Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

dikke prof met je nieuwe aankoop en hoop dat je net als ik er veel plezier zal aan beleven !
    vergeet de filter en zonnekap niet

ik kocht mij vandaag
    Lowepro Slingshot 102 AW Zwart
    en
    een quick sling
    ik neem veel de fiets en op reis neem ik nogal moeilijk paden en voor dit is die lowepro slingshot ideaal
    die quicl sling zou ik gebruiken als we terrasje doen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
      Hey allemaal,

Ik mag vandaag zeggen dat ik trotse eigenaar ben geworden van een canon 60D

Normaal gezien ging ik voor de canon EF-S 17-55mm f.2.8 IS USM lens, maar eens aangekomen bij konijnenberg hebben we nog wat uitleg gekregen en die man die daar werkte verstond niet waarom ik voor die lens ging.
      Een zeer goede lens vertelde hij , maar veel te duur...

Dus die stelde voor van een Sigma 17-70mm f.2,8-4 DC macro C OS HSM Canon te nemen.
      Iets goedkoper zei hij omdat je de naam niet betaald en zeker zo goed als die Canon lens.
      Nu hoop ik maar dat ik een goede keuze heb gemaakt??

Nu was die lens er natuurlijk nog niet en heb ik ze besteld, maar om nu al te oefenen heb ik me de Canon EF 50mm f. 1,8 II meegebracht.
      Dan kan ik toch al even verder

Ook een rugzak en geheugenkaart meegebracht dus ik kan er tegenaan

groetjes
      We moeten eerlijk zijn: de verkoper liegt gewoon. De Sigma lens is een niveau lager dan de Canon lens. Dit merk je ook aan de reviews op photozone.de. Dat hij daarom slecht is, wil ik niet gezegd hebben, maar er is wel duidelijk een niveauverschil. De EF 50mm F/1.8 II vind ik dan weer wel een goede lens. Goedkoop en optisch goed. Was ook de eerste lens die ik bijkocht toen ik m'n 550D had gekocht.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Toen ik bij konijn in den tijd mijn oude 60D ging halen heb ik mij ook laten overhalen om de sigma 17-70 te kopen. Heb vrij snel de 17-55 2.8 aangeschaft. Deze staat 2 klasses hoger in mijn ogen. De sigma heeft variabele aperture en vooral een meedraaiiende focusring (geen manual override) wat zeer enerverend is. Ik spreek hier wel niet over de laatste 17-70 2.8-4 van de nieuwste generatie. Ik weet niet welke versie je gekocht hebt. Ook al die heisa rond de 50mm 1.8II is overroepen. Koop gewoon een 17-55 2.8 IS en je hebt de sigma en 50mm niet nodig, en ik spreek uit ervaring. Een sigma 50mm 1.4 daarentegen is wel iets anders. Toplens.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          We moeten eerlijk zijn: de verkoper liegt gewoon. De Sigma lens is een niveau lager dan de Canon lens. Dit merk je ook aan de reviews op photozone.de. Dat hij daarom slecht is, wil ik niet gezegd hebben, maar er is wel duidelijk een niveauverschil. De EF 50mm F/1.8 II vind ik dan weer wel een goede lens. Goedkoop en optisch goed. Was ook de eerste lens die ik bijkocht toen ik m'n 550D had gekocht.
          Ik sluit me aan bij de opmerking van jocau. Als ervaringsdeskundige, want ik heb zelf de 17-55 van Canon (en heb die vergeleken met de concurrentie in een echte test met collega's) kan ik bevestigen dat die gewoon top is in zijn segment. Natuurlijk is de Sigma ook heel erg goed en zal je daar erg veel plezier aan hebben. Ik stoor me wel aan het advies dat door verkopers gegeven wordt. Dat zou merk onafhankelijk moeten zijn en in volgorde van kwaliteit. De "plastic fantastic" (de 50 mm 1.8) is een reuze goede lens en prijs kwaliteit niet te kloppen denk ik. Sinds ik de 17-55 heb werd die echter niet meer gebruikt en heb ik ze verkocht.
          Maar wel gefeliciteerd met je aankoop, je gaat een hele leuke hobby tegemoet.
          Last edited by GinnFizz; 11 mei 2013, 11:29.
          Not all who wander are lost ...
          EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

De vraag is alleen maar : ga ik die ''klasse verschillen'' merken??
            Ik heb nog nooit gefotografeerd en begin pas..
            Als die verkoper daar wou verkopen had die mij toch gewoon die canon lens verkocht, want die is namelijk een stuk duurder..
            Zo denk ik dan, zou die man dan echt liegen??? geen idee..

Je staat daar en moet een keuze maken waarover je zelf nog niets of zeker niet genoeg weet..
            Dus ja ik heb voor die sigma gekozen omdat ik verder ben gegaan op die man zijn uitleg..
            en die zei dat dat een zeer goede lens was , zeker zo goed als die canon..

Ik zal het binnenkort zien

Ik hoop er dan ook een leuke hobby van te maken , ik heb geen bedoelingen om prof te worden

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Toen ik bij konijn in den tijd mijn oude 60D ging halen heb ik mij ook laten overhalen om de sigma 17-70 te kopen. Heb vrij snel de 17-55 2.8 aangeschaft. Deze staat 2 klasses hoger in mijn ogen. De sigma heeft variabele aperture en vooral een meedraaiiende focusring (geen manual override) wat zeer enerverend is. Ik spreek hier wel niet over de laatste 17-70 2.8-4 van de nieuwste generatie. Ik weet niet welke versie je gekocht hebt. Ook al die heisa rond de 50mm 1.8II is overroepen. Koop gewoon een 17-55 2.8 IS en je hebt de sigma en 50mm niet nodig, en ik spreek uit ervaring. Een sigma 50mm 1.4 daarentegen is wel iets anders. Toplens.
              Niet akkoord. Op F/2.8 is de 50mm F/1.8 II in het centrum en in de hoeken scherper dan de bijna 9x zo dure 17-55mm F/2.8 IS op 55mm. Stoppen we wat af (t.e.m. F/8), dan begint de dure 17-55mm F/2.8 IS in het centrum scherper te worden dan de 50mm F/1.8 II, maar in de hoeken blijft de 50mm F/1.8 II gewoon scherper. Natuurlijk zijn er nadelen aan de 50mm F/1.8 II zoals de goedkope bouwkwaliteit, geen manual focus override, kleine focusring (niet zo handig indien je manueel wil focussen), niet zo snelle autofocus... Maar optisch is hij wel (heel) goed dankzij zijn eenvoudig ontwerp. Bovendien is het altijd leuk om als beginner te kunnen spelen met een heel kleine scherptediepte (F/1.8) en dit voor een zeer betaalbare prijs.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Als die verkoper daar wou verkopen had die mij toch gewoon die canon lens verkocht, want die is namelijk een stuk duurder..

Je staat daar en moet een keuze maken waarover je zelf nog niets of zeker niet genoeg weet..
                Dus ja ik heb voor die sigma gekozen omdat ik verder ben gegaan op die man zijn uitleg..

Ik hoop er dan ook een leuke hobby van te maken , ik heb geen bedoelingen om prof te worden

groetjes
                Geloof me, hij liegt. De reviews en gebruikerservaringen beweren het tegendeel. Optisch is de EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM gewoon beter dan de voorgestelde Sigma lens. Heb je er al eens bij stilgestaan dat de verkoper misschien gewoon een grotere winstmarge heeft op de Sigma lens ook al is de Canon lens duurder?
                Last edited by jocau; 11 mei 2013, 14:28.

Comment

groetjes

Ik kan je redenering volgen en hoe dan ook heb je goed materiaal gekocht. Je zal er dus veel plezier aan beleven.
                  Not all who wander are lost ...
                  EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oke ik ga er vanuit dat die canon dan zoveel beter is..
                    Is die sigma dan slecht?
                    Of wel oke?

Ga ik het echt merken??

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
                      Ik kan je redenering volgen en hoe dan ook heb je goed materiaal gekocht. Je zal er dus veel plezier aan beleven.
                      Ben al blij met een positieve comment
                      en het plezier daar doen we het voor..

Comment

Oke ik ga er vanuit dat die canon dan zoveel beter is..
                        Is die sigma dan slecht?
                        Of wel oke?

Ga ik het echt merken??

groetjes
                        Je gaat het niet merken tot dat je de canon eens gaat gebruiken. IQ is een wereld van verschil.
                        Laat me raden. De verkoper was een iets oudere nederlander die deze lens zelf had?
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          Je gaat het niet merken tot dat je de canon eens gaat gebruiken. IQ is een wereld van verschil.
                          Laat me raden. De verkoper was een iets oudere nederlander die deze lens zelf had?
                          Dus beter niet deze lens volgens jullie??

Het wordt er echt niet simpeler op..

en idd het was die verkoper (niet goed?)

Comment

Dus beter niet deze lens volgens jullie??

Het wordt er echt niet simpeler op..

en idd het was die verkoper (niet goed?)
                            Nogmaals : lees het besluit op photozone en trek zelf uw conclusie http://www.photozone.de/canon-eos/51...osapsc?start=1

Comment

Eerlijk Sandy? Ik zou de lens annuleren en toch voor de EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM gaan. Dan weet je gewoon dat je een toplens in huis hebt en hoef je die in de toekomst niet te vervangen. Er is zo'n gezegde: "buy the best and cry once...". Wat eigenlijk gewoon neerkomt op meteen een (heel) goede lens kopen i.p.v. een minder goede en die achteraf te moeten vervangen, want dit komt uiteindelijk duurder uit. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn statief. Eerst een goedkoop en achteraf vervangen door een duurder exemplaar (dubbele kosten m.a.w.). Als je je financieel niet moet martelen om de EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM in huis te halen, dan zou ik de Sigma bestelling annuleren en de EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM in de plaats nemen.
                              Last edited by jocau; 11 mei 2013, 14:30.

Comment

Ik zeg het het is moeilijk als je daar staat..
                                Het probleem is : mij kunnen ze namelijk alles wijs maken

Ik twijfel heel hard nu, gewoon omdat er niet één goeie reactie komt dus..

En financieel is het geen probleem , ik had er voor gespaard, normaal had ik ze nu.., maar omdat die man zei dat die sigma zeker zo goed was , ja waarom dan 300 euro meer uitgeven dacht ik dan..??
                                Dat geld kon ik dan weer sparen voor een flits ofzo later..

mja ik weet wel beter veel geld uitgeven aan een goeie lens ..

Nu ja als ik het zo hoor had ik ze beter meegebracht ..

#twijfel, twijfel...

Comment

Working...
                                X