Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact en kwalitatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Hallo,

    Als je naar het album kijkt dat ik hier gepost heb, dan staan daar veel vespafoto's tussen van de internationale ontmoeting te Hasselt.
    Dat zijn allemaal actiefoto's die bliksemsnel scherpstellen vereisen, en dat doet de RX100 ontzettend snel en nauwkeurig.
    Het enige minpuntje voor actiefoto's zou eventueel de beperkte zoom kunnen zijn.

    En het feit dat je de RX100 altijd bijhebt maakt dat je veel meer actiefoto's kan schieten dan met een DSLR ... ;-)

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #32
      Re: compact en kwalitatief

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Hallo,

      Als je naar het album kijkt dat ik hier gepost heb, dan staan daar veel vespafoto's tussen van de internationale ontmoeting te Hasselt.
      Dat zijn allemaal actiefoto's die bliksemsnel scherpstellen vereisen, en dat doet de RX100 ontzettend snel en nauwkeurig.
      Het enige minpuntje voor actiefoto's zou eventueel de beperkte zoom kunnen zijn.

      En het feit dat je de RX100 altijd bijhebt maakt dat je veel meer actiefoto's kan schieten dan met een DSLR ... ;-)

      Jaja
      Ik heb nu wel al een paar keer een RX100 kunnen uitproberen op AF en bliksemsnel zou ik hem nu niet noemen.
      Wel snel maar trager dan een M43/Nikon 1 serie. (vooral tele )

      Ik zou nu niet durven zeggen dat mijn Olympus OMD een actiecamera is .. huh ?? toch wel een van de snelste Af op de markt met duidelijk verschil tegenover de RX..

      Scooters pannen zal wel mogelijk zijn met de RX en foto hierboven met watersport moet kunnen.. moet ook rekening houden dat je nog altijd vrij grote scherptediepte hebt (voordeel van dit soort camera's dus)

      Al bij al toch wel een indrukwekkende camera..

      Een verdere uitspraak ga ik niet doen.. en wacht af tot ik de camera werkelijk in het bezit heb en hem in de praktijk gebruik.
      Last edited by Funcky; 6 september 2013, 19:28.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #33
        Re: compact en kwalitatief

        Valt het vasthouden een beetje mee door de gladde afwerking van deze RX?
        Ik weet dat er ondertussen een optionele rubberen grip voor zou te krijgen zijn.

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #34
          Re: compact en kwalitatief

          Vandaag mijn M2 gaan halen ... paar testshots gemaakt ... in-druk-wekkend voor zo'n minuscuul ding!

          Comment


          • #35
            Re: compact en kwalitatief

            Hallo,

            Ik heb hem nog nooit (ook niet "bijna") laten vallen, dus dat valt wel erg mee ...

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
            Valt het vasthouden een beetje mee door de gladde afwerking van deze RX?
            Ik weet dat er ondertussen een optionele rubberen grip voor zou te krijgen zijn.

            Grtz,
            Kurt
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #36
              Re: compact en kwalitatief

              Het vasthouden valt idd reuze mee .. ik heb echter wel, op aanraden van een medelid hier, de grip bijbesteld maar die is ook bij Sony niet in vooraad.

              Comment


              • #37
                TBird, hoe kom ik bij beneficioclub terecht?

                Sent from my SGP311 using Tapatalk 4
                Last edited by noppenrijder; 11 september 2013, 20:30.

                Comment


                • #38
                  Re: compact en kwalitatief

                  Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                  TBird, hoe kom ik bij beneficioclub terecht?

                  Sent from my SGP311 using Tapatalk 4
                  Komt samen met het maaltijdchequesysteem van het werk.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #39
                    Re: compact en kwalitatief

                    Zou het kunnen dat die aanbieding al niet meer geldt? Ik vind ze in ieder geval niet meer terug...

                    Sent from my SGP311 using Tapatalk 4

                    Comment


                    • #40
                      Re: compact en kwalitatief

                      Oorspronkelijk geplaatst door noppenrijder Bekijk bericht
                      Zou het kunnen dat die aanbieding al niet meer geldt? Ik vind ze in ieder geval niet meer terug...

                      Sent from my SGP311 using Tapatalk 4
                      Zou kunnen, dat gaat wel meestal snel. Op een andere manier kan ik altijd 15% krijgen.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #41
                        Re: compact en kwalitatief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                        in de compactwereld is er op dit moment een absolute leider en dat is de Sony RX100 of nu zelfd de RX100 II, absolute topkwaliteit in een keine verpakking, niet echt goedkoop, maar ook weer geen 1200 euro.

                        Ik zou deze ook eens meenemen in je gedachten !!
                        Ik volg hier voor 100 %

                        Comment


                        • #42
                          Re: compact en kwalitatief

                          Heb ondertussen de genoemde toestellen wat beter onder de loep genomen en ook wat rechtstreekse vergelijkingstests gevonden (lang leve YouTube )
                          Daar ik bij mijn laatste wandeling gemerkt heb dat ik toch ook steeds de kleine dingen goed in het oog hou, begin ik meer in de richting van de Canon Powershot G 16 te denken.

                          Sonny RX100 zeker heel aantrekkelijk wat het compacte betreft.
                          Bediening, allround gebruik en resultaten van de G 15 spreken me ook wel aan. De G 16 lijkt me dan een logische stap indien zo'n toestel me aanspreekt. Wel niet zo compact, maar qua grip en bediening dichter aanleunend bij de dslr.

                          Niet de grote sensor van de G 1X als nadeel. Maar de resultaten die ik al tegengekomen ben stellen toch niet echt teleur heb ik de indruk.
                          Nog meer enthousiaste G 15 bezitters die me over de streep kunnen trekken? (Of kunnen tegenhouden mag ook natuurlijk). Alternatieven die hier kort tegenaan leunen en die ik over het hoofd zie mogen nog altijd naar voor gebracht worden. Ik moet niet persé morgen zo'n toestel hebben.

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment


                          • #43
                            Re: compact en kwalitatief

                            Mooie keuze.
                            Na mijn aanschaf van de Canon G15, hebben twee mensen van de fotoclub hetzelfde type aangekocht.
                            Moet er eerlijk bij zeggen dat er twee anderen voor een Nikon P 7700 hebben gekozen.
                            Dit alleen maar om te zeggen dat dit type toestellen goed in de markt ligt bij mensen die ook "zware apparatuur" bezitten.
                            Men kan het steeds bij hebben en toch prima resultaten bekomen.
                            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                            Comment


                            • #44
                              Re: compact en kwalitatief

                              Hallo,

                              Uiteraard zijn bovenvermelde Canons en Nikons ongetwijfeld prima toestellen.
                              Maar ... je kan ze nauwelijks "compactjes" noemen - en het ging in dit topic over compactjes en hun beeldkwaliteit.
                              Je kan de Sony RX100 dus moeilijk vergelijken met een Canon G15/16 en een Nikon P7700. Beiden behoren tot een heel andere categorie van camera's.
                              Het hangt er dus gewoon van af wat je precies nodig hebt.

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • #45
                                Re: compact en kwalitatief

                                Hallo de RX100 lijkt me inderdaad de beste keuze tout court.

                                Als je rekening houdt met de prijs, dan kan je bijna voor de helft van wat een RX100 kost ook een XZ2 van Olympus krijgen.
                                Bij Dpreview wordt de XZ2 "overall" nog beter bevonden dan de RX100 overigens. Ik betwijfel dat, maar goed.



                                In Japan een XZ2 momenteel voor 257 euro.
                                Nog nooit problemen gehad met bestellingen uit Japan.
                                There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

                                Comment

                                Working...
                                X