Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Het voordeel is: nu kan je ze nog annuleren... En nee, de Sigma lens is met 100% zekerheid niet zo goed als de Canon lens. Ik vertrouw verkopers nooit. Ik heb ze al teveel onzin horen uitkramen in mijn leven over zaken waarvan ik meer afwist dan hen. Daarom ga ik af op reviews op het internet en op gebruikerservaringen van mensen. Die zeggen veel meer dan de onzin die zo'n verkoper (meestal) uitkraamt.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
      Ik zeg het het is moeilijk als je daar staat..
      Het probleem is : mij kunnen ze namelijk alles wijs maken

Ik twijfel heel hard nu, gewoon omdat er niet één goeie reactie komt dus..

En financieel is het geen probleem , ik had er voor gespaard, normaal had ik ze nu.., maar omdat die man zei dat die sigma zeker zo goed was , ja waarom dan 300 euro meer uitgeven dacht ik dan..??
      Dat geld kon ik dan weer sparen voor een flits ofzo later..

mja ik weet wel beter veel geld uitgeven aan een goeie lens ..

Nu ja als ik het zo hoor had ik ze beter meegebracht ..

#twijfel, twijfel...
      Kan je begrijpen, mij had ie ook de sigma aangesmeerd met hetzelfde verhaal. Gewoon voor de 17-55 gaan als je je financieel niet in problemen brengt dan.
      Ze raden ook altijd een filter aan. In dat geval was hun keuze voor mij correct. Bij konijn verkopen ze graag tiffen digital ht ultra clear als bescherming en deze zijn ook wel echt neutraal. Heb er meerdere testen mee gedaan.
      Zou op de 17-55 zeker een filter zetten als bescherming maar vooral om het stof uit de lens te houden. Spreek hier weer uit ervaring. Collega heeft van dag één een tiffen erop en geen enkel stofje erin. Ik heb na een paar weken mijn filter gekocht en er zaten ondertussen al enkele kleine stofjes in. Niet dat je die stofjes zo direct ziet op een foto maar als je het kan beperken, zeker doen.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik heb indertijd mijn L-glas op mijn 350D gezet en stond verstomd van het verschil met de kitlenzen die ik er destijds bij had gekocht.De lenzen die ik heb bijgekocht waren op advies van dit forum en heb het mij nooit beklaagd , is zelfs al een 5DmkII en een 70/200 F2.8II bijgekomen.

Comment

Ben al blij met een positieve comment
          en het plezier daar doen we het voor..

Ik volg dit draadje met veel interesse en herken vele dingen die mij ook al overkomen zijn.
          Het aanraden van een filter bijvoorbeeld ... op sommige lenzen wel aan te raden zoals op de 17-55 om het stof eruit te houden, maar als bescherming voor de frontlens twijfel ik nog steeds over het ja of nee. Een beschadigde frontlens is natuurlijk niet prettig, maar elk stukje glas dat je voor je dure lens zet is een extra obstakel voor het licht en kwaliteit. Je materiaal verzorgen en de zonnekap gebruiken volstaat meestal voor een niet professioneel fotograaf. Trouwens, dat stof in de 17-55 valt wel mee, maar met een (kwaliteits)filter ervoor sluit je het in dit geval wel helemaal uit.
          Nu wil ik ook nog even terugkomen op je lenskeuze. Ik begrijp je keuze omdat een verkoper, die je wil vertouwen, je iets aanbeveelt. Maar als het financieel geen obstakel is, neem dan inderdaad de Canon maar, daar ge je nooit spijt van krijgen. En zoals vele forumleden aanraden veel reviews lezen want daar leer je ook heel erg veel uit.
          Not all who wander are lost ...
          EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ik vertrouw verkopers nooit. Daarom ga ik af op reviews op het internet en op gebruikerservaringen van mensen. Die zeggen veel meer dan de onzin die zo'n verkoper (meestal) uitkraamt.
            Zoals ik al zei, mij maak je alles wijs
            en die verkoper zei dus ook dat ik van forums en reviews moest weg blijven --> allemaal onzin
            dus ja..
            Ik ben hier nu wel niet weggebleven al een geluk , anders had ik dit weer allemaal niet geweten se

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
            Ik begrijp je keuze omdat een verkoper, die je wil vertouwen, je iets aanbeveelt. En zoals vele forumleden aanraden veel reviews lezen want daar leer je ook heel erg veel uit.
            Ja idd ik denk dan die mensen staan daar om mij te helpen, zoals ik hier een beetje door jullie wordt geholpen.
            Dus ik ga ervan uit dat die eerlijk zijn ..
            ivm reviews --> zie hierboven

Comment

ivm een filter

Ik heb op die 50mm ook een filter staan nu en de bedoeling is ook op de volgende lens een filter te nemen.
              Het zekere voor het onzekere nemen.
              Stof kruipt overal dus..

Comment

Zoals ik al zei, mij maak je alles wijs
                en die verkoper zei dus ook dat ik van forums en reviews moest weg blijven --> allemaal onzin
                dus ja..
                Ik ben hier nu wel niet weggebleven al een geluk , anders had ik dit weer allemaal niet geweten se

Ja idd ik denk dan die mensen staan daar om mij te helpen, zoals ik hier een beetje door jullie wordt geholpen.
                Dus ik ga ervan uit dat die eerlijk zijn ..
                ivm reviews --> zie hierboven
                Natuurlijk zal hij dat zeggen. Je moest maar eens zaken kopen bij hem waar hij niet zoveel winst op maakt.
                Wij zijn maar gewone (hobby)fotografen. Ik heb geen aandelen bij Canon, dus ik heb er niets aan als je een Canon lens of camera koopt. Maar je ziet wel dat er hier een redelijke unanimiteit is dat de Canon lens een stuk beter is dan de Sigma lens. Zowel gebaseerd op reviews (photozone.de) als op gebruikerservaringen (TBiRD bvb). Al enig idee wat je trouwens gaat doen? De bestelling annuleren/laten aanpassen of niet?
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ik twijfel erg om te annuleren en de canon dan toch te bestellen
                  Als ik alles hier lees..
                  nog steeds geen goede reactie op de sigma

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om hier te discuteren met jullie over wat wel of niet goed is , want er valt langs mijn zijde niet te discuteren, ik ken er niets van dus
                  Ik zal jullie maar geloven zeker ???

Ik ga eens horen wat mijn vriend denkt (al denk ik dat ik het al weet )

Nu vervloek ik mezelf dat ik niet gewoon bij mijn standpunt ben gebleven daar..
                  Nog eens op en af Turnhout

Ik hou jullie op de hoogte ..

Comment

Snapsort is enkel geschikt om de verschillen op papier aan te tonen. In realiteit is het vaak nog wat anders en/of zijn de verschillen een pak kleiner. Daarom hecht ik weinig waarde aan hun website. Het allerbelangrijkste blijft mijn inziens nog altijd het lenzenaanbod. Camera's komen en camera's gaan. De ene keer is camera van merk x iets beter, de andere keer is camera van merk y iets beter, maar goede lenzen kun je makkelijk 10 jaar (en langer) gebruiken. Wat ik verder ook veel belangrijker vind dan pure camera specificaties, is de manier waarop een camera aanvoelt in je hand. Voelt een camera bvb niet prettig aan in je hand, dan mag hij zelfs specificaties hebben die de concurrentie omver blazen. Je zal hem niet kopen of hij zal amper uit de fototas komen... Afgelopen zomer toen ik op het punt stond om te switchen naar Nikon (de D7000 lag in pole position hier), heb ik dat aan de lijve ondervonden. De 60D voelde zalig aan in mijn handen, terwijl ik mij erg ongemakkelijk voelde met een D7000 in mijn handen. Dit is natuurlijk erg persoonlijk en voor een ander persoon waarschijnlijk net omgekeerd, maar je snapt wel wat ik bedoel neem ik aan.
                    Het laatste wat ik ga doen i.v.m. de lenskeuze, is mezelf nog eens citeren (zie vetgedrukte hierboven). 300 euro verschil op 10 jaar geeft een meerprijs van 30 euro per jaar. Je moet voor jezelf uitmaken of dat teveel is voor een toplens of niet. Voor de rest ben ik wel benieuwd naar de afloop van het verhaal, dus hou ons gerust op de hoogte.

Trouwens moest de Sigma niet besteld worden en was de Canon op voorraad? Indien ja, dan heb je je lens meteen en moet je niet wachten. Ook een pluspunt.

Comment

• Re: Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Het laatste wat ik ga doen i.v.m. de lenskeuze, is mezelf nog eens citeren (zie vetgedrukte hierboven). 300 euro verschil op 10 jaar geeft een meerprijs van 30 euro per jaar. Je moet voor jezelf uitmaken of dat teveel is voor een toplens of niet. Voor de rest ben ik wel benieuwd naar de afloop van het verhaal, dus hou ons gerust op de hoogte.

Trouwens moest de Sigma niet besteld worden en was de Canon op voorraad? Indien ja, dan heb je je lens meteen en moet je niet wachten. Ook een pluspunt.
                      mja ik weet wel beter veel geld uitgeven aan een goeie lens ..
                      Ik was het niet vergeten

Idd de sigma moest besteld worden
                      Vorige week was de canon lens op voorraad dus nu mss ook nog wel..

Comment

Ik twijfel erg om te annuleren en de canon dan toch te bestellen
                        Als ik alles hier lees..
                        nog steeds geen goede reactie op de sigma

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om hier te discuteren met jullie over wat wel of niet goed is , want er valt langs mijn zijde niet te discuteren, ik ken er niets van dus
                        Ik zal jullie maar geloven zeker ???

Ik ga eens horen wat mijn vriend denkt (al denk ik dat ik het al weet )

Nu vervloek ik mezelf dat ik niet gewoon bij mijn standpunt ben gebleven daar..
                        Nog eens op en af Turnhout

Ik hou jullie op de hoogte ..
                        Ik denk dat jij je hier laat gek maken en met een ding ben ik het eens met de verkoper wegblijven van reviews op het net .
                        Ik durf wedden dat je de eerste 5jaar geen verschil zal zien tussen se sigma of de canon of je moet reuze afdrukken laten maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                          Ik denk dat jij je hier laat gek maken en met een ding ben ik het eens met de verkoper wegblijven van reviews op het net .
                          Ik durf wedden dat je de eerste 5jaar geen verschil zal zien tussen se sigma of de canon of je moet reuze afdrukken laten maken
                          Ik moet verder gaan op wat andere mensen zeggen aangezien ik er zelf nog niet veel van ken

Comment

nog één vraag:

Stel ik neem nu de canon 17-55mm
                            en na enkele tijd koop ik mij een lens vb. 70-200mm bij.
                            Ga ik dan het stuk tussen 55 en 70mm missen??

Comment

Neen. Een perfecte overlapping hoeft niet. Ik heb tot dusver nog geen mensen horen zeggen dat ze dat stuk bereik missen. Als je kijkt naar mijn handtekening (te zien onder elke post van mij), dan zie je dat ik ook een gat heb tussen 55mm en 70mm. Ik mis het alvast niet. Plus je kan altijd nog wat 'inzoomen' of 'uitzoomen' met je voeten door een paar stappen naar voor of naar achter te zetten.
                              Last edited by jocau; 11 mei 2013, 20:53.

Comment

Neen. Een perfecte overlapping hoeft niet. Ik heb tot dusver nog geen mensen horen zeggen dat ze dat stuk bereik missen. Als je kijkt naar mijn handtekening (te zien onder elke post van mij), dan zie je dat ik ook een gat heb tussen 55mm en 70mm. Ik mis het alvast niet. Plus je kan altijd nog wat 'inzoomen' of 'uitzoomen' met je voeten door een paar stappen naar voor of naar achter te zetten.
                                ja ik had het gezien dat jij dat stuk ook miste, maar ik had er geen idee van of je dat nu fel merkte of niet dus daarmee..
                                en ja als je uitkijkt waar je loopt kan je idd in en uitzoomen met je voeten

Comment

Working...
                                X