Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 auto iso

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D7000 auto iso

Hallo, ik heb vorige week m'n D5100 verkocht (via belgiumdigital ), en heb me een D7000 aangeschaft. De prijzen zijn scherp nu, ook omdat de opvolger er al is,
    maar ik kan wel even verder met de D7000, het is even wennen.
    Ik heb al wat in de handleiding zitten lezen, maar vraag het toch eens via deze weg: is er een gemakkelijke(r) manier om te switchen tussen auto iso en de iso zelf
    bepalen?
    Nu moet ik in het menu gaan, bij camera instellingen, een stap of 4 eer ik het kan aan en afzetten. Kan dit anders gedaan worden?
    We wonen in een huis waar er niet zo heel veel daglicht binnenkomt en zeker niet bij dit weer... Ik neem veel foto's van onze spruit (1 jaar), en was verrast door het
    resultaat met de auto iso, er is maar 1 foto waar de ruis zichtbaar is, de rest van de testfoto's is heel goed gelukt met die functie.
    Maar ik stel hem ook zelf graag in de iso, en vroeg me af of je dat altijd op die manier moet doen.
    Alvast bedankt
    mvg Christophe

Re: Nikon D7000 auto iso

Het voorlaatste knopje linksonder op je body indrukken, en dan met je draaiwieltje instellen.
    (pagina 101, handleiding )

Comment

Bedankt voor de reactie. Heb nog even gekeken in de handleiding, maar dat had ik gisteren ook gedaan.
      Ik weet dat je met de iso knop onderaan zelf je iso kan instellen, maar dat is het probleem niet. Maar als de iso via het opnamemenu is ingesteld op auto iso, dan kan je niks doen
      met de iso knop, want de camera bepaalt de iso zelf. Ik wilde weten of er een snellere manier is om te wisselen tussen auto iso en de iso zelf instellen (met de knop en het wieltje).
      Nu moet ik dus naar het menu > opnamemenu > ISO gevoeligheid instellen > autom inst iso gevoeligheid aan of uit.
      Pas als de automatische gevoeligheid op off staat, kan je zelf je iso instellen met het draaiwiel en de iso knop.
      Het zou praktisch zijn mocht ik kunnen switchen tussen de automatisch aan of af, via een knop op de camera.
      mvg Christophe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Het voorlaatste knopje linksonder op je body indrukken, en dan met je draaiwieltje instellen.
        (pagina 101, handleiding )
        Daar stel je enkel de iso waarde mee in en niet of het auto ISO moet zien of niet.
        Je kan het zo doen: zet het item "Autom inst. ISO-gevoeligheid" op een programmeerbare knop (fn)- knopje vooraan uw toestel of programmeer de U1 of U2
        Bij mij is de U1 met een max. sluitertijd van 1/60 ingesteld en U2 met maximaal 1/125.

Comment

Geen idee of de D7000 dit kan, maar op de D7100 is het ISO-knop en voorste instelwiel voor auto-ISO aan/uit en het achterste wiel voor de ISO zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
            Geen idee of de D7000 dit kan, maar op de D7100 is het ISO-knop en voorste instelwiel voor auto-ISO aan/uit en het achterste wiel voor de ISO zelf.
            Bij de D7000 is dit niet het geval, eenvoudig programeren onder U1 of U2.
            Groeten. Ronald

Comment

Bedankt Crispyn, ik heb het met de Fn knop gedaan. Autom inst Iso-gevoeligheid staat wel niet tussen de keuzes voor de Fn knop, maar heb via 'mijn menu' de autom inst iso als eerste gezet, en dan kan je voor de Fn knop 'mijn menu' kiezen, dan neemt hij de eerste instelling in je lijst, en dat is dan de iso, zo is het opgelost.
              Alvast bedankt!!
              Gr Christophe

Comment

Keuzewiel links.
                groen AUTO = Auto iso + interne flits klapt open indien nodig
                Het icoon daaronder ( doorstreepte bliksem ) = idem maar zonder flits

Een Nikon D7000 setup guide ( pdf ) kan je downloaden via http://www.outthereimages.com/publishing.html
                Kies de pdf.
                Daar staan 4 voorbeelden uitgewerkt van mogelijke instellingen. Uiteraard aan te passen naar eigen wil

Mvg
                -Spider-
                Bezoek ook eens Spider's Web

http://www.spidersweb.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stephenstoph Bekijk bericht
                  Bedankt Crispyn, ik heb het met de Fn knop gedaan. Autom inst Iso-gevoeligheid staat wel niet tussen de keuzes voor de Fn knop, maar heb via 'mijn menu' de autom inst iso als eerste gezet, en dan kan je voor de Fn knop 'mijn menu' kiezen, dan neemt hij de eerste instelling in je lijst, en dat is dan de iso, zo is het opgelost.
                  Alvast bedankt!!
                  Gr Christophe
                  Staat bij mij ook zo ingesteld. Andere vaak gebruikte instellingen staan er dan onder.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Thx voor de hulp iedereen, grtz, Christophe

Comment

Working...
                    X