Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 af -veldstand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D7000 af -veldstand

Ik heb een vraagje,

Bij een D7000,meestal gebruikt voor portretfotografie,Hoe stellen jullie het AF-veldstand in?
    Wat is het verschil tss een enkelspunt-af en een 39 punt veld?Ik bedoel ,bij allebei heb je toch maar 1 scherpstelpunt die je kan verplaatsen over het hele zoeksveld?Dus wat is dan het verschil?

Bij portretfotografie of fotograferen van kinderen,Hoe stellen jullie dan het scherpstelpunt in,automatisch of cont.?
    Dan nog 1 vraag,wat is de functie AE-l/AF-l,waarom gebruik je dit?

Bedankt
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

Re: Nikon D7000 af -veldstand

Ik zal je al van één vraagje verlossen.
    De AE-I/AF-I knop dient om zolang je ze ingedrukt houd de automatische belichting en witbalans vast te zetten.
    Heb de knop nog nooit gebruikt en zou ook niet weten wat het nut er van is.

Comment

Re: Nikon D7000 af -veldstand

Het nut ervan is dat je zowel belichting als scherpstelling op een punt (onderwerp) kan meten en vastleggen, vervolgens herkadreren en afdrukken. Je foto zal dan zowel wat belichting betreft als scherpstelling, nog steeds optimaal op het originele onderwerp liggen.
      In het menu kan je de knop trouwens ook instellen dat deze als on-off werkt (en nog heel wat andere varianten in combinatie met AF-S en shutter).

Lees de handleiding nog eens na op alle mogelijkheden. De beste instelling is iets persoonlijks.
      Foto's maken, de beperkingen ervaren, de handleiding nalezen en dan de instellingen wijzigen. Vervolgens vloeken dat dit al niet beter is en weer wijzigen (tot je terug bij een van je eerste instellingen bent die dan toch de beste bleek ;-).
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
      X