Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Meer nog, eigenlijk heb ik een gat tussen 50mm en 70mm aangezien ik mijn goedkope kitlens (EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS) zelden gebruik omdat hij optisch het zwakst is van al mijn lenzen (had die lens beter niet gekocht).
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
      Ik twijfel erg om te annuleren en de canon dan toch te bestellen
      Als ik alles hier lees..
      nog steeds geen goede reactie op de sigma

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om hier te discuteren met jullie over wat wel of niet goed is , want er valt langs mijn zijde niet te discuteren, ik ken er niets van dus
      Ik zal jullie maar geloven zeker ???

Ik ga eens horen wat mijn vriend denkt (al denk ik dat ik het al weet )

Nu vervloek ik mezelf dat ik niet gewoon bij mijn standpunt ben gebleven daar..
      Nog eens op en af Turnhout

Ik hou jullie op de hoogte ..

It's getting complicated ...
      Maar je mag er zeker van zijn dat de forumleden je goede raad geven. Velen hebben in dezelfde situatie gezeten en spreken uit ervaring.
      Uiteindelijk is en blijft het jouw beslissing en moet je een keuze maken.
      Maar met wat hier reeds is neergeschreven heb je wel een goede indicatie.
      And that is the understatement of the year ...
      Not all who wander are lost ...
      EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
        It's getting complicated ...
        Maar je mag er zeker van zijn dat de forumleden je goede raad geven. Velen hebben in dezelfde situatie gezeten en spreken uit ervaring.
        Uiteindelijk is en blijft het jouw beslissing en moet je een keuze maken.
        Maar met wat hier reeds is neergeschreven heb je wel een goede indicatie.
        And that is the understatement of the year ...
        Zijt maar zeker It's getting complicated ...
        Niet gemakkelijk..
        Het gaat om toch redelijk wat geld dus ik wil niet zomaar kopen om te kopen..
        Ik wil zeker zijn dat ik een goeie lens koop al brengt dat wat grote knopen met zich mee om door te hakken
        Nu ja jullie zijn nu toch met een paar die zeggen dat het een goede lens is, dus ik ga ervan uit dat jullie allemaal geen canon aandeelhouders zijn
        en me daarom canon aanbevelen

Comment

Zijt maar zeker It's getting complicated ...
          Niet gemakkelijk..
          Het gaat om toch redelijk wat geld dus ik wil niet zomaar kopen om te kopen..
          Ik wil zeker zijn dat ik een goeie lens koop al brengt dat wat grote knopen met zich mee om door te hakken
          Nu ja jullie zijn nu toch met een paar die zeggen dat het een goede lens is, dus ik ga ervan uit dat jullie allemaal geen canon aandeelhouders zijn
          en me daarom canon aanbevelen
          Canon aandeelhouder ... I wish !!!
          Alle materiaal gratis :-), breng de bestelwagen maar !!!
          Not all who wander are lost ...
          EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
            Canon aandeelhouder ... I wish !!!
            Alle materiaal gratis :-), breng de bestelwagen maar !!!
            hang er nog een aanhangwagen aan voor mij dan ook ...

Comment

Iemand stelde ons ook een Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM Bulk lens voor

Om dan eventueel dat ''gat'' tussen 55-70 mm op te lossen..

Is dat een goeie lens of ook beter niet?

Comment

Iemand stelde ons ook een Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM Bulk lens voor

Om dan eventueel dat ''gat'' tussen 55-70 mm op te lossen..

Is dat een goeie lens of ook beter niet?
                Is een goede lens maar die enkele mm moet je echt niet opvullen.

Comment

Optisch gezien moet de EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM ook onderdoen voor de EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM. Ik quoteer uit de EOSZine review:

Oorspronkelijk geplaatst door EOSZine.nl
                  We hebben de kwaliteit met de EF-S 15-85mm vergeleken en de EF-S 17-55mm is op alle fronten beter. Ze is zelf bij f/2.8 scherper dan de EF-S 15-85mm bij f/5.6 en dat terwijl de EF-S 15-85mm toch een prima objectief is. Ook de EF 17-40mm heeft moeite de EF-S 17-55mm bij te benen. Gezien de hogere prijs van de EF-S 17-55mm (€820 vs. €650) én het feit dat hij jonger is (mei 2003 vs. januari 2006 = nieuwere materialen en coatings) is dat eigenlijk geen verrassing.

Bron: EOSZine.nl
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Ik ga akkoord met François. Dat gat ga je geen last van hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Idd...2 stappen vooruit of achteruit en je hebt dat verschil al opgevuld.

Comment

Sandy

Ik heb net de test uitgevoerd. Ik heb aan het ene uiteinde van de keukentafel mijn flitser neergezet met links en rechts van de flitser een AA batterij. Dan heb ik bijna aan het andere uiteinde van de keukentafel mijn 550D neergezet met EF 70-200mm F/4L IS USM erop op 70mm en heb ik de camera verschoven totdat beide batterijen net tegen de randen (links en rechts) van de foto stonden (via het liveview schermpje achterop de camera). De afstand van de camera tot het uiteinde van de keukentafel (achter de camera) heb ik genoteerd. Daarna heb ik mijn EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS op mijn 550D gezet en deze op 55mm gezet. Nu heb ik de camera zo verschoven totdat de batterijen weer net tegen de randen kwamen. En dan uiteindelijk weer de afstand gemeten van de camera tot het uiteinde van de keukentafel (achter de camera). Het verschil in afstand tussen de 2 testopstellingen was 41,5cm. Dus als je 41,5cm achteruit/vooruit beweegt, heb je het gat tussen 55 en 70mm opgevuld d.m.v. je voeten te gebruiken.
                        Last edited by jocau; 12 mei 2013, 16:05.

Comment

Het is IMO onzinnig om in "gaten"te denken bij lenzen.
                          Kan je met een bepaalde lens doen wat je wil zonder veel te moeten wisselen, DAAR moet je naar kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            Optisch gezien moet de EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM ook onderdoen voor de EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM. Ik quoteer uit de EOSZine review:
                            Oke geen probleem, die persoon had die even voorgesteld aan ons ..
                            Ik had wel verwacht dat die nog iets minder ging zijn dan de 17-55

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            Sandy

Ik heb net de test uitgevoerd. Ik heb aan het ene uiteinde van de keukentafel mijn flitser neergezet met links en rechts van de flitser een AA batterij. Dan heb ik bijna aan het andere uiteinde van de keukentafel mijn 550D neergezet met EF 70-200mm F/4L IS USM erop op 70mm en heb ik de camera verschoven totdat beide batterijen net tegen de randen (links en rechts) van de foto stonden (via het liveview schermpje achterop de camera). De afstand van de camera tot het uiteinde van de keukentafel (achter de camera) heb ik genoteerd. Daarna heb ik mijn EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS op mijn 550D gezet en deze op 55mm gezet. Nu heb ik de camera zo verschoven totdat de batterijen weer net tegen de randen kwamen. En dan uiteindelijk weer de afstand gemeten van de camera tot het uiteinde van de keukentafel (achter de camera). Het verschil in afstand tussen de 2 testopstellingen was 41,5cm. Dus als je 41,5cm achteruit/vooruit beweegt, heb je het gat tussen 55 en 70mm opgevuld d.m.v. je voeten te gebruiken.
                            Met manier van spreken een klein stapje vooruit of achteruit , dat valt nog wel te doen dan
                            Thx voor de test zo slim ben ik nog ni om dat allemaal zo uit te zoeken..
                            Ik hou het momenteel bij de reviews (die zijn soms al moeilijk genoeg om te verstaan )

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            Het is IMO onzinnig om in "gaten"te denken bij lenzen.
                            Kan je met een bepaalde lens doen wat je wil zonder veel te moeten wisselen, DAAR moet je naar kijken.
                            nee ik kan wel begrijpen dat ik niet in gaten mag denken, maar wist het niet anders te verwoorden
                            en ja je hebt wel gelijk, als ik kan fotograferen wat ik wil met die lens is het goed..

Comment

Bij deze is de sigma lens dus geannuleerd

Comment

Dus, ik ga vandaag eindelijk de 17-55mm bestellen bij konijnenberg

op de site van konijnenberg raden ze mij de Tiffen 77mm Digital High Transmission Ultra Clear filter aan om te gebruiken op deze lens.
                                Iemand hier ervaring mee?

Of zijn er andere aanraders als filter??

groetjes

Comment

Working...
                                X