Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D4 Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
    Geachte forumleden ,
    Vandaag maar naar Nikon service centre gereden in beverwijk, ik wilde het toch zeker weten of het aan mij ligt of aan de camera.
    De camera is op de testbank gezet en het bleek dat de focus achter het scherpstelpunt ligt.
    De camera wordt deze week nagekeken en gejusteerd, ook meteen indien nodig een sensor cleaning.

Volgende week kan ik na een e-mail mijn camera weer ophalen.

Ik hoop dan dat het probleem verholpen is,
    Mijn hartelijke dank aan ieder die meegedacht heeft.

Mvg, Jacques
    ik denk dat het probleem verholpen is door Nikon beverwijk.
    de foto is veel scherper dan voorheen, krijg weer plezier in foto's maken.

mvg, jacques
    Nikon en glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
      ik denk dat het probleem verholpen is door Nikon beverwijk.
      de foto is veel scherper dan voorheen, krijg weer plezier in foto's maken.

mvg, jacques
      En zo moet dat zijn.
      De D800(E) is een van de grilligste camera's als het op fijnregeling aankomt. Dat heb ik nu ook al meer dan eens ondervonden. De leuze van de lenzen is ook al niet zo gemakkelijk.
      Deze namiddag nog een Nikon 135mm 2.0 DC getest en dit is nog een moeilijke beestje. Hebben zitten fine tunen tot +10.
      En inderdaad, men zou zich afvragen of je niet beter af bent met een D4. De meerprijs kan je misschien recupereren door dan geen nieuwe objectieven te moeten kopen...
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        En zo moet dat zijn.
        De D800(E) is een van de grilligste camera's als het op fijnregeling aankomt. Dat heb ik nu ook al meer dan eens ondervonden. De leuze van de lenzen is ook al niet zo gemakkelijk.
        Deze namiddag nog een Nikon 135mm 2.0 DC getest en dit is nog een moeilijke beestje. Hebben zitten fine tunen tot +10.
        En inderdaad, men zou zich afvragen of je niet beter af bent met een D4. De meerprijs kan je misschien recupereren door dan geen nieuwe objectieven te moeten kopen...
        Elk objectief presteert beter op de D800 dan op de D4, zonder uitzondering als je ze op hetzelfde formaat bekijkt. Met een D800 kan je gewoon meer inzoomen en zie je dus sneller de fouten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Elk objectief presteert beter op de D800 dan op de D4, zonder uitzondering als je ze op hetzelfde formaat bekijkt. Met een D800 kan je gewoon meer inzoomen en zie je dus sneller de fouten.
          M.a.w. moet je over de objectieven beschikken die het beste matchen met de D800.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

M.a.w. moet je over de objectieven beschikken die het beste matchen met de D800.
            Ik zeg net het tegengestelde... Met een D800 kan je betere resultaten krijgen met iets mindere lenzen zolang je geen extreme crops gaat maken.
            Als een objectief "goed presteert" op een D700, dan presteert deze beter op een D800.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Elk objectief presteert beter op de D800 dan op de D4, zonder uitzondering als je ze op hetzelfde formaat bekijkt.
              Hier ben je duidelijk verkeerd ingelicht, met sommige objectieven valt gewoon zelfs niet te werken op een D800,
              zelfs de peperdure en befaamde Nikon 28mm f1.4 AF-D is omzeggens niet bruikbaar op de D800 waar dat zelfde objectief
              het op een D4 heel goed doet, en er zijn hier mensen die dat kunnen bewijzen.

Comment

Of gewoon lekker met een D700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                  Of gewoon lekker met een D700
                  Natuurlijk is een D700 goed steven, maar als je éénmaal een D800 met aangepast glas hebt gebruikt,
                  kan volgens mij geen enkel ander kleinbeeld toestel daar tegen op, met name de DR van de D800
                  is formidabel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier ben je duidelijk verkeerd ingelicht, met sommige objectieven valt gewoon zelfs niet te werken op een D800,
                    zelfs de peperdure en befaamde Nikon 28mm f1.4 AF-D is omzeggens niet bruikbaar op de D800 waar dat zelfde objectief
                    het op een D4 heel goed doet, en er zijn hier mensen die dat kunnen bewijzen.
                    Hoe zou dat komen? Mijn oude Sigma "Bigma" 50-500 doet het dan bijvoorbeeld weer bijzonder goed op de D800.

Walter
                    D850

Comment

Natuurlijk is een D700 goed steven, maar als je éénmaal een D800 met aangepast glas hebt gebruikt,
                      kan volgens mij geen enkel ander kleinbeeld toestel daar tegen op, met name de DR van de D800
                      is formidabel.
                      Hoezo aangepast glas, wat is dat? Ik gebruik op de D800 o.a. hetzelfde glas als met mijn D70 later D200 waaronder een 70-200 mm van meer dan twintig jaar oud.
                      En ik ben er met de D800 alleen maar op vooruitgegaan, ik zou niet weten wat 'aangepast' glas daaraan moet verbeteren.

Comment

Ik denk dat het komt door de resolutie, deze camera is onvergeeflijk wat betreft fouten in de techniek. Ik denk dat je de techniek van foto's nemen een beetje moet aanschaffen.
                        Op de website van Nikon is hierover een artikel te vinden, dat kwam er doordat meer mensen dezelfde klachten tegenkwamen. Lag dus niet aan de camera, maar bij enkele kleine aanpassingen in de manier waarop foto's genomen moeten worden.

Even gezocht en dit gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Hoe zou dat komen? Mijn oude Sigma "Bigma" 50-500 doet het dan bijvoorbeeld weer bijzonder goed op de D800.
                          Walter
                          Je kan er echt geen lijn in trekken Walter, zeker met wat ik gezien heb van Pol (enero) via mail.

De 28mm f1.4 was ooit het groothoek paradepaardje van Nikon, maar op een D800 valt er blijkbaar niets mee aan te vangen,
                          het zelfde verhaal zie ik nu terug met de 135mm f2.0 AF-DC hier elders onder objectieven, dit testobjectief is niet bij
                          Nikon geweest voor correctie, en zijn 28mm wel meen ik.

Ik dacht er ergens een verband in te zien met de diameter van het achterste lens element, maar hier gaat deze mening eigenlijk ook de mist in,
                          volgens mij is het verband nog enkel te zoeken in de verhouding pixel afmetingen tegenover scheidend vermogen van het glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                            Ik denk dat het komt door de resolutie, deze camera is onvergeeflijk wat betreft fouten in de techniek. Ik denk dat je de techniek van foto's nemen een beetje moet aanschaffen.
                            Op de website van Nikon is hierover een artikel te vinden, dat kwam er doordat meer mensen dezelfde klachten tegenkwamen. Lag dus niet aan de camera, maar bij enkele kleine aanpassingen in de manier waarop foto's genomen moeten worden.

Even gezocht en dit gevonden.
                            https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...ail/a_id/55506
                            Dit document is inderdaad sprekend en heb ik trouwens in een ander topic over de D800(E) al aangegeven.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je kan er echt geen lijn in trekken Walter, zeker met wat ik gezien heb van Pol (enero) via mail.

De 28mm f1.4 was ooit het groothoek paradepaardje van Nikon, maar op een D800 valt er blijkbaar niets mee aan te vangen,
                              het zelfde verhaal zie ik nu terug met de 135mm f2.0 AF-DC hier elders onder objectieven, dit testobjectief is niet bij
                              Nikon geweest voor correctie, en zijn 28mm wel meen ik.

Ik dacht er ergens een verband in te zien met de diameter van het achterste lens element, maar hier gaat deze mening eigenlijk ook de mist in,
                              volgens mij is het verband nog enkel te zoeken in de verhouding pixel afmetingen tegenover scheidend vermogen van het glas.
                              Als ook de 135mm afvalt is er eigenlijk nood aan een nieuwe portretlens in het 135-150mm bereik, gestabiliseerd welteverstaan.

Walter
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Als ook de 135mm afvalt is er eigenlijk nood aan een nieuwe portretlens in het 135-150mm bereik, gestabiliseerd welteverstaan.

Walter
                                Inderdaad Walter, en dat ze er dan ook maar meteen een goed bruikbare 18 of 20mm AF-S bijdoen, staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Comment

Working...
                                X