Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera?

Hoi,

Ik wil graag een camera aanschaffen om vooral aquarium vissen (circa 8-10cm groot) te fotograferen en natuurlijk mooie reisfoto's te kunnen maken.
    Budget is 750 euro alles in.
    Welke camera raden jullie mij aan? Welk objectief? Welke filters?

Bedankt!

Re: Welke camera?

Is al een topic over: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...00-451196.html
    D3200 is echt een uitstekend toestel om hiermee te beginnen, zeer mooie resolutie en uitstekende kleurweergave.
    Filter: Polarisatiefilter om reflecties in het water tegen te gaan en geen zweem te krijgen.
    Objectief: 18-105 of 16-85
    Als je later wat gespaard hebt zou ik zeker ook gaan voor een macrolens (hoeft niet duur te zijn en ze zijn bijna allemaal zeer goed).

Comment

Ben je opzoek naar een spiegelreflex of systeem camera ?
      Nikon en Canon hebben bijlevert goede instap camera's bijvoorbeeld de Nikon D3100 Canon 600D

Systeemcamera als de Sony Nex of Nikon etc zijn ook erg goed. Spiegelreflex kwaliteit in klein kastje

Comment

Koop of zoek een toestel dat redelijk of goed is op hoge iso's. Kijk maar eens op mijn flickr, hier onderaan te vinden. Ruis is weg te werken. Ik ben een tevreden eos550d gebruiker, tegenwoordig is de eos 650d voor mij top.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
          Koop of zoek een toestel dat redelijk of goed is op hoge iso's. Kijk maar eens op mijn flickr, hier onderaan te vinden. Ruis is weg te werken. Ik ben een tevreden eos550d gebruiker, tegenwoordig is de eos 650d voor mij top.

Deze is wel stukken minder goed op hoe iso als de D3200.

Comment

Volstaat de 17-55 kitlens dan?
            Deze wordt er sowieso bijgeleverd.

Comment

Is dit een goede polarisatie filter?

Heb bonnen van amazon, dus ben verplicht daar te bestellen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechtvh Bekijk bericht
                Volstaat de 17-55 kitlens dan?
                Deze wordt er sowieso bijgeleverd.
                Ik ga niet tegenspreken wat de tests over de camera sensoren vertellen. De kitlens 18-55 zal zeker voldoen, persoonlijk zou ik wel eerder naar een 18-135 grijpen om toch een iets universeler bereik te hebben. 55 mm kan soms wel wat krap zijn. Een polarisatiefilter zou ik persoonlijk achterwege laten, neemt wel reflecties weg maar ook licht richting uw sensor. Ik kijk strakjes zelf eens wat een bruikbaar bereik is, ik heb hier ook een aquarium, die vissen in sea life waren iets groter .
                Ok, juist eens gekeken. Met een brandpuntsafstand van 135 mm en diafragma van 5.6 en sluitertijd van 1/45 kom ik op iso 12800. Het zijn hier wel vissen van ongeveer 7 cm. Hoge iso is dus wel wenselijk en een groter diafragma eigenlijk ook. Het aquarium is hier ook verlicht... Die 18-55 gaat dus wel te kort zijn.
                Last edited by eos550; 24 maart 2013, 15:16.
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                  Ik ga niet tegenspreken wat de tests over de camera sensoren vertellen. De kitlens 18-55 zal zeker voldoen, persoonlijk zou ik wel eerder naar een 18-135 grijpen om toch een iets universeler bereik te hebben. 55 mm kan soms wel wat krap zijn. Een polarisatiefilter zou ik persoonlijk achterwege laten, neemt wel reflecties weg maar ook licht richting uw sensor. Ik kijk strakjes zelf eens wat een bruikbaar bereik is, ik heb hier ook een aquarium, die vissen in sea life waren iets groter .
                  Ok, juist eens gekeken. Met een brandpuntsafstand van 135 mm en diafragma van 5.6 en sluitertijd van 1/45 kom ik op iso 12800. Het zijn hier wel vissen van ongeveer 7 cm. Hoge iso is dus wel wenselijk en een groter diafragma eigenlijk ook. Het aquarium is hier ook verlicht... Die 18-55 gaat dus wel te kort zijn.
                  Kun je me eens een linkje posten welke lens ik dan best aanschaf?
                  Ik kan dan best enkel de body kopen?

Bedankt voor de hulp, ben echt een leek!

Comment

Hier vind je hem ik bulk, deze zijn ook nieuw maar meestal uit een kit gehaald: http://www.digicamshop.be/product/29...6-is-bulk.html

Met camera de STM versie, gaat wel boven uw budget: http://www.digicamshop.be/product/20...mm-is-stm.html

De eos 600D met het hetzelfde objectief, wel terug boven uw budget: http://www.digicamshop.be/product/20...m-is-lens.html
                    Last edited by eos550; 25 maart 2013, 04:49.
                    flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand2)/Nikon
                      Deze is wel stukken minder goed op hoe iso als de D3200.
                      Sinds ik weet dat DXOMark hun foto's verkleint naar 8MP vooraleer de ruistesten (hoge ISO's) uit te voeren, neem ik hun bevindingen met een korreltje (of zeg maar kilo) zout.

En met "stukken minder goed" moet ik ook eens goed lachen. Het scheelt ocharme ongeveer een halve stop. Stukken minder goed, is voor mij vanaf een stop...
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Ga opteren voor volgende kit: http://www.amazon.fr/gp/product/B007...=ATRDKIXG8BGKU

Aangevuld met een geheugenkaart, een tas en een uv filter, denk dat ik hiermee voldoende uit de voeten kan.
                        Achteraf kan ik altijd nog lenzen aanschaffen.

Comment

Eventueel dezelfde lens met een Nikon D5100 gecombineerd, bied dit voordelen ten opzichte van de D3200?
                          Of kies ik best gewoon voor de D3200?

Comment

Ik ga ervan uit dat het geen slechte keus zal zijn, maar 18-105 gaat echt wel te kort zijn. Elk objectief heeft een minimum afstand nodig en die visjes zijn niet groot he. Je kan kan dit inderdaad achteraf aanvullen, wanneer dit voor U te kort lijkt. In ieder geval veel sucses met uw nieuwe en plezante hobby .
                            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechtvh Bekijk bericht
                              Is dit een goede polarisatie filter?

Heb bonnen van amazon, dus ben verplicht daar te bestellen..
                              De filter is redelijk/matige kwaliteit, maar ik reageer even op de maat, deze is ø52, dus niet voor de 17-55.
                              Daar heb je een maat van ø77 nodig.
                              M.vr.gr.
                              Paul

Comment

Working...
                              X