Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging nikon d90 en nikkor 18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vervanging nikon d90 en nikkor 18-200

hallo,

ik kan mijn nikon d90 en nikkor18-200 waarmee ik de voorbije jaren met veel plezier op stap ging ( de 18-200 werkpaard voor alle werk) aan een vriend doorverkopen. Ik wens bij nikon te blijven , het ,,nieuwe " toestel en lens mogen meer kosten dan de d90 en nikkor 18-200 indien dit een zichtbaar betere kwaliteit oplevert. Wat is de beste nieuwe combinatie , wel zonder met diverse lenzen te werken :

- een d90 met een andere lens ?
    - of een duurdere nikon met de nikkor 18-200 ?
    - of .....

bedankt voor alle tips

Jacques

Re: vervanging nikon d90 en nikkor 18-200

Logische opvolger zou de D7100 zijn, heb ik ook gekocht na mijn D90.

Discussie over lenzen ga ik niet starten. Daar is zoveel keuze in. Ik heb een 16-85mm, véél minder dan de 18-200mm qua bereik, maar het volstaat voor 95% van de foto's die ik neem. Ik heb verder een 70-300mm voor de oveeige 5%. Van beide zeer tevreden.
    Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Alle nieuwe modellen (D3200, D5200, D7000 en D7100) zijn wat fotografische kwaliteit (minder ruis bij hogere iso, kleurdynamiek) betreft beter dan de D90. Het verschil tussen de nieuwe modellen onderling ligt hoofdzakelijk in de knopjes en extra functies, dus niet zozeer in beeldkwaliteit.
      Superzoom lenzen zijn echter fotografisch niet de beste keuze en, wat mij betreft, eigenlijk enkel aangeraden als reislens (stoffige omgeving). Ze geven nogal veel vervorming, zowel bij groothoek als tele, zijn niet zo scherp en hebben meer last van kleuraberatie. Je gaat dan ook meer vooruitgaan met betere lenzen, dan met een betere body.

Ik zie ook niet welk je probleem is met je huidige combo. Deze is niet slecht hé. Als je niet echt ergens een beperking ervaart, zou ik deze gewoon houden.
      Wil je toch een upgrade doen, dan zou ik ook het bereik over minstens twee lenzen (met overlap) splitsen.
      De combo van Streamerke heb ik toevallig (of niet ???) ook, maar een 18-105 + 70-200 (of 70-300) is ook mogelijk.
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jatas Bekijk bericht
        hallo,

ik kan mijn nikon d90 en nikkor18-200 waarmee ik de voorbije jaren met veel plezier op stap ging ...

- een d90 met een andere lens ?
        zou ik voor gaan.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zou ik voor gaan.
          grt,bouk.

Als je geen problemen hebt en geen tekortkomingen kan je vriend beter hier op BD eens rond kijken.
          En jij je set houden.

Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

hallo iedereen,
            bedankt voor de vele nuttige tip, we gaan even overleggen

Jacques

Comment

Working...
            X