Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D - 7D ??? Eos 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 60D - 7D ??? Eos 30D

Hey
    Ik neem al een jaar of 6 foto's met een eos 30D.
    Nog altijd content van mijn bakske wel wat kosten aan gehad vorig jaar , nu enfin kan gebeuren slijtage zeiden ze.
    Was geen goedkope kost maar uiteindelijk toch gedaan.

Nu denk ik dat het stillekes aan tijd wordt voor een nieuwe machine.
    Kheb maar 2 keuzes de 60d en de 7D. Iedereen raad me een 7D aan het is vooral voor autosport.

Als ik echter de specs bekijk doet de 60D het zeer goed tov een 7D.
    EN de 60D die kost bijna de helft minder.

Dus mijn vraag is het een verantwoord kost om voor de 7D te gaan of is die 60D echt uitstekend??

alvast bedankt voor de adviezen

Re: Canon 60D - 7D ??? Eos 30D

autosport => 7D

de 7d is eigenlijk te vergelijken met een 1D-reeks maar voor de hobbyist om het zo te zeggen

de burst van de 7d ligt hoger, de AF is aangepast voor snelheid

de kans dat je aan de 60d in het begin ook voldoende gaat hebben of tevreden gaat zijn, komende van je 30d is natuurlijk ook wel een feit
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      autosport => 7D

de 7d is eigenlijk te vergelijken met een 1D-reeks maar voor de hobbyist om het zo te zeggen

de burst van de 7d ligt hoger, de AF is aangepast voor snelheid

de kans dat je aan de 60d in het begin ook voldoende gaat hebben of tevreden gaat zijn, komende van je 30d is natuurlijk ook wel een feit

Als je zo de specs bekijkt op depreview dan is die 60d OP bepaalde vlakken toch beter

Klopt dit echt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
        Als je zo de specs bekijkt op depreview dan is die 60d OP bepaalde vlakken toch beter

Klopt dit echt?
        ben je zeker dat je de 60d hebt gekozen en niet de 6d?

in de 60d & 7d zit dezelfde sensor dus de verschillen in beeldkwaliteit zullen heel miniem zijn.
        de verschillen tussen deze beide toestellen zijn dus miniemer.
        http://www.dpreview.com/products/com...ts=canon_eos7d
        als ik daar kijk, zie ik een verschil in de burst rate / continious drive, het aantal focuspunten en het feit dat de 7d een dual processor heeft waardoor deze zijn AF beter is toegespitst op sport / actie & ook sneller kan werken
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb ervaring met beide. Eerst een 60D gehad nu een 7D. Op pure beeldkwaliteit zit er niet zoveel verschil op alhoewel ik de 7D ietsje in het voordeel geef.
          Op gebruiksgemak wint de 7D voor mij zonder twijfel. Veel betere buttons layout (vooral het grote instelwiel op de achterkant is bij de 60D minder): dubbele functie toetsen op de bovenkant, extra toetsen links van het scherm, ietsje grotere body wat leuker werkt met grotere en zwaardere lenzen. Enige voordeel van de 60D voor mij was het draaibaar scherm op de achterkant. Op statief kan dit soms zeer handig zijn. Niettegenstaande is de 60D een goed toestel. Je moet maar eens zoeken naar de vliegtuigfoto's van mij hier.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Niet twijfelen, zeker voor de 7D gaan. Komt ge ook regelmatig occasie tegen tegen mooie prijzen. Behalve IQ komt de 7D zeer dicht in de buurt van mijne 1D markIV. Ik werk nog steeds met ze allebei, 7D soms op statief op de rally en op circuit staat daar gewoon mijne 300mm op. Weet wel niet welke lenzen ge hebt maar zowel de 7D als de 60D presteren merkelijk beter met goede lenzen.

Grts, Spikke!
            www.rallyandraces.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikke Bekijk bericht
              ... Weet wel niet welke lenzen ge hebt maar zowel de 7D als de 60D presteren merkelijk beter met goede lenzen.

Grts, Spikke!
              Kan ik beamen.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikke Bekijk bericht
                Niet twijfelen, zeker voor de 7D gaan. Komt ge ook regelmatig occasie tegen tegen mooie prijzen. Behalve IQ komt de 7D zeer dicht in de buurt van mijne 1D markIV. Ik werk nog steeds met ze allebei, 7D soms op statief op de rally en op circuit staat daar gewoon mijne 300mm op. Weet wel niet welke lenzen ge hebt maar zowel de 7D als de 60D presteren merkelijk beter met goede lenzen.

Grts, Spikke!
                ik heb een 70-200 2.8 dus normaal zit dit wel ok denk ik.

Dus over de lens maak ik me geen zorgen meer

enkel over de body natuurlijk want er zit toch een opmerkelijk prijsverschil tussen

de Foto's van de 30d zijn zeker ok maar de 60d of de 7d zullen wel veel beter scoren.

Vooral het feit dat de ervaring van Tbird zegt dat de beeldkwaliteit superdicht bij elkaar liggen.

Is de meerprijs het echt waard?

Comment

Las ook dat er eventueel een nieuwe 7D op de markt zou kopen? staat dit in het korte gepland?

Comment

Dit zal niet lukken met een 60D denk ik
                    Magnesium body...weather sealing...betere layout van buttons...100% viewfinder ipv 96%
                    Dus is dit de meerprijs waard...ik vind van wel...maar dit moet ieder voor zich uitmaken
                    Last edited by Jboy; 13 april 2013, 14:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                      ... de 7d is eigenlijk te vergelijken met een 1D-reeks maar voor de hobbyist om het zo te zeggen ....
                      Ik sta toch altijd versteld als iemand zulke dingen durft te beweren

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Ik sta toch altijd versteld als iemand zulke dingen durft te beweren

grts
                        Sieg
                        Gezegd door iemand die nog nooit met een 1D-reeks camera gespeeld heeft?
                        Ik verkies mijn 1DIII ook boven mijn 50D, alhoewel de 50D lichter is, meer pixels heeft en ik hogere ISO-waardes kan instellen (wat niet wegneemt dat ze minder ruisvrij zijn).
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Aangezien Sieg volgens mij in het huidige Shoot magazine staat en daar toch foto's van zijn hand in staan met de 1DX en 1D mark IV, denk ik het niet .
                          Of ben jij niet die Sieg, Sieg ?
                          Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

... Veel betere buttons layout (vooral het grote instelwiel op de achterkant is bij de 60D minder): dubbele functie toetsen op de bovenkant...
                            Inderdaad, of je nu een 30D, 40D, 50D, 7D of 5D vast hebt, je vindt de knoppen direct terug terwijl je door de zoeker blijft kijken.

Nog altijd even tevreden van m'n 7D als 3 1/2 jaar geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimberWolf Bekijk bericht
                              Aangezien Sieg volgens mij in het huidige Shoot magazine staat en daar toch foto's van zijn hand in staan met de 1DX en 1D mark IV, denk ik het niet .
                              Of ben jij niet die Sieg, Sieg ?
                              Ik bedoelde eigenlijk het citaat van SVIS, zoals Sieg het aanhaalde. Sorry voor de misvatting.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Working...
                              X