Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En toen werd het stil...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Sonyke
    Originally posted by mikekiwi
    Tegen wie heb je het nu precies, Sonyke? Er zijn verschillende topics geweest over dit onderwerp waarin - kan ik me herinneren - er diverse mensen overtuigd waren van de kwaliteiten van de hedendaagse prosumers...
    Ik weet dat het er toen - zeker in 1 van de topics - redelijk hard aan toe ging en begrijp dat daar nog wat frustratie van is blijven hangen, maar volgens mij wordt er in dit topic redelijk "open-minded" over gediscussiëerd, toch?
    Inderdaad hier, en dat is maar goed ook, was ook de reden dat ik hier even mijn mening kwam zeggen, anders had ik wel weer gezwegen.

Sonyke, het zal wel gebeurt zijn, ik geloof je graag maar laten we deze topic hierdoor niet verzieken want daar vind ik hem te interssant voor.
    Als je je problemen te groot vind zou ik zeggen, went je tot een moderator. (niet hatelijk bedoeld hoor, ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel).
    Groeten Sambal
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Nee, jullie verzieken dit niet, en ik wil even aanstippen, dat ik ook wel een van de fervente dslr aanhangers was, dan spreek ik over de vorige generatie prosumers, die wel mooie beelden afleverden, maar ergens in gebruiksgemak teveel moesten inboeten (snelheid, mechanische zoom)
      Ik ben echt van mening verandert na het kopen van de 828, degene die mij kennen weten dat ik al heel veel toestellen gehad , en verkocht heb. Maar met deze cam was het liefde op het eerste gezicht, en de tekortkomingen, waar zoveel over te doen is, neem ik er bij, ik let er niet op, zo nu en dan wat ca of ruis, even wegwerken, en je hebt prima beelden.
      Met de Canon ging elk beeld door een raw convertor, een hoop gedoe, grote bestanden op de harddisk enzovoort. Nee,; het leven is veel eenvoudiger nu. het gaat terug om de foto, niet zozeer om de apparatuur.

En euh, ik heb het nog eens niet gehad over de filmpjes die er kunnen gemaakt worden, daar kijken de dslr gebruikers ook veelal op neer, maar je hebt wel de mogelijkheid om leuke momenten vast te leggen.

Comment

Yoda, ieder zijn mening,
        Inderdaad, ik respecteer overigens ook de jouwe

Als je de prosumers vergelijkt met de instapmodellen (zoals je schrijft 300d, d70) met de kitlens, dan zal je best wel gelijk hebben ...

Ik denk dat beide producten een plaats hebben en dat wellicht een prosumer een perfecte oplossing is voor een groot aandeel van de amateur-fotografen.

Persoonlijk houd ik erg van foto's met weinig DOF bij beschikbaar licht (50mm/1.4 lens) deze toepassing is niet voor een prosumer weggelegd ...

Anderzijds met 10kg fotomateriaal de bergen intrekken

Kortom, er komt een tijd... (ben ook al +40 hé)
        Je bent bij de gelukkigen, want naar het schijnt begint het leven pas op je veertigste (kan ik nog niet van meespreken)
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Een tijdje niet meer de topic gevolgd, maar ik zou toch nog even mijn mening kwijt willen... .
          Kiezen tussen een prosumer en een dslr is idd niet alles!
          Teleconverters: voor de Minolta A1 bestaan er dus zoals gezegd tc die je naar 400 mm brengen. Ik denk wel dat de stabilisator daar niet op voorzien is (wat niet wil zeggen dat ie niet meer zal werken, alleen misschien minder goed, te vergelijken met een stabilisator in een dslr lens en een teleconverter). Voor de rest, tja, ik vrees dat je de keuze zelf zult moeten maken (lullig, k weet het ). De grootste reden voor mij was bereik dat onmogelijk met eender welke prosumer haalbaar is (600mm+) en dan idd ook de DOF. Die is op een 50 mm met een prosumer moeilijk te verkrijgen, niet te vergelijken met een 50mm prime! Maar ik blijf Rudy volgen wat betreft de voor- en nadelen, ik ben vorige week op stap geweest met de D70 en de A1 (uitgeleend), het was een interessante mini-vergelijking tussen de twee camera's! De A1 had het voordeel van filmpjes te kunnen maken, een gestabiliseerde 200 mm zoom te hebben en een live preview op lcd (oriënteerbaar!!!). De D70 was niet te kloppen op tele-bereik natuurlijk (80-400 OS). Maar in slecht verlichte omstandigheden zonder flits met (kleine) onderwerpen die vlakbij waren... tja... geef me dan met mijn huidige lenzen op de D70 toch nog maar de A1 (onderwerpen in macro bereik)! De 50 mm 1.8 en iso1600 voldoen dan niet... . Voor onderwerpen die wat verder af waren en waar de 50mm prime beter kon focussen waren de resultaten vergelijkbaar, al kreeg je heel andere foto's uit de camera's (andere witbalans en metering instellingen, volgende keer eens tegoei = gelijk zetten )
          That's it, the rest is up to you

Comment

Re: En toen werd het stil...

Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
            http://www.raynox.co.jp/english/egindex.htm

Geen idee van de kwaliteit, ik zou wel eens voorbeelden willen zien (niet van Raynox zelf, maar echt van gebruikers...)

Wel inderdaad, ik zou ook dolgraag extra voorbeelden zien van deze Raynox lenzen! De foto's van hun site beloven veel, maar een beetje sceptisch zijn kan nooit kwaad

Wat prosumers betreft, ik heb sinds enige tijd een FZ50 en het heeft me nog niet veel in de steek gelaten. Alleen hogere ISO-waarden durven wel eens vervelende resultaten te geven.

Maar soit, extra fotootjes van raynox lenzen mogen gerust in m'n mailbox belanden. Misschien is dit een aparte topic waard?

Grtz
            Bart
            Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
              Wel inderdaad, ik zou ook dolgraag extra voorbeelden zien van deze Raynox lenzen! De foto's van hun site beloven veel, maar een beetje sceptisch zijn kan nooit kwaad

Wat prosumers betreft, ik heb sinds enige tijd een FZ50 en het heeft me nog niet veel in de steek gelaten. Alleen hogere ISO-waarden durven wel eens vervelende resultaten te geven.

Maar soit, extra fotootjes van raynox lenzen mogen gerust in m'n mailbox belanden. Misschien is dit een aparte topic waard?

Grtz
              Bart
              Een beetje sceptisch zijn kan inderdaad geen kwaad.
              Elke morgen opstaan en naar de datum kijken nog minder.

flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                Een beetje sceptisch zijn kan inderdaad geen kwaad.
                Elke morgen opstaan en naar de datum kijken nog minder.

Haha, lekker droog

Comment

Working...
                X