Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera moet ik kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera moet ik kiezen?

Beste bezoekers,

Ik zit al een tijdje na te denken en te dubben over welke digitale camera ik aan zou schaffen. Ik kan zeggen dat fotografie wel steeds meer een hobbie van mij begint te worden. Op dit moment zijn er 2 camera's die ik op het oog heb, mijn vraag aan jullie is dus voor welke zouden jullie gaan en hebben jullie al ervaring met deze camera's?

- Nikon D3200 AF-S DX 18-55 VR

- Canon EOS 1100D + 18-55 IS II

of zou ik beter kunnen wachten op de Canon EOS 100D 18-55 ??

Re: Welke camera moet ik kiezen?

de EOS 100D kan bij bepaalde winkels reeds worden gepre-ordered.

voor de rest, een slechte camera bestaat eigenlijk niet meer.
    de keuze zijn vooral tegenwoordig persoonlijk aan het worden, gecombineerd met de doeleinden die men wil fotograferen en de specificaties die daarvoor nodig zijn.

daarom kan ik maar 1 ding zegge: ga naar de winkel, neem de toestellen ter hand, probeer de bediening, doorloop de menu's, ...
    en dan kies je in combinatie met de specificaties welke je het beste ligt
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Kaps Bekijk bericht
      Beste bezoekers,

Ik zit al een tijdje na te denken en te dubben over welke digitale camera ik aan zou schaffen. Ik kan zeggen dat fotografie wel steeds meer een hobbie van mij begint te worden. Op dit moment zijn er 2 camera's die ik op het oog heb, mijn vraag aan jullie is dus voor welke zouden jullie gaan en hebben jullie al ervaring met deze camera's?

- Nikon D3200 AF-S DX 18-55 VR

- Canon EOS 1100D + 18-55 IS II

of zou ik beter kunnen wachten op de Canon EOS 100D 18-55 ??
      Ik ga je geen advies geven over N of C. tip is wel om ze beiden eens in de hand te nemen en te voelen welke er het beste past in jouw hand.
      Qua lens zou ik zelf gaan voor een 18-105. Net even wat meer bereik/mogelijkheden.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
        Ik ga je geen advies geven over N of C. tip is wel om ze beiden eens in de hand te nemen en te voelen welke er het beste past in jouw hand.
        Qua lens zou ik zelf gaan voor een 18-105. Net even wat meer bereik/mogelijkheden.
        Hahaha die tip wilde ik net geven Maar H@rm was me voor.

Comment

De nikon is recenter en zal waarschijnlijk beter zijn op bijna ieder vlak.
          100D lijkt me in ieder geval weggegooid geld.

Comment

Afgelopen weekend naar een fotozaak geweest en de D3200 en 1100D bekeken. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de D3200. De extra lens stel ik maar even uit.
            Ik wil de camera eigenlijk online kopen bij cameraisland.nl
            Heeft iemand ervaringen met deze webshop ?

Comment

Voor 725€ heb ik nog een Canon 60D met Canon 18-135 IS STM te koop. Dit is verbeterde versie van de 18-135 met stillere en snellere autofus. Erg fijne camera en lens, ligt ook erg goed in de hand. Wat uitgebreider en robuuster als de door jou voorgestelde modellen. Autofocus systeem staat ook op een iets hoger nivo. Ik doe hem weg, omdat ik ga overstappen naar het M43 systeem. Ik heb 3 jaar een 60D gehad en is me altijd goed bevallen, maar wil nu naar een camera die ik iedere dag bij me kan dragen zonder een hele fototas nodig te hebben.
              "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Working...
              X