Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D4 Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Regel één, maak met een D800 je opnames in NEF, en zet die om met Nikon Capture NX2, net dat ietsje méér detail dan met lichtroom,
    ook het verscherpen in Capture werkt er een stuk mooier en beter.
    Daar ben ik het volledig NIET mee eens. Meer beeldruis en minder detail bij CNX2 dan met Lightroom 4 of 5.
    Zeker wanneer je de beeldruis weg probeert te werken in CNX2, zul je detail verliezen en naderhand moet je veel meer verscherpen dan in Lightroom met als gevolg witte contrastrandjes. Uw voorbeeld iets verderop laat dit ook zien bij de 100% weergave.

Ik wil best wel een weddenschapje aangaan met een NEF die u bewerkt en op 100% plaatst, dan doe ik dat ook met dezelfde NEF. Dan kunnen we mooi vergelijken

P.s. ik heb ook scherpteproblemen met mijn D800. Bij de 14-24mm staat hij inmiddels op -10 en mijn 400mm wil niet eens scherp worden. Daarentegen was de Sigma 15-30mm wel ragscherp en dat is geen scherptewonder.
    Ergens zit er dus iets niet goed in de camera, eerdaags maar eens bij Nikon langs ben ik bang. Het is nu niet constant in prestaties en dat is vervelend.
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

Comment

Working...
    X