Ik heb een Canon 500D en ben zeer tevreden van mijn toestel. Ik heb het nu reeds 2,5 jaar. Het enige (grote) minpunt is dat ik nu al voor de derde keer hetzelfde probleem heb: mijn toestel wil niet scherpstellen en ook geen opnamen maken. Wanneer ik op de ontspanner druk gebeurt er niets. De eerste keer dat ik dit voor had heb ik het toestel binnengedaan. Op de herstelbon staat als uitgevoerde herstelling: onderhoud onderdelen en onderhoud contacten. De tweede keer is het vanzelf snel weggegaan, maar nu wil hij weer helemaal niet mee.
Na mijn zoektocht op het internet denk ik dat het ligt aan het contact tussen lens en body.
Ondertussen is het toestel buiten garantie en ik heb het de komende dagen verschillende keren echt nodig, dus kan het niet weer een paar weken missen. Kan ik de contactpunten zelf onderhouden en schoonmaken? Heb ik daar speciaal materiaal voor nodig?
Ik zit er echt mee, dit is heel frustrerend.
Na mijn zoektocht op het internet denk ik dat het ligt aan het contact tussen lens en body.
Ondertussen is het toestel buiten garantie en ik heb het de komende dagen verschillende keren echt nodig, dus kan het niet weer een paar weken missen. Kan ik de contactpunten zelf onderhouden en schoonmaken? Heb ik daar speciaal materiaal voor nodig?
Ik zit er echt mee, dit is heel frustrerend.
Comment