Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR Vervanger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR Vervanger

Vind NEX  veelzijdiger dan DLSR, gebruik zelf la-ea2 adapter voor sport, geeft snellere AF dan meeste DLSR’s, en behoud de voordelen van EVF.Meer dan 30 jaar OVF gebruikt nu EVF, vind het toch wel een merkelijke vooruitgang

Comment

Hallo,

Canon 5DMk2 + lenzen van 24-500mm = 20% gebruik
      Sony Nex7 + lenzen van 12 tot 200mm = 70%
      Overige (bridge+supercompact) = 10%

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Het is leuk te vernemen dat de LA-EA2 prima z'n ding doet.

Hoe werkt ie met Sigma OS lenzen [50-500, de 120-400 en de 150-500]? Heb je daar toevallig ervaring mee?

Comment

alle a-mount lenzen werken met de LA-EA2 adapter ook deze van 15 jaar oud.
          zou kunnen dat voor sommige sigma lenzen firmware upgrade nodig is (is zo voor SLT, mogelijk ook voor LA-EA2), maar sigma doet dit gratis.
          minolta lenzen zijn zeer erg gegeerd door aparte kwaliteit en werken ook met deze adapter.

Comment

Als "compactheid" de hoofdvereiste is dan is de Sony RX100 onklopbaar.
            Ik gebruik hem naast een Olympus OMD die niet zwaar en groot is maar toch te groot om zomaar in het hemdszakje te verdwijnen.
            Bovendien zeer content van de prestaties van dit kleintje.
            Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

Comment

Na wat reviews te hebben gelezen neig ik heel sterk naar de RX100. Het enige wat me nog wat zorgen baart is dat de X20 een mechanische zoom heeft en de RX100 niet, ookal heeft deze een ring.
              Valt er met de RX100 nog relatief snel te zoomen of niet ?

Comment

Dit valt nog wel mee vind ik. Is natuurlijk niet zo snel als met een dslr, maar is goed te doen. RX 100 is zeker een goeie keuze.

Comment

Prima

Dan nu nog enkel de K10D set de deur uit krijgen en de RX100 aanschaffen.

Comment

Working...
                  X