Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7100

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd denk ik dat je kennis van fotografie in elk geval minder is dan de kwaliteit van je scherm. Zolang je niks kan zeggen over de sluitertijd die gebruikt is bij deze foto is verder discussiëren echt zinloos.

Ik kan een foto zo onscherp nemen als je wil hoor, dat is niet moeilijk. Scherp kan ook, maar het is pas als je zeker kan zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om een scherpe foto te nemen dat je kan zeggen dat er een mogelijk probleem is met je toestel of lenzen.

Verstuurd van mijn GT-N8000 met Tapatalk
    Eventjes goed kijken....staat één post hoger..
    Nu.. ik ben misschien geen krak in fotografie maar weet best wat sluitertijden en diafragma's etc..zijn en dat je best van auto afblijft..Blijft het feit dat ik mijn D90 beter vondt dan deze en enigzins spijt heb van deze aankoop..
    Iemand die goeie resultaten uit dit toestel kan krijgen mag dat altijd eens komen bewijzen en hem voor mijn part overkopen....
    Last edited by marc1201; 20 april 2013, 18:44.

Comment

Excuses, tja ik kan er dan weinig over zeggen, ik kan een foto plaatsen waar ik een bij op heb staan, de foto is haar en haarscherp. Bij sterk inzoomen op de bij zie je dat de voelsprieten 2 pixels dik zijn. Kan dus niet scherper.

Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
        ik kan een foto plaatsen waar ik een bij op heb staan, de foto is haar en haarscherp. Bij sterk inzoomen op de bij zie je dat de voelsprieten 2 pixels dik zijn. Kan dus niet scherper.

Kan ik waarschijnlijk ook,maar wat ik bedoel is dat ik er bij vliegtuigspotten niks fatsoenlijks uitkrijg.Van zodra de achtergrond nogal effen wordt(zoals lucht) gaat het mis.Ook lijkt het dan of mijn foto's zitten onder de ruis..zelfs op iso100.
        Maar soit back to topic..het ging hier eigenlijk over de D7100...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
          100% crop van die foto...alles behalve scherp.
          Moet zeggen dat ik dit ook niet superscherp vind. Maar ik heb verder geen ervaring met deze tak van fotografie.
          Maar als ik hem iets verscherp, dan wordt het opeens een ander verhaal.

D7000 heeft nu eenmaal verscherping nodig in je nabewerking
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Moet zeggen dat ik dit ook niet superscherp vind. Maar ik heb verder geen ervaring met deze tak van fotografie.
            Maar als ik hem iets verscherp, dan wordt het opeens een ander verhaal.

D7000 heeft nu eenmaal verscherping nodig in je nabewerking
            Zelfs met nabewerking krijg ik ze dikwijls niet goed..

Comment

Je hebt deze foto geschoten op 195mm F7.1 1/800 ISO 200.
              Sommige roofvogels schiet je ook tussen de 1/1000 - 2000 dus na mijn mening gewoon de sluitertijd verhogen.

Comment

Dit formaat wel ja,maar niet op 100%
                bekijk de foto dan niet op 100%.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  bekijk de foto dan niet op 100%.
                  Ja zo is is het probleem ook opgelost ja... Maar is niet de bedoeling he

Comment

Zelfs met nabewerking krijg ik ze dikwijls niet goed..
                    Hoe zit het met stilstaande voorwerpen? Krijg je deze wel scherp?

Want op 195mm heb je al minimaal een sluitertijd nodig van 1/250. Met een D7000 zou ik dan al voor 1/500 kiezen. Dus 1/800 lijkt me dan krap voor een snelbewegend voorwerp.

Comment

Ja zo is is het probleem ook opgelost ja... Maar is niet de bedoeling he
                      waarom niet? je maakt (als het goed is) toch een foto met een bepaald doel in gedachte. Ik had een foto gemaakt voor het geboortekaartje van ons dochtertje gemaakt. Natuurlijk was de foto met de leukste expressie een beetje onscherp op 100%. 100% betekent met mijn D7000 en scherm dat ik naar een deeltje van een foto van 100x150cm zit te kijken. Dat was niet nodig en de 10 x16 afdruk is meer dan ok. Ik denk dat een 20x30 nog steeds geen onscherpte zou verraden, maar 100% wel.

Comment

waarom niet? je maakt (als het goed is) toch een foto met een bepaald doel in gedachte. Ik had een foto gemaakt voor het geboortekaartje van ons dochtertje gemaakt. Natuurlijk was de foto met de leukste expressie een beetje onscherp op 100%. 100% betekent met mijn D7000 en scherm dat ik naar een deeltje van een foto van 100x150cm zit te kijken. Dat was niet nodig en de 10 x16 afdruk is meer dan ok. Ik denk dat een 20x30 nog steeds geen onscherpte zou verraden, maar 100% wel.
                        Waarom WEL??
                        Je mag er toch vanuit gaan, dat een toestel gewoon een scherpe foto maakt... ook op 100%. Als je alleen maar afdrukjes maakt van 10*15 of 20*30, dan kun je net zo goed een compactcamera gebruiken.

Comment

Waarom WEL??
                          Je mag er toch vanuit gaan, dat een toestel gewoon een scherpe foto maakt... ook op 100%. Als je alleen maar afdrukjes maakt van 10*15 of 20*30, dan kun je net zo goed een compactcamera gebruiken.
                          Zou ik ook denken..

Comment

Waarom WEL??
                            nee. Dat mag je niet. hogere resolutie is leuk, maar betekent niet dat er nooit een moment komt waarop 100% zo hard vergroot dat het niet meer scherp is.
                            Last edited by putor; 22 april 2013, 17:16.

Comment

nee. Dat mag je niet. hogere resolutie is leuk, maar betekent niet dat er nooit een moment komt waarop 100% zo hard vergroot dat het niet meer scherp is.
                              Ja, maar dat moment is nog niet aangebroken bij een d7000. Na softwarematig verscherpen moet je hier gewoon een scherpe foto uit kunnen krijgen op 100%

Comment

Ik ben in twijfel over de beperkte buffer om NEF te schieten in burst. Zou een D7000 daar een betere oplossing zijn als de 24mp geen must zijn?
                                Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Working...