Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weather sealed camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: weather sealed camera

ok bedankt voor de info!

Comment

We zijn eens naar een bekende fotozaak (degene die kenners kiezen) geweest met de bedoeling alles te kunnen vastnemen en testen. Toen we zeiden te twijfelen tussen een Pentax K-30 en een Nikon D7000, werd ons afgeraden voor Pentax te kiezen, wegens de onzekere toekomst op de markt, weinig lenzen enz. De weathersealing zou in werkelijkheid veel minder voorstellen dan wordt beweerd. We werden onmiddellijk naar de D7100 geleid, want de D7000 zou blijkbaar ook niet echt weathersealed genoeg zijn. En daarbij een 18-300 mm lens met polarisatiefilter, UV filter, regenhoes, enz... Het was wel duidelijk dat de verkoper zoveel mogelijk wou verdienen...Het zou ons meer dan dubbel zoveel kosten dan de Pentax met lenzen, tas en alles erbij!
      De Pentax K-5 en K-30 hebben we niet echt goed kunnen testen, want die stonden in een glazen kast en de lenzen die we wilden testen lagen in het magazijn, terwijl de Nikons wel op de toonbank stonden om te testen. De D7000 was echter niet meer in voorraad en we zijn met lege handen naar huis gereden om er nog eens over na te denken...

Mijn vraag: zou een D7000 echt te verkiezen zijn boven een K-30? Er zijn inderdaad meer merkeigen lenzen te koop, maar wat ben je met een body die ietwat tegen regen kan, als de lenzen er niet tegen kunnen?

Comment

Vergeet ook de Olympus OMD systeemcamera niet. Zowel het toestel zelf als de standaard lens zijn regenbestendig !!!
        Een veel compactere oplossing van DSLR's.
        Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomer Bekijk bericht
          We zijn eens naar een bekende fotozaak (degene die kenners kiezen) geweest met de bedoeling alles te kunnen vastnemen en testen. Toen we zeiden te twijfelen tussen een Pentax K-30 en een Nikon D7000, werd ons afgeraden voor Pentax te kiezen, wegens de onzekere toekomst op de markt, weinig lenzen enz. De weathersealing zou in werkelijkheid veel minder voorstellen dan wordt beweerd. We werden onmiddellijk naar de D7100 geleid, want de D7000 zou blijkbaar ook niet echt weathersealed genoeg zijn. En daarbij een 18-300 mm lens met polarisatiefilter, UV filter, regenhoes, enz... Het was wel duidelijk dat de verkoper zoveel mogelijk wou verdienen...Het zou ons meer dan dubbel zoveel kosten dan de Pentax met lenzen, tas en alles erbij!
          De Pentax K-5 en K-30 hebben we niet echt goed kunnen testen, want die stonden in een glazen kast en de lenzen die we wilden testen lagen in het magazijn, terwijl de Nikons wel op de toonbank stonden om te testen. De D7000 was echter niet meer in voorraad en we zijn met lege handen naar huis gereden om er nog eens over na te denken...

Mijn vraag: zou een D7000 echt te verkiezen zijn boven een K-30? Er zijn inderdaad meer merkeigen lenzen te koop, maar wat ben je met een body die ietwat tegen regen kan, als de lenzen er niet tegen kunnen?
          Check dit filmpje eens.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Hallo,

Mijn K5 + 16-50DA* hebben reeds verschillende keren een regenvlaag over zich heen gekregen. De laatste keer zelfs een plets zeewater tijdens de tocht naar Zierikzee.
            Doen het nog steeds.

mvg
            Marc
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

Comment

mijn vorige compacte toestellen kregen altijd stof binnenin, maar ik stak ze dan ook in mijn broekzak en dat zal met zo'n dslr zowiezo niet gebeuren.
              Als je die DSLR in je boxershort verstopt, zal je wellicht wel meer succes bij de vrouwen hebben.
              Ik zat nochtans met Canon in mijn hoofd als "beste merk",
              De ideale openingszin voor een nieuwe merkendiscussie

Zet je reis foto's vooral op een blog of elders, om met ons te delen. Ik kijk er naar uit.

En vooral eerst de film "into the wild" eens bekijken, over een roadtrip naar Alaska. Enorm mooie film.

Comment

Pure zever dat de D7000 niet weathersealed genoeg is...
                Zo extreem als in dat filmpje heb ik hem nog niet getest (zou ik zelfs met een Pentax niet durven ), maar zelfs sneeuwstormen, woestijnzand en enorm veel regenbuien heeft mijn D7000 overleeft zonder blessures.
                Als je iets wil dat meer weathersealed is dan een Pentax, moet je al naar een Nikon D4 of Canon 1Dx gaan.
                De Nikonlenzen als de 18-200 en hoger kunnen perfect weathersealed. (enkel de kitlensjes en af-D lenzen zijn niet weathersealed)

Comment

als een verkoper zo'n bullschit je probeert aan te smeren, gewoon naar buiten wandelen en een andere zaak opzoeken
                  zo veel beter is een D7100 niet beter weathersealed dan een D7000 als die al beter weathersealed is
                  een pentax K30 is op dat gebied beter kwestie weersomstandigheden.
                  en een ander groot voordeel van die pentax is dat die beelstabilisatie in de body heeft, dus eender welke lens je erop zet heb je beeldstabilisatie
                  bij nikon en canon bijvoorbeeld zit dat in de lens , waardoor je dus dikwijls duurdere lenzen hebt als je stabilisatie erin wilt hebben
                  in uw geval zou ik toch voor die pentax gaan , ik ben zelf een nikon gebruiker

Comment

Ok, duidelijk, het wordt een Pentax!

Comment

het is al gezegd, maar de Olympus OM-D is amen met de bijgeleverde kitlens absoluut waterbestendig en weerstbestendig, zowel body als lens kan een behoorlijk plens water verdragen, daarbij ook nog eens een uitskekende camera, klein handig snel en vooral dat kleine maakt hem uitermate geschikt voor reizen.
                      'Dus neem deze ook eens even mee in je keuze, Pentax is een goed keuze, maar qua lensaanbod een stuk magerder dan de andere merken, hou daar rekening mee, met name op de tweedehands markt die erg interressant kan zijn haast niet aanwezig.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

eens de discussie omdraaien :
                        met een tent in de natuur, trekking met rugzak, bedoeling mooie landschapsfotos en natuur, zonder professioneel te zijn ( lees : fotos gaan absoluut voor de reis & beleving, willen wachten voor het juiste licht enz) right ? : dan is een fototoestel waarbij je met één , hoogstens 2 ,lenzen goed uit de voeten kunt essentieel.

mijn advies is voor een lichtgewicht body te gaan ( instapmodellen van alle merken, ev systeemcamera) en vooral eens uit te gaan van welke 'polyvalente' lens er het beste resultaat geeft
                        ( polyvalent = groothoek-redelijke tele, grote lensopening van minder belang wegens natuurfoto's : dus welke 18-105, 17-70, 17-135 ed geeft het beste resultaat ? )
                        Ook batterijverbruik is een item van belang, pluspunt voor reflexcamera's tov systeemcamera. En pentax werkt ook met gewone batterijen dacht ik?

Hoewel ik pentax zeer genegen ben ( nog een analoge mx met assortiment van lenzen die nu nog passen ) was toen ik dezelfde keuze moest maken de nikon 18-105mm de betere keuze ( dacht ik) tov van de pentax en canon toen ( wel al een eeuwigheid geleden). Ondertussen is die pentax misschien wel beter, het bereik is in elk geval zeer comfortabel en waterproof ( en dus foolproof) is zeker een pluspunt.
                        Over de 2e handsmarkt : vind ik zeer dubbel : misschien weinig pentax 2e hands omdat alle gebruikers er zo content van zijn ? zelf vind ik het aanbod van lenzen ( practische lenzen, superlenzen,...) haast onbegrijpelijk : wordt er niet meer nagedacht voor aankoop ? ( maar off topic en commentaargevoelig ;-) )

advies : neem je tijd om er goed over na te denken, en eens je beslist hebt er van overtuigd zijn dat je de beste keuze gemaakt hebt en daar het beste uit halen.

succes, Geert.

Comment

Bedankt voor de tips. We hebben er lang over getwijfeld, maar het zal de Pentax K-30 worden: lichtgewicht, weersbestendig, makkelijk in de omgang, slikt ook AA's. eventueel oplaadbaar met zonneladertje.
                          Wat lenzen betreft: 18-135 WR voor meeste foto's: polyvalent, weersbestendig + de sigma 70-300 voor het verdere werk wanneer het droog is.

En nu hopen dat dit een goede keuze zal zijn...

Comment

Bedankt voor de tips. We hebben er lang over getwijfeld, maar het zal de Pentax K-30 worden: lichtgewicht, weersbestendig, makkelijk in de omgang, slikt ook AA's. eventueel oplaadbaar met zonneladertje.
                            Wat lenzen betreft: 18-135 WR voor meeste foto's: polyvalent, weersbestendig + de sigma 70-300 voor het verdere werk wanneer het droog is.

En nu hopen dat dit een goede keuze zal zijn...
                            Natuurlijk!!! (maar waarom niet ook een weerbestendige tele?)

Comment

Heb je ook naar de andere eigenschappen van een Pentax gekeken? Ik heb weleens gelezen dat de AF minder is, maar ik kan het niet terugvinden.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Volgens mij is de weer bestendigheid pas optimaal als de overige factoren dat ook zijn. In dit geval is je objectief het niet. Dan vraag ik me af wat de echte toegevoegde waarde is van de weer bestendigheid van de camera ?

Wat betreft stabilisatie in de body. Ik heb deze niet zo effectief gevonden dan stabilisatie in het objectief. Mijn persoonlijke voorkeur is dan ook in het objectief ;-)

Merken discussie is ook niet nodig, belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je keuze/aanschaf. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar merken als Nikon en Canon. Dit zijn grotere spelers en hier is veel voor te krijgen ook in het lagere segment.

Comment

Working...
                                X