Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Dat weet niemand .
Maar de D7100 komt wel ZEER dicht bij wat mensen verwachten van de D400 (supersnelle autofocus, uitstekende sensor,...).
Dus een D7100 met snelle sd-kaartjes is bijna even goed als een D400.
Ik verwacht van de D400 een grensverleggende camera, geen verbeterde dit of dat, nee, wat meer "out of the box thinking" van Nikon, meer pixels en een snellere AF, OK, niet slecht maar dat moet beter kunnen.
Vraag is wel of Nikon dit commercieel wel interessant zal vinden.
Denk dat bij een introductie van een D400 deze benauwend dicht in het vaarwater van de D600 zou zitten.
Denk dat bij een introductie van een D400 deze benauwend dicht in het vaarwater van de D600 zou zitten.
Die kunnen nooit in elkaars vaarwater komen. Een FF of DX camera zijn gewoon 2 verschillende zaken, ook al zou een D400 evenveel kosten als een D600.
Onderscheid zou kunnen gemaakt worden op de autofocus, en bv 10fps.
Maar of Nikon dat de moeite gaat vinden... misschien als tegenzet voor de Canon 7D MK II
Wie weet...
ben ik volledig mee akkoord... Het prijsverschil tussen een D7100 en D600 is te klein om er nog een high-end cropcamera tussen te parkeren. Hoeveel beter dan een D7100 kan een cropcamera eigenlijk nog worden? Niet veel op dit ogenblik... ik denk dat de D7100 op dit ogenblik de referentie op de markt is.
Hoeveel beter dan een D7100 kan een cropcamera eigenlijk nog worden? Niet veel op dit ogenblik... ik denk dat de D7100 op dit ogenblik de referentie op de markt is.
Hij zou terug wat groter kunnen zijn vr betere ergonomie. Hij zou volledig uit magnesium kunnen bestaan, een echte AF- on knop kunnen hebben.
Ik beschouw van de D200 naar de D7000 eerder als een stap achteruit.
Ik verwacht van de D400 een grensverleggende camera, geen verbeterde dit of dat, nee, wat meer "out of the box thinking" van Nikon, meer pixels en een snellere AF, OK, niet slecht maar dat moet beter kunnen.
Men zou dan werk kunnen maken van een geavanceerde EVF, en Multi zwenkbaar LCD scherm, à la Sony alpha 99. Iets dat men later zou kunnen introduceren in FFramers, als de kinderziekten eruit zijn.
ben ik volledig mee akkoord... Het prijsverschil tussen een D7100 en D600 is te klein om er nog een high-end cropcamera tussen te parkeren. Hoeveel beter dan een D7100 kan een cropcamera eigenlijk nog worden? Niet veel op dit ogenblik... ik denk dat de D7100 op dit ogenblik de referentie op de markt is.
Je kan de D400 niet gaan vergelijken met een D7100 of een D600. De D400 zal aanleunen met de D800 maar dan in een DX-uitvoering en een iets gunstiger prijskaartje.
Je kan de D400 niet gaan vergelijken met een D7100 of een D600. De D400 zal aanleunen met de D800 maar dan in een DX-uitvoering en een iets gunstiger prijskaartje.
Dan ga je aan de prijs van een D600 zitten; ik weet echt niet of de meeste dan toch niet voor FF zullen gaan...
Comment