Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud contacten, kan ik dit zelf??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderhoud contacten, kan ik dit zelf??

Ik heb een Canon 500D en ben zeer tevreden van mijn toestel. Ik heb het nu reeds 2,5 jaar. Het enige (grote) minpunt is dat ik nu al voor de derde keer hetzelfde probleem heb: mijn toestel wil niet scherpstellen en ook geen opnamen maken. Wanneer ik op de ontspanner druk gebeurt er niets. De eerste keer dat ik dit voor had heb ik het toestel binnengedaan. Op de herstelbon staat als uitgevoerde herstelling: onderhoud onderdelen en onderhoud contacten. De tweede keer is het vanzelf snel weggegaan, maar nu wil hij weer helemaal niet mee.

Na mijn zoektocht op het internet denk ik dat het ligt aan het contact tussen lens en body.

Ondertussen is het toestel buiten garantie en ik heb het de komende dagen verschillende keren echt nodig, dus kan het niet weer een paar weken missen. Kan ik de contactpunten zelf onderhouden en schoonmaken? Heb ik daar speciaal materiaal voor nodig?

Ik zit er echt mee, dit is heel frustrerend.

Re: Onderhoud contacten, kan ik dit zelf??

En een Gommetje om te gommen kreeg ik
    Op het met de woorden van Urbanus te zeggen

Gewoon een gommetje de contactjes lichtjes opschonen niet zoals op papier duwen he zachtjes met een gommetje

Comment

Ik heb het meteen geprobeerd, helaas geen verandering... Toch heel erg bedankt voor de tip.

Comment

Het probleem kan ook in de ontspanknop zitten (en in het printje waar die knop op zit).
        Dan zal het niet helpen dat je de contactjes van de lens zuiver maakt.
        Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met lenscontactjes.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik ben bij een zeer lieve buur langsgeweest die ook Canon heeft, en hebben één van zijn lenzen op mijn toestel gebruikt. Het ligt aan mijn lens... Klopt het dat als ik mijn lens wil laten repareren ik bijna evenveel kwijt ben als wanneer ik een nieuwe lens koop (het gaat om een kitlens, 35-55mm)?

Comment

Je kan ze vervangen door de nieuwste kitlens http://www.photozone.de/canon-eos/83...1855_3556stmis .
            Volgens die test is dat een heel scherpe lens.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Urban_wolf Bekijk bericht
              Ik ben bij een zeer lieve buur langsgeweest die ook Canon heeft, en hebben één van zijn lenzen op mijn toestel gebruikt. Het ligt aan mijn lens... Klopt het dat als ik mijn lens wil laten repareren ik bijna evenveel kwijt ben als wanneer ik een nieuwe lens koop (het gaat om een kitlens, 35-55mm)?
              U schrijft eerst: "De eerste keer dat ik dit voor had heb ik het toestel binnengedaan. Op de herstelbon staat als uitgevoerde herstelling: onderhoud onderdelen en onderhoud contacten."
              En nu ligt het ineens aan het objectief, wat hebben ze toen echt gedaan? De contacten van het objectief of die van de camera hersteld

Comment

Ja, dat vraag ik mij ook af, maar ik heb er mij toen geen vragen bij gesteld, de camera deed het weer en hij was onder garantie dus ik had geen kosten.

Comment

Heb ook eentje liggen van een kennis van me ... AF van ver naar kortbij ok, omgekeerd nada ... heb indertijd eens een BD-gezocht-zoekertje gezet voor een partsdonor maar tot nu toe geen respons ... de beste oplossing is een tweedehands broertje te zoeken ... een 18-55 IS ( I of II maakt niet uit) is courant te vinden aan 50 en is ook een uitzonderlijk scherpe kitlens, zie photozone (de STM uitvoering doet daar nog een schepje bovenop maar die zal je niet vinden aan 50)
                  ... op tweedehands staat bvb deze http://www.2dehands.be/foto-camera/l...qq=canon+18-55

Comment

Heel erg bedankt voor de link!! Ik heb de verkopen gecontacteerd, nu vingers kruisen dat hij snel reageert, heb volgende donderdag een fotosessie gepland...

Comment

Working...
                    X