Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact en kwalitatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: compact en kwalitatief

    Hallo,

    dit is de exif:
    Exposure 0.033 sec (1/30)
    Aperture f/1.8
    Focal Length 10.4 mm
    ISO Speed 125
    Exposure Bias -0.3 EV

    Je kan de exif zelf uitlezen als je in Flickr de foto opent en dan rechtsbeneden op de 3 bolletjes klikt en dan kiest voor exif.

    Door f1.8 kan je de ISO-waarden vaak beperkt houden, maar tot ISO1600 zijn de foto's perfect bruikbaar.
    Ik gebruikt hem dus ook heel vaak als "nachtcompagnon zondet statief"

    Groeten,
    Jaja

    Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
    Met welke ISO is de Cocker gefotografeerd?

    Grrtz,
    Kurt
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Re: compact en kwalitatief

      Kun je met de RX "uit de hand" fotograferen op 1/30 ? (wegens de beeldstabilisatie?)

      Comment


      • #18
        Re: compact en kwalitatief

        Ja hoor,

        De stabilisatie is prima. 1/30sec is geen enkel probleem.
        Mij lukt het tot 1/10sec uit de losse hand ...

        Ik heb deze foto net toegevoegd aan Flickr (onbewerkt, full-size, zo uit de camera) - in mindere lichtomstandigheden ...
        En deze foto is op 1/30sec ...

        Jaja
        Last edited by jaja; 5 september 2013, 18:53.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          Re: compact en kwalitatief

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Hallo,

          Onbewerkte jpg zo uit de camera ...
          In Raw en wat meer tijd wordt het nog beter ;-)

          Jaja
          Er zitten er een paar zeer mooie foto's tussen. Diepe kleuren, contrast-vol weinig artifact's.. ziet er dus heel goed uit en geeft me niet de indruk dat dit met zo'n kleintje genomen is.

          Ik overweeg nog een Olympus XZ2 erbij te nemen om te gebruiken naast mijn OMD/EPL3. (EVF uitwisselbaar met EPL3 )
          De XZ2 heeft een uitstekende lichtsterke lens maar uiteraard een 1/1.7 sensor.
          De RX 100 (2) heeft een 1 inch sensor en de resolutie is ook hoger. Niet zo evident om zo'n lens te bouwen die goed presteert met grotere sensor. Sony/Zeiss stelt hier niet teleur.
          Voor High iso prestaties is de XZ2 geen match voor de Sony wegens de grotere sensor, en das logisch. De XZ2 compenseert wel nog een beetje met een grotere lensopening ( f 2.5 ) aan het langere eind zodat je hier minder hoog in iso hoeft te gaan.

          De XZ2 heeft een beperktere DOF (indien gewenst) op 112mm tegenover de RX100 door de snellere lens ..ondanks dat de sensor veel kleiner is.

          Ni gemakkelijk om hier te kiezen tussen deze 2 Camera's ...
          Een ding is zeker. De RX100 is de beste compact camera die in je broekzak past

          Ik vraag me af hoe goed de Macro mode is van de RX100 want op de XZ2 is deze voortreffelijk.. is gewoon een vraag om te weten hoe goed de RX100 inzetbaar is.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: compact en kwalitatief

            Ik kan via een aktie een RX100II voor 600 euro kopen. Ben nu wel aan het twijfelen. Kan je er ook "aktie"-foto's mee maken bv van kinderen buiten?
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #21
              Re: compact en kwalitatief

              Macro mode is niet zo geweldig. Je kan wel dichtbij geraken maar dan eerder op 28mm. Helemaal ingezoomd is de kortste scherpstelafstand toch redelijk groot. Ik dacht eerlijk gezegd dat er iets mis was met de camera en wou hem al terugsturen, maar ik bleek te dichtbij mijn onderwerp te zitten. Gewoon wat minder inzoomen en je kan dichterbij scherpstellen.

              Voor de actiefoto's moet je geen rx100 kopen, een dslr is daar beter voor geschikt. Maar de af is zeker wel voldoende snel.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Ik kan via een aktie een RX100II voor 600 euro kopen. Ben nu wel aan het twijfelen. Kan je er ook "aktie"-foto's mee maken bv van kinderen buiten?
                Ik denk dat er in het album een aantal foto's zitten die wel wat actie registreren - o.a. een planning van een Vespa.
                Pure actiefoto's zijn niet terrein van gelijk welke pocketcamera, maar deze RX100 presteert naar mijn mening heel goed, ook al door de snelle autofocus.

                En € 600,00 is een mooie prijs denk ik dan ...

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: compact en kwalitatief

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Ja hoor,

                  De stabilisatie is prima. 1/30sec is geen enkel probleem.
                  Mij lukt het tot 1/10sec uit de losse hand ...

                  ...
                  Heel erg bedankt ... straffe foto ... JMHO

                  Comment


                  • #24
                    Re: compact en kwalitatief

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Ik kan via een aktie een RX100II voor 600 euro kopen. Ben nu wel aan het twijfelen. Kan je er ook "aktie"-foto's mee maken bv van kinderen buiten?
                    Welke actie is dat dan wel? ik heb daar bij mijn zoektocht niets van gezien/gevonden .. ben je zeker dat het niet om de RX100 gaat en NIET over de M2 (RX100 aanbevolen Sony prijs 649€). De RX100 kan je trouwens vinden voor 549€ maar de laagste prijs die ik voor de M2 vond was 703€, niks lager ... ???

                    Comment


                    • #25
                      Re: compact en kwalitatief

                      RX100M2 699 bij A&C
                      RX100 529 bij KE
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: compact en kwalitatief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        RX100M2 699 bij A&C
                        ...
                        Een week geleden dus 703 ;-)

                        Comment


                        • #27
                          Re: compact en kwalitatief

                          Voor de actiefoto's moet je geen rx100 kopen, een dslr is daar beter voor geschikt. Maar de af is zeker wel voldoende snel.
                          Geen actiefoto's met de RX100 ? Wat dacht je dan van deze...


                          onbewerkt,zo uit de camera. De burstmode van de rx100 ligt een stuk hoger dan van mijn D600...
                          Last edited by marc1201; 5 september 2013, 23:01.

                          Comment


                          • #28
                            Re: compact en kwalitatief

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Een week geleden dus 703 ;-)
                            Ok
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: compact en kwalitatief

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Welke actie is dat dan wel? ik heb daar bij mijn zoektocht niets van gezien/gevonden .. ben je zeker dat het niet om de RX100 gaat en NIET over de M2 (RX100 aanbevolen Sony prijs 649€). De RX100 kan je trouwens vinden voor 549€ maar de laagste prijs die ik voor de M2 vond was 703€, niks lager ... ???
                              20% korting via beneficioclub ( van de maaltijdcheques)

                              Heb hem ondertussen besteld voor 599 euro met levering bij.

                              Toestel moet dienen om altijd bij te hebben en om vrouwlief ook nog een goede foto mee te kunnen laten maken. Voor al de rest heb ik mij 5DIII nog wel.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment


                              • #30
                                Re: compact en kwalitatief

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                ....
                                Voor de actiefoto's moet je geen rx100 kopen, een dslr is daar beter voor geschikt. Maar de af is zeker wel voldoende snel.
                                Snap ik niet ... wat zou de flessenhals moeten zijn? Om te beginnen start de RX100 sneller op dan mijn dSLR's en voor de rest looft iedere review zijn "snappyness" ... argumenteer uw stelling,graag?

                                Comment

                                Working...
                                X