Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weather sealed camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: weather sealed camera

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Natuurlijk!!! (maar waarom niet ook een weerbestendige tele?)
    we hebben getwijfeld tussen de 18-135 WR en de 18-55 WR + 50-200 WR, maar willen zowiezo tele tot 300mm, dus nemen we er een 70-300 bij en laten de 50-200 WR vallen.
    er is wel een weerbestendige 60-250 mm, maar die kost meer dan 1200 euro... Dat is misschien iets voor later.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      Volgens mij is de weer bestendigheid pas optimaal als de overige factoren dat ook zijn. In dit geval is je objectief het niet. Dan vraag ik me af wat de echte toegevoegde waarde is van de weer bestendigheid van de camera ?

Wat betreft stabilisatie in de body. Ik heb deze niet zo effectief gevonden dan stabilisatie in het objectief. Mijn persoonlijke voorkeur is dan ook in het objectief ;-)

Merken discussie is ook niet nodig, belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je keuze/aanschaf. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar merken als Nikon en Canon. Dit zijn grotere spelers en hier is veel voor te krijgen ook in het lagere segment.
      Het kan zijn dat stabilisatie in het objectief beter is, dat weet ik niet. Maar met de stabilisatie in de body kunnen we nu ook goedkopere lenzen kopen waarin geen stabilisatie zit.
      Voor weerbestendigheid bij Canon of Nikon zullen we al veel meer geld kwijt zijn. Zeker wat de lenzen betreft.

Comment

Goede beslissing.
        Weet dat er ondertussen een opvolger is voor de k-30, nl. de k-50. Moet je maar eens naar kijken.
        Welke versie van de Sigma ga je aanschaffen? Als het niet WR moet zijn, en je veel waar voor geld wilt, moet je absoluut nog de Pentax DA 55-300 in overweging nemen!!! Beste 55-300 op de markt en ook "beter" dan de Sigma's (scherpte, kleuren, contrast)
        Persoonlijk zou ik de kit nemen met de 18-55 WR, die zou volgens reviews beter presteren dan de 18-135. En is bovendien een pak goedkoper. Wel geen stille lens. Doch, gebruikers van de 18-135 zijn dan over het algemeen wel positief!
        Veel succes nog!

Comment

De K-50 is hier nog niet direct leverbaar en het is vrij dringend...dus K-30.
          Aan de Pentax 55-300 mm hadden we ook gedacht, aangezien deze kwalitatief zeker beter is dan de Sigma. Maar na het zien van een youtube filmpje heb ik gemerkt dat het nogal een luide lens is(screwdrive systeem). En omdat het toch vooral de bedoeling is om in de natuur te fotograferen en de beren enz niet zenuwachtig te maken, kiezen we liever voor de Sigma 70-300 APO. Is dit een stillere lens?

Comment

Dat is ook een koffiemolen, kijk eens naar`een Tamron 70-300 USD(als die er is voor Pentax)
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als men u niet laat testen - zou ik daar niet kopen. De klant is koning!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                Als men u niet laat testen - zou ik daar niet kopen. De klant is koning!
                IDD, je moet het kunnen testen voor je koopt, anders is de winkel niets waard.
                Bij mij hebben ze zelfs al eens een lens besteld zodat ik hem kon testen en vergelijken met een andere .

Comment

Working...
                X