Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad en Nikon DSLR foto's direct bekijken na opname

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ipad en Nikon DSLR foto's direct bekijken na opname

Is dit mogelijk ?
    Ik heb een Ipad en een USB-camera-adapter
    Als ik nu de camera aansluit dan wordt er gevraagd of ik de afbeeldingen wil importeren en dan zie ik de afbeeldingen in een raster.
    Nee dat wil ik niet , maar ik wil de afbeelding die ik net heb gemaakt direct bekijken op mijn i-pad zoals ik ook op het scherm zou zien van mijn camera.
    Zonder dat ik ze importeer, ik wil dus geen tethering gaan doen.
    Het enige doel is mijn net gemaakte opname beter beoordelen op zo een groter scherm.
    Ik heb een D7000.
    Iemand een idee ?

Re: Ipad en Nikon DSLR foto's direct bekijken na opname

Heb hier ook al naar gezocht, denk niet dat dit mogelijk is
    nikon coolpix s9100

Comment

Met een eyefi kaartje is dat mogelijk. ZIe http://fstoppers.com/how-to-tether-y...t-jailbreaking

Comment

Zeker mogelijk, maar niet met een USB adapter...
        Je moet de Mini-HDMI uitgang van je D7000 gebruiken en deze dan inpluggen in je Ipad, TV, scherm, tablet,...
        Werkt bij mij perfect met TV, pc-scherm en Win8 tablet (xps 12). Ipad heb ik nog niet getest, maar zou enkel niet kunnen werken als de adapter geen HDMI-in heeft.
        Maar ik denk wel dat het beter is om een wifi-adapter te kopen zodat je deze kan streamen naar je ipad.

Comment

Dit kan via bv. een Transcend WiFi sd-kaartje (16 of 32 Gb). Je maakt hiermee een plaatselijk draadloos netwerkje dat je kan verbinden met je iPad dmv. een gratis app. Je kan ofwel telkens de laatst gemaakte foto automatisch laten downloaden, ofwel kan je bladeren in de map van de sd-kaart in jouw fototoestel. De foto's worden alleen maar op de iPad getoond, niet geimporteerd.
          Last edited by guydw; 21 maart 2013, 19:44. Reden: correctie toegevoegd
          www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Zeker mogelijk, maar niet met een USB adapter...
            Je moet de Mini-HDMI uitgang van je D7000 gebruiken en deze dan inpluggen in je Ipad, TV, scherm, tablet,...
            Werkt bij mij perfect met TV, pc-scherm en Win8 tablet (xps 12). Ipad heb ik nog niet getest, maar zou enkel niet kunnen werken als de adapter geen HDMI-in heeft.
            Maar ik denk wel dat het beter is om een wifi-adapter te kopen zodat je deze kan streamen naar je ipad.
            ipad heeft geen hdmi-in

Comment

Hi, Maybe this can help...

Operating nikon cameras with ipad,iphone, etc.Cameramator is connected to camera through USB. Instant preview of pictures on a remote device.

Kuda189 merupakan tempat para pemain game online merebutkan hadiah. Ini adalah situs resmi untuk masuk memainkannya semua permainan di dalam kuda 189.
              Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

Comment

350 euro?
                Dan kan je evengoed het origineel van Nikon kopen, dat kost nog geen derde van dit hier!

ipad heeft geen hdmi-in
                Serieus? Ik had ook die hdmi adaptor toen ik de ipad had, maar heb deze wel niet getest met mijn D7000. (gelukkig vervangen door wat beters )

Comment

Serieus, alleen een hdmi-uit.

Een eye-fi (of ander sd-kaartje met wifi) kaartje van €50 is de goedkoopste en handigste oplossing.

Comment

Tja, connectiviteit is nu eenmaal niet het sterkste punt van de iPad. Wij hebben er één maar ik denk niet dat zulks lukt. Ik heb ook een Galaxy Note 10.1, met een SD-kaart adapter. Daar kan je wel alle foto's meteen zien, importeren volgens nood, bewerken in Photoshop Touch, ... Leuk voor op reis!
                    Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      350 euro?
                      Dan kan je evengoed het origineel van Nikon kopen, dat kost nog geen derde van dit hier!
                      reken er nog maar eens 150€ clearance kosten voor de douane bij...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
                        Daar kan je wel alle foto's meteen zien, importeren volgens nood, bewerken in Photoshop Touch, ... Leuk voor op reis!
                        't is enkel het realtime zien dat niet lukt... de rest wel! voor ipad bestaat er trouwens een erg interessante app voor lightroom gebruikers: photosmith
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de reacties, blijkbaar niet zo eenvoudig.
                          Zou wel handig zijn natuurlijk.

Comment

als je een foto kan bekijken op een iPad is hij ook ingeladen (copy) op die iPad.
                            Ik weet niet hoe het zit met een IPad, maar als je de USB kabel van een pc aansluit aan een Nikon camera, herkent de pc de camera als een opslag medium. Je kan de foto's die opgeslagen zijn op het geheugenkaartje, bekijken met windows viewer (met NX2 lukt dat niet , ik weet niet waarom), als je de Nikon NEF codec installeert op de pc kan de Windows viewer ook de Nef foto's tonen.
                            In hoevere dit lukt met IPad weet ik niet, ik heb er geen en twijfel steeds meer als ik toch niet voor Android moet gaan.
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

... dit lijkt me een fijne oplossing maar wel best prijzig: 329€ bij Konijnenberg - 315€ via Wex Photographic UK

Wireless tethering and remote camera control for Canon, Fuji, Nikon, and Sony. Works with iPhone, iPad, Android, macOS, and Windows computers.

en een artikel in het Nederlands:

... vanaf 11:14 wordt de Camranger hier op een duidelijke manier voorgesteld:

Comment

Working...
                              X