Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera?

Die 18-135 mm lens van nikon kan ik nergens vinden hoor?

Comment

Ik dacht niet dat Nikon deze heeft, canon wel.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Sinds ik weet dat DXOMark hun foto's verkleint naar 8MP vooraleer de ruistesten (hoge ISO's) uit te voeren, neem ik hun bevindingen met een korreltje (of zeg maar kilo) zout.

En met "stukken minder goed" moet ik ook eens goed lachen. Het scheelt ocharme ongeveer een halve stop. Stukken minder goed, is voor mij vanaf een stop...
        Off Topic, ik weet het, maar toch effe reageren.

Sorry, maar van die 8MP maken ze geen geheim hé. Ze leggen ook uit waarom, en om eerlijk te zijn lijkt het mij toch realistischer om een foto te bekijken die is afgedrukt op een redelijk formaat en die dan te vergelijken met die van een ander toestel.
        Daar gaat het toch om, niet ?

Zet de foto's van al die toestellen naast elkaar op identieke monitoren met hoge resolutie => zelfde resultaat.
        Als je de foto nu op 100% gaat kijken, dan ziet het er anders uit, dat klopt, dat staat ook in hun tests.

Maar de eerste fototentoonstelling waar overal afdrukken zijn van een stukje van de foto op 100% moet ik nog tegenkomen.

Het is voor zover ik weet de enige logische test.

On Topic.

Als je echt aquaria wil trekken zal het niet simpel worden, want daar is hoge ISO jammer genoeg zeer belangrijk, maar een goede lichtsterke lens is natuurlijk al heel wat.
        Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Voila, bestelling is geplaatst.

Het is een D3200 geworden met de 17-55 kitlens en nog een extra 55-200mm lens.
          Zo heb ik net wat meer bereik ipv met de 18-105 alleen.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimberWolf Bekijk bericht

Zet de foto's van al die toestellen naast elkaar op identieke monitoren met hoge resolutie => zelfde resultaat.
            Als je de foto nu op 100% gaat kijken, dan ziet het er anders uit, dat klopt, dat staat ook in hun tests.

Maar de eerste fototentoonstelling waar overal afdrukken zijn van een stukje van de foto op 100% moet ik nog tegenkomen.

Het is voor zover ik weet de enige logische test.
            t.
            voor zover ik weet is het dat niet, maar een afdruk van 20x30.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

@putor:

Ja, dat is ook juist.
              Er staat namelijk: "This tab displays the print performance measurement values and graph derived from a RAW image after a normalization step that transforms all images, regardless of original resolution, to an 8 Mpix image. The print size we have chosen is a standard 300dpi 8"x12" format, which corresponds to about the physical size of an 8 Mpix image printed at 100% magnification."

En wat de Screen test betreft:
              "This tab shows the measurement values and graph derived directly from a RAW image when displayed on a computer screen at 100% magnification (i.e., one image pixel corresponding to one screen pixel)."

Maar mij lijkt het een heel correcte test, niet ?
              Last edited by TimberWolf; 28 maart 2013, 07:25.
              Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Of een test nu helemaal volgens de perfecte regeltjes is zegt toch niet alles ? Het gaat uiteindelijk om de gebruikers ervaren. Je eigen ervaring. Een test/review helpt je met het maken van een keuze. Er blijven zo aantal camera's over waar je een definitieve keuze uit wil maken. De ga je uiteindelijk zelf testen in de winkel en sommige die gaan huren.

Bestanden bekijk je op je gemak thuis op de computer en je laat je eigen workflow erop los.

Testen en reviews zijn leuk, maar deze zeggen uiteindelijk niks over je eigen ervaring/mening.

Comment

Working...
                X