Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe OMD EM1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De nieuwe OMD EM1

    Ik enorm veel zin in nieuw spul te kopen... enkel heb ik grote twijfels...

    Ik zou me zo een 5D MKIII kit aanschaffen en uiteraard super gerief hebben, maar ik ken mezelf dat ik na een paar weken te lui ben om ermee rond te gaan sleuren.... Uiteindelijk ben ik maar hoobyist en zie ik die grote toeters (70-200) niet zitten vanwege het gewicht/grootte en prijs...

    Na compact gebruik wil ik wel terug iets "snel", iets wat Olympus in orde schijnt te hebben...
    Ook Canon 70D lijkt me wel iets... maar ben niet overtuigd dat die veel beter is qua IQ t.o.v. OM-D (en een stuk groter)

    Wanneer wordt die E-M1 + 12-40 verwacht in de winkels?

    Comment


    • #17
      Re: De nieuwe OMD EM1

      Ik gebruik mijn FF spul voornamelijk nog voor zakelijke activiteiten. Daarom ga ik wel (hopelijk dit jaar nog) een 5D III aanschaffen, zowel voor mijn zakelijke activiteiten (ik wil erg graag een meer betrouwbare AF tijdens m'n bruidsshoots e.d. en ik schiet bovendien nogal veel op erg hoge iso's) maar óók omdat ik meer sport-gerelateerde dingen wil gaan doen en hiervoor (tracking) AF performance nodig heb. 't Is dus wel zo dat ik mijn FF spul alleen mee heb als ik specifiek op pad ga om te fotograferen. Terwijl ik mijn OM-D set quasi altijd mee heb waar ik naartoe ga. Met als gevolg dat ik de OM-D dus veel meer gebruik.

      Persoonlijk zou ik geen APS-C camera's meer kopen, is voor mij vlees noch vis. Niet de voordelen van FF (beeldkwaliteit, hoge iso's, kleine DoF, etc.) maar wel de nadelen m.b.t. de grootte en gewicht. Een camera zoals een 70D of 7D zou ik alleen eventueel nog interessant vinden voor BIF shooters e.d. Dit in verband met de cropfactor gecombineerd met snelle lange telelenzen, omdat je voor dit soort fotografie eigenlijk toch altijd millimeters te weinig hebt. Maar dan nog...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: De nieuwe OMD EM1

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        @ Funcky; 't Is MarkEL, niet Marcfoto. Maar toch bedankt
        Ik was er mij niet bewust van dat ik Marcfoto had gebruikt, t'was eerder toeval en effe verstrooit... mijn mening over jouw werk en voorbeelden was echt wel voor jou bedoeld
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: De nieuwe OMD EM1

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik gebruik mijn FF spul voornamelijk nog voor zakelijke activiteiten. Daarom ga ik wel (hopelijk dit jaar nog) een 5D III aanschaffen, zowel voor mijn zakelijke activiteiten (ik wil erg graag een meer betrouwbare AF tijdens m'n bruidsshoots e.d. en ik schiet bovendien nogal veel op erg hoge iso's)
          Ik schiet dikwijls op ISO 3200 en druk af op A2. Momenteel met een Pentax K5.
          Ben deze aan het verkopen om de OMD EM-1 te kopen.
          Maar nu lees ik dat jij een FF gebruikt op hoge iso's. Is de OMD daarvoor niet goed genoeg (moet ik misschien toch maar iets anders kopen)?

          Comment


          • #20
            Re: De nieuwe OMD EM1

            Ik heb een Canon 5D2 en die is beter in de High iso's dan mijn OMD.

            De Omd is geen match voor de 5D3. De sensor is viermaal kleiner en daar kan je niet onderuit.
            Daarentegen heeft de OMD wel een zeer zeer goede IBIS aan boord wat veel compenseert ( statische opnamen)


            Ik heb de 5D3 niet in het bezit.. maar probeer hem maar eens in de winkel uit. Enkele shots volstaan al om te overtuigen dat deze camera gewoonweg uitstekend is op hogere iso waarden. Vooral in Jpeg.
            Probeer hem maar eens ..

            Hier klein voorbeeldje snel geschoten in de winkel. ISO 25.600
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: De nieuwe OMD EM1

              Hoi,

              ik ben van de Canon 5D2 naar de OM-D (E-M5) gegaan.
              Ook als ik nu testfoto's vergelijk, ben ik nog steeds zeer tevreden met m'n keuze.
              Ik vergelijk high ISO foto's altijd op "Imaging Resource" en "Dpreview".
              Daar vind ik het resultaat van de 5D2 en E-M5 heel, heel dicht bij elkaar.
              Die erg hoge ISO's gebruik ik niet, ik gebruik tot ISO 3200.
              En oké, de 5D3 is geen match, die is beter.
              Maar het prijskaartje is ook een behoorlijk stuk groter... alsmede de grootte van cam + lens... alsmede het gewicht ervan...
              (uit het reservebatterij-vakje van zo'n 5D3 tas haal je dan je E-M5...)

              Ben alleen nog benieuwd naar meer resultaten van de E-M1 en resultaten van de nieuwe Sony A7.
              (ik heb m'n schoentje nog niet gezet...) (zwarte piet blijkt weer te mogen, daar had ik mijn hoop op gezet...)

              Adrie

              Comment


              • #22
                Re: De nieuwe OMD EM1

                Ik schiet op het moment ook nog met de 5DII en de 5D. Het is mijn bedoeling om mijn 5D te verruilen voor een 5DIII. (dit ivm de gebruikte hoge iso's, snelheid en AF systeem)...

                De hoge iso's van de 5DII zijn beter dan die van de OM-D, om dus maar niet te spreken over verschil met de 5DIII. Zoals Mario (Funcky) al aangaf, de sensor van de OM-D is veel kleiner en dit heeft zijn effect op de beeldkwaliteit. Maar dit wil absoluut niet zeggen dat de kwaliteit van de OM-D niet goed zou zijn. De beeldkwaliteit van de OM-D is minimaal net zo goed (en in bepaalde opzichten zelfs beter) als de huidige generatie APS-C sensoren van Canon en waarschijnlijk beter dan alle vorige generaties APS-C sensoren van welk merk dan ook.

                Ik gebruik mijn OM-D probleemloos tot ISO 3200 en als het echt niet anders kan gebruik ik tot maximaal ISO 6400... (maar goed, deze grens gebruik ik meestal bij mijn 5DII ook Ik hoop met een 5DIII net iets hoger te kunnen gaan)

                Puur kijkend naar sensor-kwaliteit (in het bijzonder hoge iso's) gecombineerd met een compact systeem kom je waarschijnlijk het best uit bij Fuji. Ik heb zelf ook wel getwijfeld tussen de OM-D E-M5 en de Fuji XPRO1 / XE-1 want ik ben immers toch wel heel goede beeldkwaliteit gewend van mijn 5DII + L glas... De doorslag voor mij was uiteindelijk toch wel de veel snellere AF systeem van de OM-D én de grote keuze in m4/3 objectieven.
                Last edited by MarkEL; 25 oktober 2013, 11:44.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #23
                  Re: De nieuwe OMD EM1

                  Zolang de ruis en de dynamic range minstens even goed zijn dan met mijn Pentax K5, ik een deftige A2 print kan produceren en ik tegelijkertijd kan profiteren van de voordelen van 43 is het wel OK.
                  Maar ja, dat weet je natuurlijk pas nadat je zo een ding in huis haalt natuurlijk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: De nieuwe OMD EM1

                    Aan lenzen geen tekort.
                    Het M43 systeem blijft maar groeien.
                    Opnieuw 3 objectieven erbij.
                    Deze keer van Kodak, een Fish eye 3.0, een 50 1.1 en een 25 0.95 mm.
                    De 25 0.95 lijkt me de scherpste in hun samples.
                    Link http://m43blog.com/3-new-kodak-lenses-m43-fast/
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: De nieuwe OMD EM1

                      Review voor de OMD EM1 op Dpreview http://www.dpreview.com/reviews/olympus-om-d-e-m1
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: De nieuwe OMD EM1

                        zoals verwacht een gold award.... vind enkel de prijs nogal hoog... zeker vergeleken met de nieuwe Sony A7

                        Comment


                        • #27
                          Re: De nieuwe OMD EM1

                          Ik vind onderstaande dan wel weer verrassend.

                          http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...rand3)/Olympus

                          Inderdaad dan toch zeer veel geld voor je waar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: De nieuwe OMD EM1

                            Oei, en ik ben mijn K5 aan het verkopen om een EM-1 te kopen.
                            http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...brand2)/Pentax

                            Als ik dat zo zie dan scoort de EM-1 niet goed.

                            Heeft iemand een idee wat die DXO score in het echte leven betekent?

                            Comment


                            • #29
                              Re: De nieuwe OMD EM1

                              Ik vermoed dat de super goeie lenzen en IBIS heel veel goed maakt tov DXO score....

                              Comment


                              • #30
                                Re: De nieuwe OMD EM1

                                Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                                Oei, en ik ben mijn K5 aan het verkopen om een EM-1 te kopen.
                                http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...brand2)/Pentax

                                Als ik dat zo zie dan scoort de EM-1 niet goed.

                                Heeft iemand een idee wat die DXO score in het echte leven betekent?

                                een camera wordt pas goed of slecht als ie in de handen van een fotograaf is, of dit nou een Pentax is of een Olympus.
                                Wat belangrijker is, is dat een toestel je goed ligt of niet, de verschillen die je hier ziet zijn soms in sommige gevallen niet eens me het blote oog zichtbaar dus trek daar je conclusie uit.
                                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                                Comment

                                Working...
                                X