Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AW110 of P330?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AW110 of P330?

    Welke van deze twee om naast de D7100 te gebruiken.
    Nu heb ik vaak geen camera opzak wanneer ik het "te gevaarlijk" / lastig vind om mijn D7100 mee te nemen. (werven, pretpark, feestjes, ...)

    Persoonlijk lichte voorkeur voor de AW110 omwille van zijn robuustheid.
    Wat ik lees op internet verontrust mij wel een beetje. (onscherp /slechte beeld kwaliteit / condensatie achter lens / ...)
    Is hij dan zo slecht?

    Van de P330 weinig slechte berichten.

    Als er nog andere camera's zijn die ongeveer binnen dezelfde prijs vallen, en beter zijn, dan hoor ik dat graag. (met GPS liefst...)
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

  • #2
    Re: AW110 of P330?

    Hallo Ruben ,

    Ik heb aanvankelijk naast mijn D700 ook een AW100 gekocht. Ik ben altijd tevreden geweest met dien verstande dat de fotokwaliteit iets minder is vanwege de kleine sensor. De Filmpjes vond ik altijd verrassend goed.
    Ken geen problemen. Hij is inmiddels wel vervangen (of beter gezegd aangevuld) door/met een Nikon 1 J1vanwege de betere beeldkwaliteit.
    De eerste Nikon 1 serie (J1 en V1) is voor weinig te koop en wat mij betreft een aanrader voor erbij. Heb zelfs onlangs de V1 er 2e hands bijgekocht.
    Je levert natuurlijk wel GPS in. die is voor de 1 serie alleen als accessoire te vinden en je wilt waarschijnlijk ook compactheid.
    DE AW100 heb ik altijd, nu nog steeds, in de zak bij de wintersport. Condensproblemem ken ik niet.

    Als 2e camera zou ik ook nog even naar de P7800 kijken. 2 wieltjes voor snel instellen en nu ook viewfinder (sensor kleiner als Nikon 1)
    gr Henri
    Henri

    Comment


    • #3
      Re: AW110 of P330?

      De nieuwe Nikon 1 AW lijkt hetgeen je zoek: zeer deftige beeldkwaliteit en robuust (heb al enkele droptests gezien en dit is werkelijk impressionant).

      Comment


      • #4
        Re: AW110 of P330?

        Bedankt voor je reactie!

        Maar ik had ondertussen al de P330 aangeschaft.
        Ben erg tevreden over de eerste resultaten.
        ze zijn vergelijkbaar met de beelden die uit mijn D60 kwamen.
        De video modus is ook heel goed en heeft een goede beeldstabilisatie.

        Enige minpuntje is de flitser die je zelf moet open klappen. (op je DSLR moet je hem er ook wel zelf opzetten, maar toch)
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment

        Working...
        X