Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben ik nu gek? Ik wil terug naar analoog...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ben ik nu gek? Ik wil terug naar analoog...

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Als je eens wist hoe ik kan genieten van mijn analoge LP's
    Daar heb ik nog nooit van genoten, veel slechter geluid dan een goede CD.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Daar heb ik nog nooit van genoten, veel slechter geluid dan een goede CD.
      Het is hier niet het juiste topic om te bespreken, dus sorry dat ik er over begonnen ben alvast.

Maar je weet niet waarover je praat denk ik. Het geluid van een LP is veel beter . Maar.... ,er is uiteraard een maar, de installatie moet ervoor geschikt zijn en het zal je nooit lukken met zo'n pickup die in de jaren tachtig bij alle installatie's was (technics, akai, tensai, itt enz.)

Want in tegenstelling tot wat iedereen altijd zegt kraakt een goede plaat niet of amper en zijn zeker de iets oudere platen beter opgenomen dan 95% van de hedendaagse cd's.

Hier hebben al verschillende "CD"mensen met open mond zitten luisteren.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Het is hier niet het juiste topic om te bespreken, dus sorry dat ik er over begonnen ben alvast.
        bij deze ter kennisgeving aangenomen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het plezante van analoog (af)werken is het feit dat je na afloop een afdruk in handen hebt ! Nu staan ze bij mij allemaal netjes op de schijf, ook leuk hoor, maar toch... anders !
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

krijg hier echt een gevoel bij van "vroeger was alles beter en leuker" , ik heb nog een baterij analoge toestellen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denk om weer met rolletjes te gaan ******, chemicalien, donkere kamers enz.., nee geef mij maar digitaal, sinds ik de OM-D heb ben ik weer meer van digitaal gaan houden, ik heb nog nooit in het wilde weg geklikt, maar ben nog van de oude school, eerst kijken, nadenken, van te voren een foto zien, dan pas klikken, nu komt het mooie van digitaal, ik kan gelijk even terugkijken of dit het was wat ik zo bedoeld was, niet goed, hup weg ermee en even een aanpassing en een nieuwe foto, dat kun je toch wel echt een groot pluspunt noemen van digitaal, qua nabewerking en de juiste programma's kan ik vrij dicht bij het gevoel komen van analoog, dus ik vind het ietwat overdreven om te zeggen, analoog is beter, hooguit anders.
            Ik zou niet meer terug willen naar analoog, vind de analoge toestellen erg leuk om mee te spelen en naar te kijken, maar het kan bij mij absoluut niet op tegen digitaal, zeker niet de laatste generatie toestellen.
            Als ik nog denk aan het ge***** in de badkamer en donkere kamer, nee dank je.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Er staat toch geen deur tussen nu en het verleden. Dus je hoeft niet eens
              aan te kloppen. Vroeger, nu en morgen, analoog of digitaal, het is allemaal
              voor de fun. Niet meer niet minder.
              We moeten nu eenmaal iets doen voordat we doodgaan.

Comment

daarbij snap ik dan ook niet de discussie over ruis die regelmatig gaande is, moet je eens naar analoog kijken, dat was pas ruis, alleen heette het toen korrel.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Maar je weet niet waarover je praat denk ik.
                  Een totaal foute gedachte.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Maar je weet niet waarover je praat denk ik. Het geluid van een LP is veel beter . Maar.... ,er is uiteraard een maar, de installatie moet ervoor geschikt zijn en het zal je nooit lukken met zo'n pickup die in de jaren tachtig bij alle installatie's was (technics, akai, tensai, itt enz.)

Want in tegenstelling tot wat iedereen altijd zegt kraakt een goede plaat niet of amper en zijn zeker de iets oudere platen beter opgenomen dan 95% van de hedendaagse cd's.
                    Heb thuis een installatie "geërfd" van mijn grootvader, denk dat de versterker/radio uit de jaren '60 is, van Telefunken, en een platenspeler van Dual, wellicht jaren '80.
                    Geeft heel warme klanken. 't is niet meer in goeie staat, en er is serieuze kromming bij het draaien, en geeft af en toe eens wat gekraak, maar de klank is zo warm, alsof je temidden van een concertzaal zit. Je voelt ieder instrument precies apart op je trommelvlies.
                    Datzelfde geluid krijg ik niet uit mijn cd speler. Ik zeg niet dat het een beter geluid is, maar het voelt gewoon juister aan.

Net zoals je een gitaar inplugt op een analoge of digitale versterker. Een digitale versterker klinkt nog steeds plastiekerig, ook al heb je een dure of een technisch hoogstaande, terwijl een analoge warmer en levendiger klinkt. Probeer maar uit in een gitaarwinkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Heb thuis een installatie "geërfd" van mijn grootvader, denk dat de versterker/radio uit de jaren '60 is, van Telefunken, en een platenspeler van Dual, wellicht jaren '80.
                      Geeft heel warme klanken. 't is niet meer in goeie staat, en er is serieuze kromming bij het draaien, en geeft af en toe eens wat gekraak, maar de klank is zo warm, alsof je temidden van een concertzaal zit. Je voelt ieder instrument precies apart op je trommelvlies.
                      Datzelfde geluid krijg ik niet uit mijn cd speler. Ik zeg niet dat het een beter geluid is, maar het voelt gewoon juister aan.

Net zoals je een gitaar inplugt op een analoge of digitale versterker. Een digitale versterker klinkt nog steeds plastiekerig, ook al heb je een dure of een technisch hoogstaande, terwijl een analoge warmer en levendiger klinkt. Probeer maar uit in een gitaarwinkel.
                      Ik geloof dat gewoon niet. Enfin, ik geloof dat mensen dit ervaren, maar dat de ervaring hen tussen de oren zit. Kijk naar foto's, het is vanaf een goed RAW-bestand mogelijk om de foto er om het even hoe te laten uitzien, een foto kan net zogemaakt worden als de analoge foto's van vroeger, als men dat al zou willen. Waarom zou dat met geluid anders zijn? Muziek is van vele zaken afhankelijk. Op geen enkele installatie klinkt muziek exact hetzelfde. Er zijn ook "warmere" merken van versterkers en luidsprekers. Ik denk dus dat het tussen de oren zit.
                      Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Working...
                      X