zoals de FZ1000 een uitstekende camera ... ok nu praat ik mijn eigen voorbij want ik heb hem niet... maar ik weet wel wat ik mag verwachten omdat ik al bijna 3 jaar met de OMD werk.


                      Wat die Olympus aangaat (toevallig de duurdere klasse). Dat kon ik en iedereen onmiddellijk zien(mijn vrouw zag het onmiddelijk), Dus ja, dat is wel mogelijk.
                      De hele technische kant is overbodig als de doelstelling niet wordt gehaald.
                      En die zijn, goede foto's trekken die tenminste beter zijn of evenwaardig zijn met mijn ervaringen.
                      Het gebruikers gemak in bepaalde condities dat merk je pas achter 'n tijdje, maar niet het regelrechte resultaat van 'n simpele foto.
                      Hier heb je wel een punt... maar dan blijf ik nog met het ei zitten van je slechte ervaring van de EM1 die ik in twijfel trek

                      Als ik als afsluiter 'n ludieke foto's post, dan heb je daar ook al commentaar op.
                      Ik wou daar niets mee bewijzen hoor.
                      Ik heb ook 'n iPhone en weet dat daar goede foto's uitkomen, maar toch niet op het niveau van de FZ.
                      En dat is ook ervaring.
                      Natuurlijk heb ik daar een opmerking op ... als u niks wil bewijzen hoeft u er ook niet bij te zetten "en letterlijk haarscherp"
                      Nogmaals een 1024 foto kan je geen scherpte op beoordelen...

                      Ik heb nergens beweert dat je met een iPhone het niveau haalt van de FZ1000..
                      Mijn reactie had betrekking tot de resolutie van de foto die je gepost hebt... op zo'n formaat ziet alles er goed uit en kan je geen foto beoordelen op scherpte.
                      Last edited by Funcky; 15 maart 2015, 09:31.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Ik hoop dat deze topic kan bijdragen aan diegene die nog twijfelen om de FZ1000 te kopen.
                        Blijkbaar heeft dat sommige toch over de streep getrokken.
                        Dit was ook oorspronkelijk de bedoeling van deze topic en dat wil ik zo houden.

                        Bottom line: als je kan kiezen tussen verschillende camera's, dan is de beste camera diegene die je meestal meeneemt...simpeler kan het niet.
                        En dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Inderdaad een forum is er voor een vrije mening en commentaren te geven....maar laten we nu met zijn allen genieten van het fotograferen...gelijk met welk toestel dan ook....
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Ik heb de FZ1000 van Funky overgekocht,en ben er best tevreden mede.
                            Hij voldoet voor mij 100 % ,en is uitstekend geschikt voor mijn manier van fotograferen.
                            EN ik hoef niet meer te sleuren met een tas vol fotomateriaal
                            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Ik hoop dat deze topic kan bijdragen aan diegene die nog twijfelen om de FZ1000 te kopen.
                              Blijkbaar heeft dat sommige toch over de streep getrokken.
                              Dit was ook oorspronkelijk de bedoeling van deze topic en dat wil ik zo houden.

                              Bottom line: als je kan kiezen tussen verschillende camera's, dan is de beste camera diegene die je meestal meeneemt...simpeler kan het niet.
                              En dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                              Idd... Ondanks een paar kleine meningsverschillen hebben we toch één punt gemeen...
                              De FZ1000 is verdomd een uitzonderlijke steengoede camera ...
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                                ...
                                EN ik hoef niet meer te sleuren met een tas vol fotomateriaal
                                Mijn Nikon met 28-300 woog 2.6 Kg zonder flits.

                                Mensen met DSLR camera's gaan in de toekomst toch langzaam tot uitstervend ras behoren imo
                                Nikon en Canon blijven lekker spiegelkleppertjes verkopen.
                                Ik begrijp alleen niet waarom daar überhaupt nog 'n spiegel moet inzitten.

                                Comment

                                Working...
                                X