Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapotte shutter D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kapotte shutter D600

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Een niet terugkerende spiegel bij Nikon heeft bijna altijd te maken met de batterij
    of de energievoorziening, probeer eens met een nieuwe batterij.
    Ok, dit ik die link nooit gelegd heb, ik heb nog een D50 met het zelfde probleem liggen, en idd het probleem komt vaker voor als de batterij maar half vol meer is. de kinderen gaan het leuk vinden, een camera zoals die van papa.

    Comment


    • #17
      Re: Kapotte shutter D600

      Bij mijn D70 ook dit probleem , ik heb gemerkt dat waneer ik eens een 20tal foto's maar op continu ( dus snel achter elkaar zodat de spiegel snel op en af gaat ) maak ( zonder geheugenkaart ) dit voor een tijdje ( enkele maanden ) verholpen is
      Dit kan je eens uittesten ( dit kan zonder lens op stand M, dan zie je de spiegel opklappen

      De opgelade battery kan je nakijken als je afdrukt met flits ( kijk dan eens naar de aantal streepjes op het LCD schermpje , dit mag niet veranderen van streepje waneer je afdrukt ( lading ) bij slechte Battery zakt dit tot één streepje een seconde lang om daarna terug op pijl te komen

      Kan het mischien van de koude zijn dat de spiegen wat stroevergaat ( nachtje in de auto gelegen ? alvorens foto's te maken )
      Moto

      Comment


      • #18
        Re: Kapotte shutter D600

        Prijzen voor reparatie.....

        Vroeger rekenden technici hun werkuren en de gebruikte onderdelen en kon de prijs varieren tussen bijna niets en heel duur.
        Tegenwoordig is de electronica zo samengesteld dat ze enkel nog modules vervangen in hun geheel met standaard kosten erbij (over werkuren spreken ze zelfs niet meer).
        Wat ze in jouw geval zouden doen is zuiver giswerk. Maar reken toch op stevige prijzen.
        Zeker als je gaat vermelden wat de problemen allemaal zijn dan denk ik dat ze bijna heel het toestel gaan vervangen.

        Ik heb hier al op het forum voorbeelden zien passeren van mensen die hun toestel binnen deden voor ogenschijnlijk simpel problemen maar dan de diagnose kregen "vervangen main PCB" 350 euro
        Een knopke vervangen 150 euro ....

        Een kostenraming laten maken moet je al 75 euro voor ophoesten.

        Best zelf wat proberen er aan te foefelen, vast te stellen dat em dood is en dan een nieuw kopen.

        Comment


        • #19
          Re: Kapotte shutter D600

          Ik stel me toch vragen bij deze ....
          Pixel kapot door het inbeamen met een laser ? Hoe komt dit nu ? Als dit inherent de omgeving is, is dit voor je ogen een ware oorlogsverklaring ...
          Als ik allemaal lees wat die D600 beleefd heeft, zal het inleveren van je toestel voor herstelling een pak, een smak geld kosten en is zov ie zo duidelijk dat dit niet om mankementen gaat die onder de garantie zitten.
          Vraag is of je echt dergelijk duur en technisch hoogstaand materiaal hebt voor je fotografie en of je dan niet beter bent met een systeemcamera omwille van de lager kostprijs.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Kapotte shutter D600

            Oorspronkelijk geplaatst door stvdd Bekijk bericht
            With all due respect maar het meteen bestempelen als dusdanig, is ook niet erg doordacht. Ik mishandel mijn materiaal niet, alles behalve. Het is een risico dat je erbij moet nemen als nightlife-fotograaf en dat zijn dingen die nu eenmaal gebeuren als je tussen de feestende (en dronken) massa staat.
            Jouw waen zou de D3/4 moeten zijn, want als je flits al dicht plakt, zal er langs die kant ook wel bier naar binnen lopen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Kapotte shutter D600

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Pixel kapot door het inbeamen met een laser ? Hoe komt dit nu ? Als dit inherent de omgeving is, is dit voor je ogen een ware oorlogsverklaring ...
              Lijkt idd vreemd voor een laser zoals in discotheken gebruikt wordt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Vraag is of je echt dergelijk duur en technisch hoogstaand materiaal hebt voor je fotografie en of je dan niet beter bent met een systeemcamera omwille van de lager kostprijs.
              of de camera een 'jasje' aandoen tegen al dat bier? (voor de rest zal er toch bij zo fotografie niet veel meer risico aan gebonden zijn, mss wat gedrum maar daar kan je toch wat voor uitkijken...)

              Comment

              Working...
              X