Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe OMD EM1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De nieuwe OMD EM1

    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
    een camera wordt pas goed of slecht als ie in de handen van een fotograaf is, of dit nou een Pentax is of een Olympus.
    Wat belangrijker is, is dat een toestel je goed ligt of niet, de verschillen die je hier ziet zijn soms in sommige gevallen niet eens me het blote oog zichtbaar dus trek daar je conclusie uit.
    Ik ben helemaal geen pixel peeper en weet ook wel dat veel verschillen niet zo direct zichtbaar zijn.
    Het gaat me vooral om het verschil in dynamic range. Ik maak veel foto's in theaters, culturele centra e.d. en het is fantastisch hoeveel details ik momenteel kan ophalen uit onderbelichte partijen in de foto's (de 'accent' verlichting in die ruimtes is natuurlijk allesbehalve evenwichtig).
    Ik zie in de DXO vergelijking dat de dynamic range van de EM-1 een stuk lager is en ben gewoon bang dat ik niet meer zoveel details uit mijn donkere partijen kan halen.
    Maar zoals ik eerder al zei: ik heb er absoluut geen idee van of en wat dat verschil in score nu echt betekent in het echte leven.

    Comment


    • #32
      Re: De nieuwe OMD EM1

      Op zich heb ik wel eens mijn bedenkingen bij de DXOMark... (en hier sta ik niet alleen in) Zoals ik overigens bij vele tests en reviews wel mijn bedenkingen heb. Maar dit terzijde...

      Als ik jouw was zou ik eerst eens ergens een OM-D (E-M1 of E-M5, dit maakt voor DR en ruis vrijwel niets uit) lenen of huren met een paar goede lenzen (en misschien nog wel een paar alternatieven zoals die van Fuji bijv.) om te testen in de praktijk alvorens je huidige camera, die kennelijk erg geschikt is voor jouw werk, te verkopen....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #33
        Re: De nieuwe OMD EM1

        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Oei, en ik ben mijn K5 aan het verkopen om een EM-1 te kopen.
        http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...brand2)/Pentax

        Als ik dat zo zie dan scoort de EM-1 niet goed.

        Heeft iemand een idee wat die DXO score in het echte leven betekent?

        DXO is maar bijkomende informatie en heeft maar weinig te maken met Real images.

        Ze hebben destijds ook de Canon 70-200 MKII aan de test onderworpen ... en velen zullen zich dat hier nog herinneren.. de nieuwe scoorde slechter dan de OUDE .. ook kwa resolutie! hughh ??
        Nu... iedereen die deze Lens heeft weet wel beter. De 70-200MKII is veruit superieur tegenover de oude. Velen hebben zelfs hun primes (met overeenstemmend gebied) verkocht omwille van deze lens.
        Ondertussen zijn die getalletjes stilzwijgend aangepast bij DXO.

        Nu ja... ik begrijp eigenlijk sommigen hun reactie hier niet.
        De sensor van de EM1 is nagenoeg dezelfde van de EM5 buiten dat er nu PDAF toegepast is.
        Ook al zou de sensor van de EM1 op zich beter zijn.. mirakels moet je hier niet verwachten van een toch al goed presterende EM5.
        Als je eigenlijk de cijfers van DXO toch in acht wil nemen dan is de totaalscore toch nog altijd de best presterende M43 niet ???
        DR en Kleur-Diepte is beter .. hetzij marginaal
        High iso zou slechter zijn... eveneens te verwaarlozen.
        Als je alle reviews leest dan kan je daar op uitmaken dat de OMD EM1 in JPEG een halve stop (of meer) .. beter is dan de EM5 (processing waarschijnlijk)
        Als je op Dpreview alle testkaarten naast mekaar legt vind ik echter maar heel weinig verschillen tussen de Beste APS camera's en deze EM1. (EM5)

        Het is van belang dat je eigenlijk verschillende reviews naast elkaar legt en daar zo een eigen conclusie uitrekt om de camera dan op zich eens zelf uit te proberen om dan tot een definitief eindbesluit te komen.

        Voor diegenen die een oordeel velgen alleen gebaseerd op 1 getal n.l die van de HIGH iso ... zou ik toch aanraden om de hele review van de EM1 op dPreview (en ook andere reviews) eens te lezen alvorens negatieve uitspraken te doen.

        Het is toch niet omdat (een ander voorbeeld) een EPM2 of een EPL5 marginaal betere High iso zou hebben dan een EM1/EM5 dat dit daarom de betere camera is ??

        Er bestaat ook nog zoiets als Shooting Experience en ik denk dat deze EM1 daar zeker niet in teleurstelt.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #34
          Re: De nieuwe OMD EM1

          Weet eigenlijk iemand waar ik die em1 met 12-40 en grip kan kopen?
          Ik kan de kit nergens krijgen.
          En Olympus België vindt het niet nodig om vragen te beantwoorden.
          ik heb dus al veel goesting om mijn spullen in het buitenland te kopen .

          Comment


          • #35
            Re: De nieuwe OMD EM1

            Je zal een beetje geduld moeten hebben.
            Het is met veel camera's het geval dat in begin de levering moeilijk verloopt.
            Ik herinner mij nog de Nex 7 die ook moeilijk te verkrijgen was (heb wel gekozen voor EM5).
            Mijn 5D2 heb ik ook lang moeten wachten.
            Ook in Nederland zitten ze zonder. (KE)
            Misschien eens naar Olympus Aartselaar bellen, daar geven ze mij toch altijd antwoord als ik ze nodig heb 03 870 58 12
            Destijds mijn Zuiko bij Kamera Express besteld, die was ook nergens in voorraad, na anderhalve week bericht gekregen en was de bestelling binnen.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #36
              Re: De nieuwe OMD EM1

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Je zal een beetje geduld moeten hebben.
              Het is met veel camera's het geval dat in begin de levering moeilijk verloopt.
              Ik herinner mij nog de Nex 7 die ook moeilijk te verkrijgen was (heb wel gekozen voor EM5).
              Mijn 5D2 heb ik ook lang moeten wachten.
              Ook in Nederland zitten ze zonder. (KE)
              Misschien eens naar Olympus Aartselaar bellen, daar geven ze mij toch altijd antwoord als ik ze nodig heb 03 870 58 12
              Destijds mijn Zuiko bij Kamera Express besteld, die was ook nergens in voorraad, na anderhalve week bericht gekregen en was de bestelling binnen.
              Ik stel me daar altijd vragen bij.
              Ze brengen iets op de markt maar ge kunt het de eerste 3 maanden niet kopen. Met auto's is dat ook zo.
              En dan zeggen ze dat het slecht gaat met de economie. €2200 voor de kit is toch ook niet gratis zou ik denken.

              Als ik naar Aartselaar bel dan zal het enkel zijn om te zeggen dat ze hun contactformulier van hun site moeten halen als ze het toch niet opvolgen (en ik maar denken dat alleen De Beuckelaer niet professioneel was).

              Ik heb me net laten vertellen dat ik er waarschijnlijk in Frankrijk aan kan geraken. Ik zal maar eens op zoek gaan.

              Comment


              • #37
                Re: De nieuwe OMD EM1

                Hallo,

                Zijn er tussen deze E-M1 fans, geďnteresseerden fotofanaten tussen die over willen stappen van de E-M5 naar de E-M1?
                Of dat reeds gedaan hebben?
                Zo ja, wat zijn/waren de beweegredenen hiervoor?

                Ik was/ben/zou kunnen (...) geneigd om deze overstap te maken...
                Maar ik ga mijn schoentje daarvoor nog niet zetten.
                De reden waarom ík over wou gaan van m'n E-M5 naar de E-M1 was dat de nieuwe telg ook Fase Detect AF heeft.
                Dan kun je ook die enorm goede 4/3 lenzen gaan gebruiken, mijn interesse lag vooral in de 50-200 lens.
                Op tele gebied laat micro 4/3 nog wel het een en ander liggen.
                Echter, volgens verschillende tests doet de AF het met name op die lens (de SWD versie) het wel redelijk goed, maar niet meer... niet super.
                Tests van Robin Wong en Dpreview.
                Dat ligt dan weer aan het feit dat de E-M1 geen "cross-type" AF sensoren voor fase detectie heeft.
                Dus denk ik dat het wachten wordt op deze type AF sensoren.

                Het overgaan van een grote "spiegeldoos" met dito lenzen naar de E-M1 zou ik zondermeer weer doen, zoals ik van de 5DII naar de E-M5 ging.
                Als ik de JPG resultaten vergelijk tussen de E-M1 of E-M5 en anderen (Niet de 5DIII), dan blijf je tot ISO 6400 gewoon bij.
                Nikon camera's doen het in míjn ogen helemaal niet zo goed...
                Voor dit Pixel gepeep gebruik ik veelal de site van Image Resourse "Comparometer".

                En de review site van Dpreview.
                Geen getallen zoals die van DXO (waarvoor ik ook respect heb...), maar gewoon het resultaat wat je met je eigen ogen ziet/vergelijkt.
                Het gewichts- en grootte verschil halen je helemaal over de streep... als je hersenen er klaar voor zijn.

                Mocht Olympus de Fase Detect AF perfect, uiterst accuraat en snel gaan maken, dan doe ik m'n investeringsaanvraag bij m'n lief ...

                Adrie

                Comment


                • #38
                  Re: De nieuwe OMD EM1

                  Ik stap in ieder geval niet over. De E-M5 is goed genoeg waarvoor ik hem gebruik en de upgrade is mij niet groot genoeg voor de meerprijs. Bovendien ben ik over het algemeen geen "early adopter" Ik wacht liever tot eventuele kinderziektes zijn opgelost en bovendien wil ik niet de hoofdprijs hoeven betalen.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #39
                    Re: De nieuwe OMD EM1

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    De reden waarom ík over wou gaan van m'n E-M5 naar de E-M1 was dat de nieuwe telg ook Fase Detect AF heeft.
                    Dan kun je ook die enorm goede 4/3 lenzen gaan gebruiken, mijn interesse lag vooral in de 50-200 lens.
                    Op tele gebied laat micro 4/3 nog wel het een en ander liggen.
                    Echter, volgens verschillende tests doet de AF het met name op die lens (de SWD versie) het wel redelijk goed, maar niet meer... niet super.
                    Tests van Robin Wong en Dpreview.
                    Dat ligt dan weer aan het feit dat de E-M1 geen "cross-type" AF sensoren voor fase detectie heeft.
                    Dus denk ik dat het wachten wordt op deze type AF sensoren.
                    Ik denk dat er daar vele Olympus-bezitters op zitten te wachten. De vraag die iedereen zich stelt, gaan we de 4/3 objectieven houden (of aankopen zoals in mijn geval)? Want dit blijft een risico natuurlijk. Maar de tweedehandsprijzen voor deze objectieven zijn natuurlijk best nog wel interessant...
                    Toekomst zal het uitwijzen maar de EM-1 lijkt me wel beter in de hand te liggen. Maar die is natuurlijk ook weer groter, en dit was toch de reden om van een spiegel naar een EM-5 te gaan hé...
                    Och ja, in mijn geval is het toch zo dat zolang ik het niet zeker weet of ik er goed aan doe ik ook niet zal overstappen want de EM-5 is (voor mijn gebruik alleszins) een TOP-toestel!!
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X