Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D400

Ik heb een vermoeden (!!), dat wil zeggen dat ik het ook niet zeker weet, dat zowel Canon als Nikon hun semi-promodellen nog enkel gaan uitbrengen met fullframe-sensors.
    Dus ik twijfel heel hard of er wel een D400 of 7dmkii gaat uitkomen.

But time will tell, en ik kan er natuurlijk ver naast zijn.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ook omdat DX in principe geen voordeel heeft voor Nikon en Canon, ze verliezen er enkel enorm veel geld mee! Als er een D400 uitkomt, dan wil dit zeggen dat dit de D4 verkopen zal verminderen en dat mensen die op fullframe een 300 2.8 zouden kopen, nu een 70-200 kunnen gebruiken om aan 300mm te komen.
      Mocht ik een grote camerafabrikant zijn, zou ik het wel weten hoor!
      Maar het enige waar ik nu geen rekening mee hou is de concurrentiepositie, beide weten dat als zij met een D400-style body uitkomen en de concurrentie doet dit niet, dat een groot deel van die verkopen naar de andere kant zal gaan.
      Dus: I love competition! We worden er allen beter van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Dan ga je aan de prijs van een D600 zitten; ik weet echt niet of de meeste dan toch niet voor FF zullen gaan...
        En de natuurfotografen dan????

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Helemaal niet Geert , het is allemaal een theoretisch denken hier (en wishful thinking )
          Gelukkig heb ik er bij "mijn" theoretisch denken (dat ik wel eens de grote pot zou winnen), niet naar geleefd.........

Zelfs bij Nikon zelf hebben ze dingen bedacht die nooit op de markt zijn gekomen, zo hebben ze daar ooit met het idee
          gelopen een toestel uit te brengen met een vierkante ccd van ongeveer 30mm zijde, deze zou binnen de beeldcirkel vallen
          van een FF objectief, en je zou er zowel vierkant als portretstand als landschap kunnen op instellen zonder je toestel te
          moeten draaien, de ccd zou een licht parabolische vorm krijgen ipv. plat, wat een heleboel lensfouten zou oplossen.
          Waarom is deze er nooit gekomen, alleen zij weten dat.
          Last edited by Guest42; 6 mei 2013, 16:13.

Comment

Ik denk dat ik ga wachten op de 403 van Peugeot.
            We kunnen de D400 wensen, daarom komt die er nog niet.
            Wat ik mis op de D7000 (en wat met een update opgelost kan worden) is een betere bracketing. Ik zou 5 of 7 frames willen, maar vooral dat ik, ook al sta ik in single shot of slow continu, het reeksje in burst kan schieten. Nu moet ik de camera op continu zetten, en daarna niet vergeten terug te zetten. Sowieso, voor 3 beelden is het minder relevant.
            Misschien hebben andere body's dit, vóór de D7000 gebruikte ik de D40 (zonder bracketing, en daarvoor manuele Minolta's uit het stenen tijdperk (Bracketing? wat is bracketing?)
            En ik zou ook lagere ISO's willen, wat mij betreft mag dat op 6 beginnen, dat zijn 4 stops zonder ND filter.
            Video hoeft voor mij niet, maar de markt verwacht dit (althans, volgens de marketeers).
            Aparte knopjes voor AF en AE Lock, ook welkom.
            Een in te bouwen GPS-module (of standaard GPS) zou welkom zijn, niet dat ik het echt mis, maar het zou een verkoopsargument zijn. Het huidige systeem met een ding op de hotshoe en een kabeltje naar de poort die ook gebruikt wordt voor een remote kan mij niet bekoren.
            En natuurlijk minder ruis, snellere ruisbewerking, hogere ISO's, 51 AF punten, gearticuleerd LCD (of afneembaar, why not?), oriënteerbare flitser (dit is eigenlijk vrij makkelijk te realiseren, en als het ding iets krachtiger zou zijn, GN 15-20 bv, zou je leuk kunnen bouncen tegen een normaal wit plafond)
            En daarmee heb ik de7200 gedefiniëerd.

Ik hoop dat ze bij Nikon Japan ook BD lezen, dan weten ze wat ze moeten doen.

Merk op dat ik het niet heb over Mpixels, dat is veel minder relevant dan ruisbeheersing (en helaas omgekeerd evenredig, zij het niet mathematisch)

Maar ik wacht ook op de D400. Om te zien hoe helder onze kristallen bollen wel zijn.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              En de natuurfotografen dan????

Johan
              Waarom zouden die niet een FF kunnen gebruiken ?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Waarom zouden die niet een FF kunnen gebruiken ?
                Met een dx camera kom je met een 500mm f4 dikwijls toe bij een full frame moet je al een 600mm hebben (veel duurder).
                Maar de belangrijkste reden is...
                Als je met een 500mm een klein vogeltje wil fotograferen in FX krijg je het beestje niet beeldvullend. De scherpstelafstand is te groot. Bij DX gaat dat wel.
                Ik gebruik ook een D3 naast mijn D300 maar dan bijna altijd met converter.
                Ook is de scherptediepte kleiner bij het zelfde beeld.

En kom nu niet af dat je kan croppen want dan verlies je alles waar fx voor staat.

Johan

Comment

Daarom vind ik de D800(e) zo fantastisch, je hebt alle mogelijkheden en voordelen van fx in een fantastische body. EN je kan in DX-mode gaan zonder enig kwaliteitsverlies ten opzichte van een DX-body. (en je hebt dan een bijna oneindige buffer in raw)
                  Mijn D7000 komt niet meer boven (zelfs niet voor DX) omdat de D800 zelfs nog scherper is in DX dan de D7000.
                  Als je inderdaad een FX met 12mp ten opzichte van een dx met 12mp vergelijkt, heeft de dx natuurlijk het voordeel.

Comment

Eigenlijk vind ik dat met een native iso van 6400 de D7100 niet echt in de buurt komt van een opvolger voor de D300s,
                    van een D400 verwacht ik veel beter.

Dat een dergelijk toestel de verkoop van de D4 zou kelderen, weet ik zo nog niet.
                    Het prijskaartje van de D4 is van die aard dat ikzelf bv. dergelijk bedrag nooit zal kunnen verantwoorden voor iets wat uiteindelijk nog altijd een hobby is.
                    Dus daar is volgens mij zeker een markt voor een D400.

Of dergelijk toestel er komt, blijft speculeren, maar als de concurrentie ermee op de proppen komt, zal Nikon zeker moeten volgen.
                    Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Maar de D7100 komt wel ZEER dicht bij wat mensen verwachten van de D400 (supersnelle autofocus, uitstekende sensor,...).
                      Dus een D7100 met snelle sd-kaartjes is bijna even goed als een D400.
                      Kwa fototechniek zal je wel gelijk hebben, maar het doosje van een DXXX is natuurlijk heel wat anders. Vergelijk D5100->D90->D300
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Qua body ligt een D7100 wel dicht bij een D300s. (veel meer dan een D7000 en D90)
                        En een D7000 voelt al stukken beter dan een D90.
                        Maar natuurlijk zou ik een D300s body verkiezen boven een D7100. (ook 1 van de redenen waarom ik toch voor een D800 ben gegaan ipv D600)

Comment

Working...
                        X