Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het Canon EOS 400D topic (origineel toch)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het Canon EOS 400D topic (origineel toch)

allez, in het licht van alle andere "het ....... topic" dan nu ook maar een EOS 400D topic om de meningen/ideeen/tips te verzamelen van alle EOS 400D eigenaars op BD

ikke eerst

een overzicht van mijn nederige collectie materiaal staat in mijn handtekening.
    ik kan momenteel alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben over mijn 400D.
    de kwaliteit van de foto's bevalt me ten zeerste en de bediening van het toestel vind ik ook super... vooral het grote lcd-scherm waar alle instellingen opstaan vind ik een hele goeie verandering van de 350D <--> 400D...

ok, hij valt klein uit maar dat heb ik direct opgelost door een batterygrip eronder te zetten... de camera ziet er niet alleen beter uit maar in alle opzichten vind ik de grip een van de beste accessoires voor deze camera. hij ligt dus beter in de hand en de extra knoppen voor in portret foto's te nemen vind ik zeer handig. de grip staat 24/7 op de camera.

qua lenzen ben ik nog wat aan het aftasten wat ik wil en daarom zitten er nog geen spectaculaire lenzen tussen... ik ben momenteel echter uiterst tevreden met de lenzen die ik heb... ze doen prima hun werk waarvoor ze moeten dienen : leuke foto's

ik kan zo op het eerste vlak niet echt iets opnoemen wat me stoort aan de camera... misschien wel de "plastic" body, maar ok, met de grip is hij zwaar genoeg dus...

mijn plannen toekomstgericht zijn :

* aankoop flits
    * aankoop fatsoenlijke tele (ga ferm sparen voor de EF 100-400 IS USM)
    * misschien een fatsoenlijke wide-angle (18-55 is maar zus en zo :s)

Wat vinden jullie van je EOS 400D?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: het Canon EOS 400D topic (origineel toch)

Ik heb sinds kort ook een 400D. Ben er best tevreden over alhoewel dat ik nog in de leerfaze zit.
    Momenteel dus nog basic materiaal buiten de 580EX flits waar ik even een kleine investering voor gedaan heb.
    Ben aan het uitkijken om een deftige zoomlens te kopen ter vervanging voor de EF-S kitlens welke qua kwaliteit gene vette is.

Greetz,

Hans

PS: Ik zou graag eens met nog wat andere limburgers een shoot gaan doen gewoon als oefening, leren van elkaar... dus suggesties voor datum, plaats, mogen altijd via PM gemeld worden.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Wat heet recent, afgelopen zaterdag ben ik er eentje gaan halen bij Konijnenberg, met een 17-85 en de grip in 1 kit.
      Blij dat ik die grip heb, mijn handen zijn anders wat te groot voor het toestel.
      Blij met de 17-85 ook, misschien niet zo lichtsterk maar wel al leuke foto's mee getrokken, morgen aan zee eens wat meer experimenteren.
      Er zal denk ik eerst een macro lens bij komen, en dan ...zien we wel.

Comment

Ik heb hem (of is het haar?) sinds december en ben er supertevreden over.
        Ik heb (nog) geen grip en heb ook niet het gevoel dat ik iets mis.
        Met de lens 28-135 IS erop weegt hij al meer dan genoeg, vind ik.

Comment

Hoeveel foto's kan je dan maken zonder grip?
          Met flits en zonder flits.

Groeten,

Josip

Comment

De grip (of BG-E3) heeft weinig invloed op de hoeveelheid foto's behalve dat er twee batterijen in passen en je dus dubbele autonomie hebt. (maar het aantal foto's wordt natruurlijk begrensd door de CF )
            Maar je kan de houder voor twee batterijen ook vervangen door een houder voor 6 aa's. Wat naar het schijnt in de bergen tegenvalt wegens geen shop waar ze die verkopen.
            Wat vooral fijn is dat een aantal functie's hernomen worden op logische plaatsen als de je camera op zijn zij neemt. Je weet wel, even overschakelen naar 36x24 en dan met je vingers in de knoop liggen om af te drukken, dat hoeft dus niet, er is op dezelfde logische plaats een afdrukknop.
            Het meergewicht van de grip compenseert het onevenwicht van een tele met een kleine body. (cryptisch, ik weet het, er zijn zeker betere manieren om dit te omschrijven). Laat het me zo stellen, alles duikt niet meer automatisch naar voor. :-)

Comment

Ik heb mijn 400 D nu een maand of twee en ben heel erg tevreden.
              Qua grootte en gewicht vind ik hem, voor mijn handen ideaal (ik heb dan ook
              geen koolschoppen).
              Ik vind ook niet dat hij "plastiekerig" aanvoelt. Volgens mij speelt voor velen hier het machismo gevoel. Size isn't everything.
              Kan iemand mij zeggen of focusvergrendeling met 400D mogelijk is ? Ik vind het niet terug in de handleiding.
              Een 2de zaak is de preview scherptediepte. Is dat enkel mogelijk bij het
              flitsen (blz. 70 van de handleiding), of kan het ook bij andere instellingen ?

Verder heb ik al wat avond-nachtfoto's genomen op de Meifoor in Brugge (met statief) en die waren uitstekend gelukt.
              Een minpunt vind ik ook de zelfontspanner die niet instelbaar is, maar standaard na 10 seconden in werking treedt. Ik heb nu een afstandsbediening
              besteld, wat de zaken zal vergemakkelijken.

Conclusie : een uitstekende instapcamera voor een mooie prijs plus het voordeel dat je uit een enorm aanbod van Canon lenzen kunt kiezen later.
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                Wat vooral fijn is dat een aantal functie's hernomen worden op logische plaatsen als de je camera op zijn zij neemt. Je weet wel, even overschakelen naar 36x24 en dan met je vingers in de knoop liggen om af te drukken, dat hoeft dus niet, er is op dezelfde logische plaats een afdrukknop.
                Het meergewicht van de grip compenseert het onevenwicht van een tele met een kleine body.
                Ik heb nog geen enkele keer met mijn vingers in de knoop gelegen bij het maken van een foto in de portretstand
                Je tweede argument van het onevenwicht, daar kan ik wel inkomen. Misschien moet ik het toch eens uitproberen met zo'n grip.

@Josip: ik weet echt niet hoeveel foto's ik kan maken met een opgeladen batterij. Ik vind dat ze lang meegaat, maar dat zal wel afhankelijk zijn van veel factoren. (vb. de leeftijd van de batterij)

Comment

ik heb mijn canon 400d net een paar weken. met de standaart kitlens. (de simpelste uitvoering 18-55)

maar op de een of andere manier heb ik er nog niet veel leuke foto's mee kunnen maken, ik heb hem voornamelijk gekocht voor school. en wil er ook in mijn vrije tijd meer mee doen, heb hier al veel gelezen op het forum en vele mooie foto's gezien.

ook moet er natuurlijk nog een nieuwe lens bij komen. ik weet alleen niet precies wat voor een.

met deze lens krijg ik het alleen al niet voor elkaar om een beeld op de voorgrond scherp te stellen en de achtergrond wazig. licht dit al aan de les of aan mijn instellingen. ik heb al veel bekeken en ingesteld, maar lukt steeds niet. dat is toch iets wat ik graag wil kunnen. en zo vast nog meer.

hebben jullie nog meer tips (misschien ook speciaal over de 400d) hoe je er mee om kunt gaan en wat ermee in te stellen en hoe. Links waar ik het goed (liefs in nederlands kan vinden)
                  Last edited by Beergit; 17 mei 2007, 15:54.

Comment

Ben best tevreden over mijn toestel! Mijn twee lenzen (zie handtekening) geven me een bereik van 17 tot 300 mm x1.6, dus eigenlijk van 27 tot 480 mm, wat toch al heel wat is.
                    Ik vind persoonlijk de BG-E3 een onmisbaar accessoire, je hebt veel meer controle over het toestel, niet alleen qua grip (toestel zelf is relatief klein voor een dslr), maar ook qua instellingen tijdens het fotograferen: in portretstand bijv. heb je die extra knop voor vastzetten exposure, focuspunt wijzigen terwijl je door zoeker kijkt etc..., echt handig ding! En natuurlijk geeft die BG weer een grotere capaciteit door de twee batterijen die je erin kan steken!
                    Hetgene ik zelf aan het toestel miste was een groter flitsbereik, maar ook een zachtere flits. Daarom heb ik me een speedlite flitser 430EX aangeschaft met omnibounce, echt een wereld van verschil tov de interne flits. Verder ook veel sneller, wat het probleem van wachten met "busy" op je scherm (voor afkoelen flitsbuis) ook verhelpt. Ook kan je dan wat "korterbij" zacht flitsen door de hogere positie van de flash alsook door te flashen via plafond of muren, terwijl je in veel gevallen de schaduw van je lens zou zien moest je de interne flash in dergelijke situaties gebruiken.
                    Gisteren kwam ik tot de constatie dat er nog 1 puntje beter zou kunnen, ofwel heb ik dit gewoon nog over het hoofd gezien: Het zou leuk zijn moest er plaats geweest zijn op het instelwile voor een tweetal (of meer) custom settings zodat je parameters voor bepaalde condities toch al vast kunt programeren in het toestel. Is persoonlijk natuurlijk, en ik weet niet of dit gebruikelijk is op een dslr (had het wel op mij powershot pro 1). Je moet natuurlijk steeds je instellingen aanpassen aan elke individuele conditie, maar toch, het lijkt me soms toch handig om snel bepaalde settings zo in te kunnen stellen...
                    Misschien had het ook beter geweest moest het toestel niet uit plastic gemaakt zijn (ik zou het mijne niet graag tegen de grond zien gaan), maar ja, je kan niet alles hebben voor die prijs. WIl je een magnesium body, dan zal je meer moeten neerleggen natuurlijk, bijv voor een 30D, maar dat valt weer persoonlijk af te wegen.

Bon... dus algemene indruk =
                    Mvg, Fre

Comment

Working...
                    X